2022-04-16, 21:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Malmöpolisen står för dagens bästa garv.
Under demonstrationen på Skånegården i Malmö var det en person som körde in i ett kravallstaket. Personen greps och händelsen rubriceras nu som mordförsök.
– Polis, stenkastare och andra som var i närheten hade kunnat komma till skada, säger Calle Persson som är polisens prestalesperson i region Syd.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/upplopp-efter-koranbranningar-i-flera-stader-under-paskhelgen

Kvotpolisen oroar sig alltså för att stenkastande sandnegrer kan komma till skada när en annan sandneger kör sin bil rätt in i kravallstaketet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Ju mer vi backar, desto mer plats tar de. Till slut kommer vi ha väldigt lite rörelseutrymme kvar, när vi backat in i ett hörn. Kanske först då som gemene svensk vaknar.

Våldet har varit polisen övermäktigt under många år. Man måste ta in militärpolis mot dessa kriminella grupper, tror inte något annat fungerar i denna situation.

Jag vet att sossarna inte vågar sätta hårt mot hårt, för att de riskerar förlora stora grupper väljare om de gör det. Det är så tragiskt att dessa inkompetenta politiker offrar sitt egna folk för nöjet att tjäna en hög månadslön och få "bestämma".

Det kommer rättegångar likt Nürnbergrättegångarna framöver, när folket till slut förstår vad politikerna har gjort.
Nürnbergrättegångar lär det bli när du piskat upp hatet tillräckligt. Det har historien lärt oss.
Citera
Avstängd
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Men om du totalt saknar testosteron och är så förbannat rädd för invandrarna, flytta till Abisko eller något medan vi andra kan njuta av livet i stillhet.
Varför skall vi behöva flytta på oss?
Jo för då får ni islam att ta över totalt.
Jävla grisar, bränn koranen med bacon är helt rätt.
Din jävla blatte kramare just nu hatar jag alla blattar.
Citera
2022-04-16, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Och när har jag påstått att man ska hata alla invandrare? Du hittar ju på saker. Lär dig argumentera ärligt.
Ok, då är vi överens. Lagför de som begår våld och låt resten vara.
Citera
2022-04-16, 21:52
Medlem
Citat:
Min poäng är att det ska självklart vara förbjudet att bränna både bibeln eller koranen offentligt.

Problemet nr ett här är våra otroligt mesiga lagar och straff.

Jag försvarar inte dem som nu attackarerar polisen etc, de ska buras in men ovan är ändå ett faktum.

Det är långt ifrån någon självklarhet.

Tvärtom så avskaffade vi brottet hädelse för 60-70 år sedan och så ska det givetvis förbli.

Det finns en massa länder som än idag har blasfemilagar som trumfar yttrandefrihet, det är bara att flytta dit om det är där man lägger sina värderingar.
Citera
2022-04-16, 21:52
Avstängd
flugornass avatar
Jag trodde aldrig jag skulle kunna skriva all det hat jag gör nu, men efter att ha sett allt detta live så är jag glad att jag är död när muslimerna tar över totalt och Sverige ger upp.
Äh det är redan kört.
Citera
2022-04-16, 21:53
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plabber
Du har en poäng. Samtidigt finns det relevanta skillnader mellan religionerna. Islam har stöd i sina källor för att det är tillåtet att mörda dem som hånar islam eftersom Mohammed lät mörda flera personer som hade gjort just det. Kristnas intolerans tar sig inte heller så våldsamma uttryck att det i praktiken sätter yttrande- och tryckfriheten på undantag. Jag ser två linjer för att bemöta problemet med muslimers intolerans. Det ena är att sätta hårt emot hårt och straffa/utvisa muslimer som inte klarar av yttrande- och pressfrihet. Det andra är att anpassa sig för att inte provocera muslimer.
Tack för ditt svar.
Är uppropsmakarna kriminella (dvs. de har ett kriminellt liv när de inte genomför upplopp) så kan man ju hävda att de är hycklare, eftersom de säger sig försvara en religion som de själva inte följer, på grund av sitt kriminella liv och sitt (troliga) drogmissbruk.
Citera
2022-04-16, 21:53
Medlem
ozyrecons avatar
Killen som körde igenom avspärrningarna på Hyllie, va det i en målvaktsbil? Låter som killen kunde vaska sin bil
Citera
2022-04-16, 21:54
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Min poäng är att det ska självklart vara förbjudet att bränna både bibeln eller koranen offentligt.

Problemet nr ett här är våra otroligt mesiga lagar och straff.

Jag försvarar inte dem som nu attackarerar polisen etc, de ska buras in men ovan är ändå ett faktum.

Nej ovan är DIN ÅSIKT. Svensk lagstiftning är ett faktum. Och svensk lagstiftning tillåter offentlig antändning av böcker, oavsett innehåll.
Citera
2022-04-16, 21:54
Medlem
Utländsk media skriver om migranterna som attackerar polisen.

Svensk media skriver NOLL om vilka det är som attackerar polisen.
Citera
2022-04-16, 21:55
Medlem
Ja men du var ju en smart en. Jag tror inte du fattar vidden av Paludans val av litteratur för sin pyromani. Till och med DN försvarar hans rätt att bränna denna bok. Västerlandet bygger på religionskritik. Och de som kommit hit och inte accepterar borde lämpligen åka nån annanstans. Oavsett hudfärg.
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Alla som förespråkar att folk med mörk hudfärg inte har samma rätt att leva här ser jag som äckliga rasister, och dom förtjänar stryk.
Kan bara vara SDäckel som försvarar en sån här gris
Citera
2022-04-16, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Det är långt ifrån någon självklarhet.

Tvärtom så avskaffade vi brottet hädelse för 60-70 år sedan och så ska det givetvis förbli.

Det finns en massa länder som än idag har blasfemilagar som trumfar yttrandefrihet, det är bara att flytta dit om det är där man lägger sina värderingar.

Självklart har man rätt att bränna valfri religiös skrift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in