2022-04-16, 15:29
Medlem
Politiskt (S som alltid) tillsatt ledning och vill man klättra vidare så gäller det ha rätt partibok - S!
Citera
2022-04-16, 15:32
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Men jag provocerar inte i uppsåt att skapa kravaller för att försöka smutskasta andra.
Det är ett kriminellt beteende.

Det är DITT ansvar som känner dig provocerad att hålla dig inom lagens råmärken och ingen annans.
Citera
2022-04-16, 15:36
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Men jag provocerar inte i uppsåt att skapa kravaller för att försöka smutskasta andra.

Din eftergiftsåsikt där den med störst våldskapital bestämmer vad som får sägas i det offentliga rummet är faktiskt provocerande.

Du måste nog stängas av från fb innan jag blir tvungen att ge mig ut och vandalisera en polisbil.
Citera
2022-04-16, 15:37
Medlem
Citat:

Du provocerar mig så att jag begår brott. Alltså skall dina rättigheter tas ifrån dig.
Citera
2022-04-16, 15:38
Medlem
Citat:
Varför skulle det vara tillåtet att provocera arga människor och ge dom chansen till att släppa ut sina frustrationer?
Förbjud det.

Din kommentar provocerar mig, förbjud!
Citera
2022-04-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceciliastenbock
Vem var idioten till polis?

Herregud! Jävla herregud! Länge har man haft på känn att det är dåligt, men detta är bevis på att det tyvärr är förlorat. Ingen med makt har vare sig möjligheten eller viljan att ändra utvecklingen i Sverige...

Det är kört!

En enkel Ulan Bator är fan bättre.
Citera
2022-04-16, 15:40
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Det är DITT ansvar som känner dig provocerad att hålla dig inom lagens råmärken och ingen annans.

Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Din eftergiftsåsikt där den med störst våldskapital bestämmer vad som får sägas i det offentliga rummet är faktiskt provocerande.

Du måste nog stängas av från fb innan jag blir tvungen att ge mig ut och vandalisera en polisbil.
Man provocerar inte barn tex.
Inte heller missbrukare och alkoholister.
Varför ska religiösa människor provoseras.
Vi vet ju redan att människor i allmänhet är våldsbenägna och att frustrerande typer bara väntar på chansen att få slåss.
Citera
2022-04-16, 15:41
Medlem
Har man inget bättre att komma med, än att bränna böcker, ska man hålla käften.
Citera
2022-04-16, 15:48
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Din kommentar provocerar mig, förbjud!

Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Du provocerar mig så att jag begår brott. Alltså skall dina rättigheter tas ifrån dig.
Nej. Inte alls. Det handlar om förargelseväckande beteende. Det är redan förbjudet.
Citera
2022-04-16, 15:50
Medlem
Hur vet du att dom inte har något bättre att komma med?
Folk har försökt att påpeka våldet och intoleransen som svartskallar fört med sig. Men det är ingen som vill lyssna på det, så det bästa som återstår är att bränna deras heliga bok.
Citera
2022-04-16, 15:55
Medlem
Citat:
Man provocerar inte barn tex.
Inte heller missbrukare och alkoholister.
Varför ska religiösa människor provoseras.
Vi vet ju redan att människor i allmänhet är våldsbenägna och att frustrerande typer bara väntar på chansen att få slåss.

I en demokrati ska man få lov att provocera.
Du provocerar mig i ditt apologetiska beteende men jag tar ansvar för mina känslor och avstår från våld, hot och invektiv.

Detta eftersom jag är en vuxen, normalfungerande person som förstår att censur och en avnaggad yttrandefrihet är ett hot mot vår demokrati.

Varför skulle religiösa, alkisar och pundare vara en skyddad klass som har egna lagar och regler?
Vi ska spela på samma spelplan med samma regler.
Citera
2022-04-16, 15:57
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
I en demokrati ska man få lov att provocera.
Du provocerar mig i ditt apologetiska beteende men jag tar ansvar för mina känslor och avstår från våld, hot och invektiv.

Detta eftersom jag är en vuxen, normalfungerande person som förstår att censur och en avnaggad yttrandefrihet är ett hot mot vår demokrati.
Det fungerar inte så.
Därför finns det lager emot förargelseväckande beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in