2022-04-16, 18:36
Medlem
Gammalochglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yourmotherwillknow
Jag kommer aldrig leva i ett land där den lilla frihet jag har kvar, ska begränsas ytterligare, dels av ett gäng lättkränkta småskitar som saknar en vettig hobby och absolut inte av någon jävla pissluffare som kommer till Sverige och ska bränna koraner.

Tycker du verkligen att det låter vettigt? Att du och jag inte ska få yttra oss i det land vi lever p.g.a. att en dansk hobby-nasses föräldrar inte gav den stackarn tillräckligt med kärlek som barn??

Verkar det vettigt att killen (dansken) ens fick alla dessa tillstånd att få utföra en koranbränning när man är 100% medveten om konsekvenserna?
Hur har många i Norden levt de senaste åren med alla begränsningar och skit?
Tycker du att det verkar vara som det ska?

Istället för att vara fullt aktiva i den polarisering som önskas av makthavare, så bör vi informera varandra och hjälpa varandra

Blir otroligt upprörd och känner mig aningen förnärmad av ditt idiotiska resonemang. Jag tror inte att du förstår vidden av de konsekvenser som, i sådant fall kommer att drabba oss (befolkningen).
Det är dags att du öppnar ögonen för att skåda verkligheten, vad som håller på att hända medans vi sitter här och spelar med i spelet som ett gäng idioter.

Det spelar ingen roll vem, vart eller varför. Det enda som spelar någon som helst roll är att vi håller ihop!

Du gör misstaget att ge skulden till provokatören och mobben. När frågan handlar om lagar (demonstrationsfrihet) som tillsammans med sekretesslagstiftningen bör anpassas till nutid och skrivas om.

INGEN tjänar på kaos och motsättningar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten112
Ja jag kollar på livesändningen. Han talar utmärkt svenska.

Nej det gör han inte. Du kanske pratar som honom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Muhammed?
Dansken såklart
Citera
2022-04-16, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Några 1000 miljarder.....
Då är det nog billigare att ta till vapen och försvara din yttrandefrihet. Om du inte föredrar att leva på knä som dhimmi, det är alternativet för dem med slavmentalitet.
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Skitsnack. Arga? Ja. Men inte upplopp där man bränner polisbilar och försöker mörda poliser.

Nja, om det kom muslimer som brände svenska flaggan framför nordfront det är självklart de inte bangat på att veva. Beroende på hur fanatiskt man är så agerar man, inte svårare än så. Samma skit mellan derbylagen, det är huliganer som stökar ner som fan, klottrar och slänger stenar på polisen där med...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Det du måste förstå är att yttrandefriheten ger alla rätten att göra sin röst hörd. Men det innebär inte per automatik att man får säga precis vad som helst och har ett frikort mot hets mot folkgrupp, kränkande behandling, uppvigling etc. Om man lyssnar på hans "tal" så kastar han bara glåpord mot islam, muslimer och deras profet. Han är uppenbart där bara för att provocera på ett oerhört idiotiskt och onödigt sätt. Jag ser inte varför vi ska offra flera miljoner av skattemedel för att skydda en sådan idiot som missbrukar sin yttrandefrihet på värsta möjliga sätt.
Ja och det är hans rätt, som jag försökte säga till er islamister tidigare. Han har rätt att säga så. Vad fattar du inte?
Citera
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Med tanke på att man kan dö för rätt mycket så skulle det behövas skjutas rätt villt om man resonerar så. Någon gör lite motstånd: pang ett skott i pannan, bilisten som stoppar handen i fickan för att ta upp körkortet: pang ett skott i pannan, tanten som kommer fram och frågar efter vägen vet man ju inte vad hon har för intentioner: pang ett skott i pannan.

Det är nog rimligt att förvänta sig att poliserna skall ha viss nivå på hotet innan de tar till dödligt våld och inte har som ambition att skjuta verkanseld så fort någon kanske, eventuelt, troligen inte skulle kunna tänkas få lite lättare skador...
Hmmm, men i det här fallet hade det väl varit humant i träffa i huvudet.
Då hade inga vitala delar skadats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
En sak är säker. Snutar världen över sitter och skrattar åt dessa svenska kuvade poliser som inte borde tillåtas bära uniformen mer. Dom har gjort Sverige till åtlöje. Djupt oroande.

Det handlar om deras utbildning och mellanmjölk politik. Hade poliserna fått andra befogenheter och större bemanning hade det sett annorlunda ut.
Citera
2022-04-16, 18:38
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
AFA och dylika organisationer har bränt svenska flaggan vid flertalet tillfällen, har aldrig lett till några som helt våldsamheter.

Och vad gör AIK/DIG/HIF när det är derby och det är tusentals fulla killar i stan? Du tror att inget händer om man bränner någons flagga eller? Huliganer är fanatiska och därför agerar även de så starkt när man bränner något symboliskt, ingen skillnad.
Citera
2022-04-16, 18:39
Medlem
Det handlar inte om att man gillar Paludan eller inte.
Det handlar om vad hans provokationer visar.

Normala människor beter sig inte som muslimerna.
Detta visar Paludan och det är bra att Svenska folket får se vad en stor muslimsk invandring kommer innebära. För detta är bara början.

Det börjar med att man inte får bränna en sagobok, om något år upplopp för att det inte får byggas moskéer på de mest centrala delarna i varje Svensk stad. Detta är bara början ni som inte förstår det måste vara helt verklighetsfrånvända.
Citera
Medlem
TonyMoontanas avatar
Undrar vad som kommer hända just nu i Malmö när Rasmus bränner quranen där. Sist fick vi ett stort upplopp i Rosengård och de har redan blivit katastrofalt i Landskrona som är nära Malmö.
Citera
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Njae, jag förväntar mig inte att ett ateistiskt samhälle som Sverige skulle förstå. Men gå till valfri land i södra Europa och förnedra deras helgon så får du se att kristna inte är så mycket annorlunda från muslimer.

Sedan tolkas detta inte enbart som en attack mot en bok utan som en symbolisk attack mot muslimer som grupp. Inte så konstigt att muslimer då blir arga. Jag menar, i Sverige kan man inte säga "jag hatar alla jävla muslimer" då det går mot lagen (HMF), då har kreativa pedofilgrisar som Paludan hittat en lösning. Om han kan förmedla detta budskap genom att bränna en helig skrift så kan han ju förmedla samma hat fast på lagligt vis.

Men att läsa mellan raderna och se den större bilden, det förväntar jag mig inte att någon som du ska se eller vilja förstå.
De där kravallhorderna uppvisar den lägsta grad av mänsklig värdighet som går att föreställa sig. De är genomlöjliga och vet om att de är det, men kan inte låta bli att vara det, utan måste tvärtom kompensera för att det enda de kan är att uppträda ovärdigt, genom att ständigt uppträda ännu mer ovärdigt. Som om de, hopplöst, vill tvinga fram ett erkännande av löjligt och ovärdigt uppträdande som något acceptabelt.

Kaosandet bor i deras inre och vill ut. Vi kan bortse från Paludan, någon annan förevändning, vilken som helst, hade dykt upp förr eller senare, och så hade det brakat loss.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2022-04-16 kl. 18:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in