2022-04-15, 12:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
S går All-In på att göra valröresen 2022 till den smutsigaste någonsin. Nu ska SD smetas som maximalt proryska och Putinkramare. M och Kristersson ska attackeras som i praktiken landsförädare för att de sammarbetar med SD. Sosse efter sosse uttalar sig på precis samma sätt. Allt dåligt ska skyllas på Putin, Putinpriser, SDs framgångar mm, allt är Putins fel.
I en mycket rörig debattartikel av Strandhäll målas SD som ett Putinkramande högerextremt parti som är för miljöförstöring.
Putinsmetning bet inte på Le Pen i Frankrike, hon verkar istället ha fått fler röster få Macron inte pratat inrikespolitik. Frågan är om det får samma effekt i Sverige? Känns som att Strandhäll redan pratar för de redan frälsta. Speciellt som S är erkännt principlösa.
https://www.expressen.se/debatt/varfor-gor-sig-moderaterna-beroende--av-proryska-sverigedemokraterna/

Jag tror inte sådant där spelar någon roll. Lyssnar man på Strandhäll så skulle man ändå aldrig rösta SD, kanske knappt på S utan troligtvis V, MP eller C. Hon har ingen makt att påverka några väljare. När jag tänker efter tror jag inte ens de mest inbitna vänsterliberalerna bryr sig om den kvinnan.

Det är mer en fråga om vilka frågor som är stora i debatten. S går starkt om det är pandemi eller krig. S går dåligt om man diskuterar invandring eller kriminalitet. Etablissemanget vinner inget på att Putinsmeta SD, de vinner på att SD inte syns eller hörs i debatten. Inför förra valet körde man ju skogsbränder och på samma sätt kommer man försöka driva meningslösa frågor nu.
Citera
2022-04-15, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror inte sådant där spelar någon roll. Lyssnar man på Strandhäll så skulle man ändå aldrig rösta SD, kanske knappt på S utan troligtvis V, MP eller C. Hon har ingen makt att påverka några väljare. När jag tänker efter tror jag inte ens de mest inbitna vänsterliberalerna bryr sig om den kvinnan.

Det är mer en fråga om vilka frågor som är stora i debatten. S går starkt om det är pandemi eller krig. S går dåligt om man diskuterar invandring eller kriminalitet. Etablissemanget vinner inget på att Putinsmeta SD, de vinner på att SD inte syns eller hörs i debatten. Inför förra valet körde man ju skogsbränder och på samma sätt kommer man försöka driva meningslösa frågor nu.

Den här gången kommer att bli den första gången som SD går bakåt i valet. SD kommer att tappa många väljare p.g.a att de inte kan vara konsekventa. Lite som i visan, en slank man hit och en slank man dit och en slank man ner i diket. Går med andra ord inte att lita på vad de skriver i sitt partiprogram. Tänker inte välja AfS om någon inbillar sig det.
Citera
2022-04-15, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Medverkar SD till att det blir fängelse som minimistraff för sexköp så röstar jag aldrig någonsin
mera på SD, trots att jag själv inte köper sex.

Det är trots allt lagligt i 90% av länderna i västvärlden, män låser inte bara in män hur som helst
på grund av deras sexliv. Lever vi på medeltiden?

Det får vara nog med feministiska vidrigheter, och jag trodde att SD var en motkraft mot den
feministiska avhumaniseringen av män.
Citera
2022-04-15, 17:09
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Medverkar SD till att det blir fängelse som minimistraff för sexköp så röstar jag aldrig någonsin
mera på SD, trots att jag själv inte köper sex.

Det är trots allt lagligt i 90% av länderna i västvärlden, män låser inte bara in män hur som helst
på grund av deras sexliv. Lever vi på medeltiden?

Det får vara nog med feministiska vidrigheter, och jag trodde att SD var en motkraft mot den
feministiska avhumaniseringen av män.

I Norge är det även straffbart för norrmän som köper sex i länder det är lagligt.

Sossarna vill ha den lagen här också, men riksdagen är emot.
Citera
2022-04-15, 17:48
Medlem
Förhoppningsvis innebär blattekaoset och Maggans totala frånvaro att hennes gloria faller lite.

Så länge det bara pratas Ukraina gynnas S. Pratas det inhemsk kriminalitet, skjutningar, blattekaos och kastrerad poliskår gynnas SD och M. Gäller att SD kan spinna det här nu. Annars är det bortglömt när påsken är över.

Tror SD skulle vinna mycket på att deklarera att polisen på plats borde få använda den nivå av våld som krävs för att få slut på kravallerna. Sedan ska varenda en lagföras och utvisas. För den majoritet av kravall-blattarna som säkert är svenska medborgare får man börja processen med att ändra grundlagen så att inhemsk och utländsk terrorism leder till återkallat medborgarskap. Ett sådant förslag kommer leda till ramaskri bland diverse liberala tyckare, dalt-kärringar, vänsterjurister, sossar mm som säger att det inte går, bryter mot konventioner och en massa annat. Men allt är möjligt. Finns andra länder som återkallar medborgarskap. SD har allt att vinna på att driva frågan om frivillig återvandring för alla som vill samt tvångsåtervandring av kriminella blattar och islamister.
Citera
2022-04-15, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Förhoppningsvis innebär blattekaoset och Maggans totala frånvaro att hennes gloria faller lite.

Så länge det bara pratas Ukraina gynnas S. Pratas det inhemsk kriminalitet, skjutningar, blattekaos och kastrerad poliskår gynnas SD och M. Gäller att SD kan spinna det här nu. Annars är det bortglömt när påsken är över.

Tror SD skulle vinna mycket på att deklarera att polisen på plats borde få använda den nivå av våld som krävs för att få slut på kravallerna. Sedan ska varenda en lagföras och utvisas. För den majoritet av kravall-blattarna som säkert är svenska medborgare får man börja processen med att ändra grundlagen så att inhemsk och utländsk terrorism leder till återkallat medborgarskap. Ett sådant förslag kommer leda till ramaskri bland diverse liberala tyckare, dalt-kärringar, vänsterjurister, sossar mm som säger att det inte går, bryter mot konventioner och en massa annat. Men allt är möjligt. Finns andra länder som återkallar medborgarskap. SD har allt att vinna på att driva frågan om frivillig återvandring för alla som vill samt tvångsåtervandring av kriminella blattar och islamister.
I Danmark drar dom tillbaka medborgarskap t.ex
Citera
2022-04-15, 21:04
Medlem
En observation. De mest spridda officiella moderatdebattörerna på Twitter använder nu en hårdare retorik än vad officiella sverigedemokratiska konton någonsin gjort.

Det finns en föreställning bland sverigedemokrater att ”vi äger invandringsfrågan och lag och ordning”. Så ser inte moderaterna det utan kommer göra allt för att gå in i valrörelsen med ledartröjan på. Dags för SD att vakna.
Citera
2022-04-16, 08:04
Medlem
Stones avatar
Moderaterna kommer till tals i media. SD kommer till tals i Riks. Jimmie i bakgrunden. Apropå senaste kravallerna.
Senast redigerad av Stone 2022-04-16 kl. 08:17.
Citera
2022-04-16, 09:42
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Moderaterna kommer till tals i media. SD kommer till tals i Riks. Jimmie i bakgrunden. Apropå senaste kravallerna.

Fotfolket gör det jobbet: https://youtu.be/O7DHT9CUbzc
Citera
2022-04-16, 11:37
Medlem
Blattekaoset inverkar inte på OU förrän i början av maj. Det vore väldigt bra för SD om Rasmus Paludan kunde fortsätta att bränna koraner i augusti eller kanske också i sommar. Men kommer han att få demonstrationstillstånd? Det är frågan.

Ukraina påverkar stort men till slut "vänjer" sig folket och S kan inte rida på det med alla dom problem vi själva står inför.
Citera
2022-04-16, 17:04
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Blattekaoset inverkar inte på OU förrän i början av maj. Det vore väldigt bra för SD om Rasmus Paludan kunde fortsätta att bränna koraner i augusti eller kanske också i sommar. Men kommer han att få demonstrationstillstånd? Det är frågan.

Ukraina påverkar stort men till slut "vänjer" sig folket och S kan inte rida på det med alla dom problem vi själva står inför.

Jaa, verkligen jätte trevligt att en dansk galning eldar koranen i syfte att skapa problem. Jättebra, drar nog mycket röster till SD.

Bara det inte går att härleda till SD eller Ryssland.

Tänk på att folk är på tårna nu och går inte på vad som helst längre.
Citera
2022-04-16, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jaa, verkligen jätte trevligt att en dansk galning eldar koranen i syfte att skapa problem. Jättebra, drar nog mycket röster till SD.

Bara det inte går att härleda till SD eller Ryssland.

Tänk på att folk är på tårna nu och går inte på vad som helst längre.

S har ju vunnit röster på covid underligt nog och ännu mer på Ukraina. Jo men det är faktiskt så att SD tjänar på vad Paludan har för sig.

Ingen stöder Paludan men han visar hur våra utanförskapsområden ser ut. Det kommer att sänka S till lägre siffror, och det vet du. Det är utomordentligt illa att vi har så många människor som inte är integrerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in