2022-04-16, 17:01
Medlem
Tuors avatar
Kan inte vi svenskar börja med koranbränningar också?

Vi behöver få det att eskalera fullständigt. Vi måste få blattar och negrer att tappa kontrollen över sitt apbeteende.

Jag har insett att en total eskalering förmodligen är det enda som kan väcka alla sovande dumsvenssons

De flesta svenskar är helt enkelt för hjärntvättade av kulturmarxism.
Citera
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Kravaller i Landskrona trots indraget demonstrationstillstånd, fint exempel på att det inte hjälper när polisen viker ner sig.

elden från igår har inte slocknat direkt...
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
musslorna börjar samlas vid skånegården
Citera
2022-04-16, 17:02
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
De har hittat ett kryphål i lagen.
Om inte sammankomsten kan hållas på ett säkert sätt så får de flytta den till en bättre plats för att kunna skydda demostranterna.

I detta fall bedömdes tydligen att en rastplats ute på öresundsbron vara rätt ställe. (?)
Jag tycker det finns skäl att titta på hurivida en sån förflyttning är rimlig sett till lagen.

Säkerhetsaspekten kan jag köpa. Polisen måste garantera säkerheten, men inte att man gömmer undan demostrationen så att den blir issolerad och bortskuren från sin publik, känns väldigt odemokratiskt och ovärdigt en demokrati.

Syftet med demonstrationsrätten är såklart att man ska kunna göra det i princip var man vill på allmän plats för att man ska kunna uppmärksamma folk på sitt budskap. Att göra det mitt ute i skogen, eller i sitt eget hem, är liksom ganska poänglöst.
Citera
2022-04-16, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Nu har det börjat med upploppen igen:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dn1rGA/stenkastning-mot-polis-i-landskrona
Hur kan upploppen starta när Rasmus inte fick tillstånd, nej de här "folken" kastar stenar och hatar polisen oavsett! De hatar verkligen Sverige.
Citera
2022-04-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Jag gillar allt högtravande snack om yttrandefrihet. Att en dansk åker på koranbrännar turné , kan förbjudas utan diskussion. Den yttrandefrihet kan köras upp i röven, om det är värt att människor skadas
för den saken
Vad är nästa steg efter det då?
Ska ordet invandare förbjudas att användas i tv?

Problemet är lättkränkta människor som med våld vill tysta andra människor inte någon tönt som åker runt och eldar upp böcker.
Det handlar inte om religion utan om respekt mot en grupp som aktivt vill så utanför det svenska samhället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Någon gång besökt Qatar? Oman? UAE? Bahrain? Kuwait?
Antar du inte gjort det, eftersom du verkar ha en bild av araber som obildade.
Du kanske skulle ta och läsa på lite om arabisk historia så kommer du inse att alfabetet du skriver, kaffet du dricker, universitetet du studerar i och de algebraiska formlerna du klurar på, musiken du lyssnar på, tandborsten du rengör dina tänder med, sjukhuset du besöker, allt detta var en gång uppfunnet av dessa såkallade obildade araber.

Kaffet kommer från Etiopien, araberna hade madraser och inte universitet, algebra kommer från Assyrier och Greker, musiken har altid funits, tandborste kommer från Kina och sjukhus i en eller annan form har funnits sen Grekerna.
Citera
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
https://sv-se.facebook.com/StramKurs
Problem med livesändning..? Jag ser inget iaf
Citera
2022-04-16, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Jo militären och ändrade lagar är lösningen. Att kalla in militären tror jag kräver ändring i grundlagen och då skall två äga rum. Det går ju fixa ett extraval så klart men att få kalla in militären är nog inte möjligt innan tidigast 2024-2025 och då krävs ändå extraordinära insatser.

Att kalla in militären är nog inte så tokigt ändå. Avliva alla apor som hetsar mot dom. Inga mer bidrag behöver betalas ut till heller. Sverige har mycket pengar att spara på genom att avliva det här smutset.
Citera
2022-04-16, 17:04
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Syftet med demonstrationsrätten

Ja.
Men kan tycka att budskapet ska då läggas fram på ett sådant sätt som inte vållar en säkerhetsrisk.
Istället för bränna en koran så hade han kunnat skriva på svenska på en skylt: "Alla koraner borde brännas".

Muslimerna, som typ inte förstår det svenska språket, kommer då inte börja kaoza, och därmed når han ut med sitt budskap, utan risk för samhället.
Citera
2022-04-16, 17:05
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
musslorna börjar samlas vid skånegården
Var ligger det
Citera
2022-04-16, 17:05
Medlem
hvita.nhegrers avatar