2022-04-16, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Nivån på Lancaster. Han är antingen väldigt naiv eller väldigt köpt. Intressant att se hur hans "reportage" håller för granskning.

https://www.bellingcat.com/news/2022/02/28/exploiting-cadavers-and-faked-ieds-experts-debunk-staged-pre-war-provocation-in-the-donbas/
Hade han dykt upp nu och tidigare genomfört några objektiva reportage innom något område hade jag nog delat din uppfattning.
Nu har jag följt honom sen 2015 och kan säga att han till 100% är köpt och avlönad av Kreml sen dess.
Förstår inte folks ointresse för att syna sina källor.
Citera
2022-04-16, 17:28
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja vad kan man säga! Han är en skådespelare, inte särskilt bra dock .
Folket valde honom, skådespelare eller ej.
Citera
2022-04-16, 17:32
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/u4fxx3/russian_soldier_and_his_wife_who_wanted_to_rape/

Russian soldier and his wife who wanted to rape Ukrainian women identified - FULL TRANSLATED VIDEO

Nu ska soldaten ligga på sjukhus tydligen sårad. Hoppas han fick bollarna bortskjutna
Detta är bara en i mängden av våldtäktsmän som rySSland skickar ut i krig. Nu när det finns bild på han så kanske några kvinnor som blivit våldtagen kan identifiera han. Tyvärr så lär han klara sig undan straff i alla fall tills han besöker väst.
Någon rättvisa är det i alla fall.
Citera
2022-04-16, 17:32
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
När det gäller Landcaster har jag följt honom sen 2015, och mycket han rapporterat om har blivit klarlagt i efterhand.
Samt att det sällan stämmer med uppgifter jag får som funnits på plats eller har vänner och anhöriga som varit det.
Är man känd för att sprida lögner och propaganda är det svårt att tas som trovärdig.

Han levererar ju mest andra personers upplevelser. Hur personer "upplever" saker är ju som bekant ofta motstridigt. Säkerligen har Lancasters t ex ofta fel om var verkanseld kommer ifrån, liksom dina vänner också skulle ha det. Så det du ser i hans videos är ju inte objektiva fakta. Det är hur människor har upplevt kriget.

Håller med om vad någon annan skrev; om han är lönad utan att uppge det, så är det suspekt.

Men det viktigaste är att man får ut något av att skimma 10-15 intervjuer han gör om man är intresserad av kriget; hellre det än att se ännu en video med några talking heads på CNN som pratar om vad Putin vill eller hur kriget går.
Citera
2022-04-16, 17:33
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Vi vet båda att vi pratar om labb i Ukraina.

Med tanke på hur många ryssar som har dött av covid19 (över en miljon) så kanske ni borde bygga era egna biolab istället.
Citera
2022-04-16, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
När det gäller Moskvas inställning så tror jag det jag tror efter att ha jobbet med ryssar ett par decennium.
Gällande Landcaster så kan jag bara bedömma hans reportage genom de drygt 7 åren jag följt honom, och det är inte trovärdigt. Dessutom så ljuger han rätt ut gällande hur han är finansierad.

Vad anser du om Graham Phillips?
Även han har rapporterat och dokumenterat direkt från UA...

https://youtu.be/LDcbxO8uGA4
Citera
2022-04-16, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ska vi ha tillbaka Norge då? i omröstningen 1905 röstade 99.95% för upplösning! och Sverige hade inte ens allmän rösträtt då. Men det tycker du är rimliga siffror?????

Men inte när Krim hade omröstning och 96% röstade för att bli en del av Ryssland? skulle du påstå att dagens Ryssland är mindre demokratiskt än Sverige 1905?

Så ja bara säga åt norrmännen att det är tillbaka in i unionen tills vi haft en omröstning för valresultaten på 99.95% är inte rimliga.
Omröstningen var ej gjord enligt grundlagen och är därmed helt enkelt ogiltig.
Citera
2022-04-16, 17:39
Medlem
Snapcounts avatar
Inte riktigt "dær" æn.., men det børjar nærma sig før "showdown" :

Guvernør: Russland plasserer titusenvis av soldater i Øst-Ukraina

Russland har samlet titusenvis av soldater i Øst-Ukraina med tanke på en offensiv om kort tid, sier den ukrainske guvernøren i Luhansk. I tillegg er store mengder utstyr flyttet til regionen, sier Serhij Hajdaj.

– De har allerede alt klart for et gjennombrudd, sier guvernøren, som mener russerne bare venter på bedre vær før de setter i gang flere angrep samtidig i de østlige regionene Luhansk og Donetsk.

Ifølge værmeldingene skal det slutte å regne i de to områdene i midten av neste uke. Så lenge klimaet er vått, er russiske styrker avhengig av veilinjer i krigføringen. (VG/NTB

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/guvernoer-russland-plasserer-titusenvis-av-soldater-i-oest-ukraina.QnVX6ieu5?utm_source=vgfront&utm_content=d irektewidget&utm_medium=direktewidget_nyhetsdognet
Citera
2022-04-16, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Han levererar ju mest andra personers upplevelser. Hur personer "upplever" saker är ju som bekant ofta motstridigt. Säkerligen har Lancasters t ex ofta fel om var verkanseld kommer ifrån, liksom dina vänner också skulle ha det. Så det du ser i hans videos är ju inte objektiva fakta. Det är hur människor har upplevt kriget.

Håller med om vad någon annan skrev; om han är lönad utan att uppge det, så är det suspekt.

Men det viktigaste är att man får ut något av att skimma 10-15 intervjuer han gör om man är intresserad av kriget; hellre det än att se ännu en video med några talking heads på CNN som pratar om vad Putin vill eller hur kriget går.

Den propagandan som han rapporterar är välgjord och tanken är just att så ett frö om att det är korrekt.
När det gäller repportagen är han överbevisa att han intervjuvat skådespelare tidigare i bl.a Georgien och även Luthansk i sina tidigare reportage.
Dessutom blev det klarlagt redan 2015 att han är avlönad från Kreml trots att han fortfarande hävdar att han är oberoende.
Nej hela hans existens går ut på att försöka få människor i väst att tro att det finns fakta bakom Putins propaganda.
Citera
2022-04-16, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Vad anser du om Graham Phillips?
Även han har rapporterat och dokumenterat direkt från UA...

https://youtu.be/LDcbxO8uGA4
Ingen aning ingen jag känner till eller följt.
Citera
2022-04-16, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Någon rättvisa är det i alla fall.

VDV igen? Kompenserar det dom misslyckas med som soldater genom att vara våldtäktsmän?
Citera
2022-04-16, 17:44
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det här kom via Russians with Attitude (som förresten är tillbaka på twitter!)

https://twitter.com/RWApodcast/status/1515300977901031431

Men läs den här tråden och förstå hur jävla störd och närmast ondskefull mentaliteten i "Ukraina" är:

https://twitter.com/drewharwell/status/1514949803729428487

Det finns nånting väldigt stört och för mig otroligt främmande i det här. Men vi ser det här från Ukraina gång på gång.

Jag menar, en människa som en läser en rubrik som den här:

och tänker att: "Yes, det där är mitt lag, det där är mina grabbar!" kan ju inte vara frisk?
Det är väl snällt att de identifierar de döda och underrättar familjerna. Det är egentligen ryssarna jobb, men de skiter bara i sina döda och lämnar dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in