2022-04-16, 22:58
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Han ska fortsätta imorgon. Han kommer göra många bränningar inför valet. Hans hjärnskada har tagit bort alla spärrar.
Och hur står det till med de som kastar stenar, attackerar polisen och dess bilar..har de någon hjärnskada. ?
Citera
2022-04-16, 22:59
Medlem
quts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Ja, var är motdemonstrationen till blattarna? Svennebanan får rycka upp sig från mellosoffan och rädda landet. vad gör polisen om det kommer en bunt arga svenska väldisciplinerade män och spöar sikten ur invandrarna? Dags för AFS, NMR etc att organisera något?
Sitter på flashback och gnäller verkar det som. de andra eller vi?
Citera
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Precis. Även om man nu är hatisk och inskränkt och tycker så, så är det en realitet att det aldrig kommer att hända. Sverige har i mångt och mycket slutat ta emot stora mängder personer från Mellanöstern och Afrika, men gjorde så under en period 1990-2016 (ironiskt nog samma period som landets ekonomi gick från kaos till välordning).

Minst 75% av väljarkåren stödjer ett öppet samhälle med alla typer av människor, så det kommer aldrig att hända att "majoriteten av invandrarna sätts på ett plan tillbaka".

Säg att man är i medelåldern nu och är hatisk, ska man leva de återstående 30 åren av sitt liv i hat mot sitt samhälle och sitt land? Är det värt det, är det inte bättre att inse att tiderna förändras och försöka leva i nuet istället?

Jag tror säkert personer har utsatts för samma mentala resa i alla tider, i och med industrialisering, datorisering med mera. Stora förändringar som man helt enkelt måste anamma, annars blir man en bitter föredetting resten av sitt patetiska liv här på jorden.

Denna mentala resa mot att acceptera att poliser ger upp våldsmonopolet till <välj valfri grupp>, vart börjar den? Hur börjar den ens?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Det får vi se. Kanske inte förändra yttrandefrihetslagen men förbjud bränning utav religösa skrifter. Bara debiler ägnar sig åt sådant. Det spelar ingen roll om man anser att religion är påhitt eller är sanningen, intelligenta människor gör inte sådant.
Det är inte olagligt att vara debil. Förstår du det? Ditt lagförslag mot yttrandefrihet är enbart ett kännsloargument. "Jag blir upprörd!! ARG! VILL INTE! FÖRBJUD NU!!" så låter du...
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Det får vi se. Kanske inte förändra yttrandefrihetslagen men förbjud bränning utav religösa skrifter. Bara debiler ägnar sig åt sådant. Det spelar ingen roll om man anser att religion är påhitt eller är sanningen, intelligenta människor gör inte sådant.

Jo det tycker jag. Att häda religion har inget med yttrandefrihet att göra, och många helt öppna och demokratiska länder har regler just att man inte ska häckla andras religion.

Om man lyssnar på vad Paludan vrålar i sin megafon så har det ju inget med yttrandefrihet att göra. Det är en barnslig blandning av könsuttryck och hat, som bara har ett enda syfte, att kränka en av våra världsreligioner. Det är så sjukt att detta ens kan få förekomma, så jag kan definitivt skriva under på en justering av lagen som förbjuder denna typ av provaktiva barnsligheter som inte har något med yttrandefrihet att göra.
Citera
2022-04-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
FB är en otroligt skrämmande hatiskt plats måste jag säga, jag pallar enbart i korta doser ungefär en gång vartannat år. Anser inte att mitt liv är värt att jag skulle ge de här fånarna för mycket uppmärksamhet, då skulle man själv lätt uppslukas i hat, de är helt enkelt inte värda det. Dessutom i stort sett omöjligt att föra resonemang här, känner de sig trängda brukar det till slut bli en lång redogörelse av hot och hat, på den nivån är det.

Faktiskt en flashbackare som lever upp till sina ord. Dina senaste inlägg innan detta var faktiskt en bit tillbaka i tiden, närmare bestämt "stormningen" av Capitol Hill.

Bara av nyfikenhet. Vad var det i den händelse som nu diskuteras som väckte en så pass stor indignation hos dig att ett återinträde i flashbackkloaken kändes befogat från din sida? Är genuint nyfiken.
Citera
2022-04-16, 23:01
Avslutad
Citat:
Varför skulle den förändras, den är extremt viktig. Du ska få uttrycka dig, även om du är korkad som Paludan, och även om du är muslim.

Däremot så ska inte Paludan ges tillstånd till att arrangera sådana här upplopp, om man tar stöd från Ordningslagens andra kapitel:

Polismyndigheten får förbjuda att det hålls en allmän sammankomst, om det vid en tidigare sammankomst av samma slag uppkommit svårare oordning vid själva sammankomsten eller, som en direkt följd av den, i dess omedelbara omgivning eller om sammankomsten visat sig ha medfört avsevärd fara för de närvarande eller allvarlig störning av trafiken.
Du får lära dig tolka lagar bättre. Paludan orsaka inte faran, det var stenkastarna som är den farliga sammankosten. SÅ tolkas lagen.. därför det är tillåtet.
Citera
2022-04-16, 23:02
Medlem
Det är inte Paludan som arrangerar upplopp. Han arrangerar en koranbränning. Sen att det blir upplopp är ju inte hans ansvar. Utan de som begår upploppet. Och i andra steget, de som har tillåtit sådana extrema personer som inte tål koranbränning att breda ut sig här.
Citat:

Däremot så ska inte Paludan ges tillstånd till att arrangera sådana här upplopp, om man tar stöd från Ordningslagens andra kapitel:

Polismyndigheten får förbjuda att det hålls en allmän sammankomst, om det vid en tidigare sammankomst av samma slag uppkommit svårare oordning vid själva sammankomsten eller, som en direkt följd av den, i dess omedelbara omgivning eller om sammankomsten visat sig ha medfört avsevärd fara för de närvarande eller allvarlig störning av trafiken.
Citera
Medlem
Oavsett vem Paludan är, pedofil, högerextrem, jesus eller något annat spelar ingen roll.

Såna här aktioner är viktiga och ska utföras om inte ännu mer än vad dom gör just nu.

Hur skulle vår värld se ut ifall Luther aldrig spikade upp sina teser och utmana kyrkan på 1500-talet t.ex? Budskapet och reaktionerna är viktigare än vad Personen som utför dom gjort tidigare i sitt liv.
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Och hur står det till med de som kastar stenar, attackerar polisen och dess bilar..har de någon hjärnskada. ?
Man får ändå säga att Rasmus verkligen är 1 av miljarder som har ballar att i praktiken förstöra sitt liv och rörelsefrihet genom att provocera muslimer med sina koranbränningar. Att dessutom göra det nonstop stärker bara att hans hjärnskada från tidigare olycka spelar in.
Citera
Medlem
Citat:
Jo det tycker jag. Att häda religion har inget med yttrandefrihet att göra, och många helt öppna och demokratiska länder har regler just att man inte ska häckla andras religion.

Om man lyssnar på vad Paludan vrålar i sin megafon så har det ju inget med yttrandefrihet att göra. Det är en barnslig blandning av könsuttryck och hat, som bara har ett enda syfte, att kränka en av våra världsreligioner. Det är så sjukt att detta ens kan få förekomma, så jag kan definitivt skriva under på en justering av lagen som förbjuder denna typ av provaktiva barnsligheter som inte har något med yttrandefrihet att göra.

Jäkligt bra inlägg, klockrent och sakligt, huvudet på spiken, nej, nu dags för lite lördagsgodis och film.
Citera
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:

Det har ju allt med yttrandefrihet att göra.
Vilken del du missförstått med ordet är helt oförklarligt.

Andra länder? Du menar Kina?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in