Citat:
S går All-In på att göra valröresen 2022 till den smutsigaste någonsin. Nu ska SD smetas som maximalt proryska och Putinkramare. M och Kristersson ska attackeras som i praktiken landsförädare för att de sammarbetar med SD. Sosse efter sosse uttalar sig på precis samma sätt. Allt dåligt ska skyllas på Putin, Putinpriser, SDs framgångar mm, allt är Putins fel.
I en mycket rörig debattartikel av Strandhäll målas SD som ett Putinkramande högerextremt parti som är för miljöförstöring.
Putinsmetning bet inte på Le Pen i Frankrike, hon verkar istället ha fått fler röster få Macron inte pratat inrikespolitik. Frågan är om det får samma effekt i Sverige? Känns som att Strandhäll redan pratar för de redan frälsta. Speciellt som S är erkännt principlösa.
https://www.expressen.se/debatt/varfor-gor-sig-moderaterna-beroende--av-proryska-sverigedemokraterna/
I en mycket rörig debattartikel av Strandhäll målas SD som ett Putinkramande högerextremt parti som är för miljöförstöring.
Putinsmetning bet inte på Le Pen i Frankrike, hon verkar istället ha fått fler röster få Macron inte pratat inrikespolitik. Frågan är om det får samma effekt i Sverige? Känns som att Strandhäll redan pratar för de redan frälsta. Speciellt som S är erkännt principlösa.
https://www.expressen.se/debatt/varfor-gor-sig-moderaterna-beroende--av-proryska-sverigedemokraterna/
Jag tror inte sådant där spelar någon roll. Lyssnar man på Strandhäll så skulle man ändå aldrig rösta SD, kanske knappt på S utan troligtvis V, MP eller C. Hon har ingen makt att påverka några väljare. När jag tänker efter tror jag inte ens de mest inbitna vänsterliberalerna bryr sig om den kvinnan.
Det är mer en fråga om vilka frågor som är stora i debatten. S går starkt om det är pandemi eller krig. S går dåligt om man diskuterar invandring eller kriminalitet. Etablissemanget vinner inget på att Putinsmeta SD, de vinner på att SD inte syns eller hörs i debatten. Inför förra valet körde man ju skogsbränder och på samma sätt kommer man försöka driva meningslösa frågor nu.