2022-04-16, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Har lyssnat på åtskilliga vittnen som lyckats fly Mariupol till den fria världen. De har berättat om hur ryssarna bombade bostadshusen, sjukhusen, skyddsrummen.

Nej det är ukraina som skjuter på befolkningen, bara att se reportagen från Lancaster.

Han intervjuar dem i skyddsrummen, sånt går ej att fejka.
Citera
2022-04-16, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ap0
Jag ser dig som icke trovärdig.
Du får tro vad du vill.
Uppenbarligen saknar du förmåga till källkritik vilket kan vara oroväckande.
Du länkar och hänvisar till kända propaganda källor, borde det inte säga dig nånting??
Som jag skrev sätt dig i lugn och ro och kolla dina källor.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Sanktioner är inte nödvändigtvis fel men man bör nog vara försiktig med hur effektiva de är för att skapa förändring i ett lands ledning. Både Nordkorea och Iran har ju kvar sina styrande eliter, långvariga sanktioner till trots.

Men sanktionerna gör det svårare för dem att kriga mot sina grannländer.

Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Undra om Donbass Eliten börjar på vacklar att det fortsatt är en bra idé om att tillhöra Ryssland.
Det ryktas att Edouard Basurin DNRs militär talesperson och ställföreträdare befälhavare ska ha blivit häktad av Ryska trupper Härligt med rejäla interna stridigheter i Sovjet 2.0 .
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eduard_Basurin

Hoppas det är sant, jag hörde också att de har svårt att tvångsvärva alla män i deras område, vilket Ryssland kräver då de har svårt att få fram egna soldater.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Vi vet båda att Viktoria Nuland inte berättar allt smutsigt som USA håller på med i Ukraina och Afrika vad gäller biovapen. Tester på människor m.m.

Varför då försöka lyfta fram intervjun som att hon faktiskt avslöjar något sådant?

Inse att du bara har köpt rysk propaganda.
Citera
Medlem
anonym-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Haha, rySSland är verkligen på väg tillbaka till sovjettiden. Nu ska de försöka tillverkare chip o då 28 mm år 2030. Vilka pajaser.

Min nuvarande dator med Intel T7400, är 65nm. Duger till 720p Youtube och lokala 1080p h264 filmer.
Världen behöver silikonchip utan proprietär design, bakdörrar och IME/PSP's. Om inte ryssland kollapsar inom snar framtid kan man hoppas att deras tillverkare av silikonchip väljer öppna lösningar.
Citera
2022-04-16, 16:28
Medlem
Lawlines avatar
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/u4fxx3/russian_soldier_and_his_wife_who_wanted_to_rape/

Russian soldier and his wife who wanted to rape Ukrainian women identified - FULL TRANSLATED VIDEO

Nu ska soldaten ligga på sjukhus tydligen sårad. Hoppas han fick bollarna bortskjutna
Detta är bara en i mängden av våldtäktsmän som rySSland skickar ut i krig. Nu när det finns bild på han så kanske några kvinnor som blivit våldtagen kan identifiera han. Tyvärr så lär han klara sig undan straff i alla fall tills han besöker väst.
Senast redigerad av Lawline 2022-04-16 kl. 16:33.
Citera
2022-04-16, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shabhai17
Källan är de intervjuade. Tycker inte att jag ser skådespelare.
Källan är Patrick Lancaster, sök lite på honom så kommer du förstå hur trovärdig han är.
Han har hållit på sen 2014 och blivit påkommen ett antal gånger med att skapa sina egna regisserade reportage.
Dessutom konstaterat avlönad av Kreml vad ha än skriver själv.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Intressant hur grädden av ingenjörer o forskare flyr rySSland nu.

En negativ befolkningsutveckling i rySSland samt att högutbildade flyr i rekordfart kommer ge enorma problem för Putler.

När kommer Putlers stänga gränserna för att hindra välutbildade att fly?

Jean-Christophe Dumont, who heads the OECD’s international migration division, said the volume of people leaving Russia previously had not been a source of concern for the government. “This situation now is certainly changing the game, and a number of countries are seizing the opportunity.”

Israel has created a fast-track “green route” for refugees from Ukraine, and Russia. “Since the start of the war almost as many Russians as Ukrainians have relocated to Israel,” said Dumont, adding that Israel is targeting people working in robotics, aeronautics and nanotechnology.

https://www.ft.com/content/8c576a9c-ba65-4fb1-967a-fc4fa5457c62

Antalet ansökningar om israeliskt medborgarskap har ökat ordentligt de senaste månaderna.

Självklart tar moderna ryssar med judiskt påbrå chansen att skaffa sig ett pass till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Du får tro vad du vill.
Uppenbarligen saknar du förmåga till källkritik vilket kan vara oroväckande.
Du länkar och hänvisar till kända propaganda källor, borde det inte säga dig nånting??
Som jag skrev sätt dig i lugn och ro och kolla dina källor.

ok, jag ska kolla reportaget en gång till om jag orkar, det var hjärtskärande att höra hur de blev beskjutna av deras egna soldater och ingen mat fick de förrän Ryssarna kom med mat vatten och kakor till barnen.
Citera
2022-04-16, 16:31
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
eller kanske nazister.

Sant, om några nazister skulle få tag dem vore det inte bra. Än så länge har dock Ukraina lyckats skydda sina biolabb mot de ryska nazisterna.
Citera
2022-04-16, 16:31
Medlem
Tvonds avatar
Hero's of Ukraine

Azov grabbarna och 36th marinkåren gruppfoto från idag efter lyckad operation i Mariupol

https://ibb.co/kKtnThv
Citera
2022-04-16, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ap0
ok, jag ska kolla reportaget en gång till om jag orkar, det var hjärtskärande att höra hur de blev beskjutna av deras egna soldater och ingen mat fick de förrän Ryssarna kom med mat vatten och kakor till barnen.
Sök lite längre tillbaka I tiden, den här killen har hållt på sen 2014, det är så man kan vara källkritisk.
Under pågående konflikt är det svårt att sålla pålitliga källor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in