2022-04-15, 20:49
  #7993
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tror nog att jag har ”lite” bättre koll på Arsenal och våran historia än vad du har.

Fakta är att AFC har enda sedan 1930-talet använt en filosofi som gör att vi är en sk ”snålklubb”.

Resten av inlägget är bara för korkat/omoget till att ge ett seriöst svar på.

Lmao. Det är Tottenham som är snålklubben, bokstavligen en judeklubb.
Citera
2022-04-15, 20:56
  #7994
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tror nog att jag har ”lite” bättre koll på Arsenal och våran historia än vad du har.

Fakta är att AFC har enda sedan 1930-talet använt en filosofi som gör att vi är en sk ”snålklubb”.

Resten av inlägget är bara för korkat/omoget till att ge ett seriöst svar på.

Det är de som är de sjuka att utomstående har mer koll på klubben du säger dig hålla på.
Citera
2022-04-15, 23:40
  #7995
Medlem
MosesMetares avatar
Efter förlust idag med 3-0 borta mot Leyton Orient står det nu klart att Scunthorpe United degraderas från den engelska ligan efter 72 år och nästa säsong spelar i National League.

Och på tal om National League....
Efter 37 spelade matcher har Dover Athletic uppnått den fantastiska summan av 0 (!) poäng.
En seger (säsongens blott andra) borta mot Boreham Wood innebar att man äntligen har lyckats utradera de 12 minuspoäng man startade säsongen med. Att man degraderas till National League South har stått klart sedan länge, och även att man hamnar sist i tabellen. Med 7 matcher och därmed 21 poäng kvar att spela om är man 23 poäng efter nästjumbon Weymouth.
Men man slipper i alla fall nesan att sluta säsongen på minuspoäng.
Citera
2022-04-16, 05:22
  #7996
Medlem
Tocadiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Förresten, finns det någon sida där man kan se matcher från tidigare?

Kommer missa min första match i morgon på 10år pga påskmiddag

Skulle vilja se City-Liverpool på kvällen, och hoppas man har undvikit resultatet tills dess.

PM!
Citera
2022-04-16, 08:26
  #7997
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Alltså ännu ett gäng okunniga Amerikaner som skiter i allt vad lojalitet, klubbkänsla och respekt innebär.

Men ALK tog ju över typ årsskiftet 20/21? De har alltså ägt klubben ett tag, de tog inte över nyss och beslutade sig för att sparka Dyche när det ser lite brunt ut.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Burnley tippades av de flesta experter att åka ur, och om inte åka ur vara en av kandidaterna till det. Man ligger nu på en 18 plats. 4 poäng under strecket. Alltså ungefär vad man kan förvänta sig av denna trupp som Dyche förfogar över. Iallafall om man har någon sorts kunnighet om ligan och lagen. Vilket Amerikanerna inte har.

Av alla sjuka sparkningar vi haft denna säsong är detta den värsta. Finns inga kandidater att ta över i detta skede. Och risken att man åker ur är lika stor, om inte större utan Dyche än med honom. I samma veva gör man sig också av med deras bästa chans att ta sig direkt upp igen. Med Dyche hade man ett stabilt och säkert lagbygge sen 10 år tillbaka. Nu får man bygga något nytt. Dyche behöver iallfall inte oroa sig. Han har presterat över förväntningar och de krav man kan ha på Burnley i flera säsonger nu. Hans mer defensiva syn på fotboll håller honom tillbaka från mer ambitiösa projekt men bottenlag i PL, eller alla lag i de lägre divisionerna ligger öppet för honom.

Räknade bara lite snabbt nu men om jag fick ihop det rätt är det 10 sparkade tränare den här säsongen. Med Watford som hunnit med 2 stycken själva. Trots att tålamodet blir kortare och kortare i den moderna fotbollen så låter det ganska högt ändå, utan att ha i minnet vad siffran ligger på tidigare säsonger.

Burnley har en net spend på ca 25m£ sista 5 åren, vilket tillhör de lägsta i ligan. Watford, Brentford och Norwich är de enda som spenderat mindre, om jag läser listan rätt. Så ja, de ska ju ligga där de ligger, på ett ungefär.

Jag såg någon på Twitter som tyckte detta var rätt, men för sent. Att Dyche har haft flera år på sig att bygga ett lag som ska göra mer än slåss för överlevnad varje år. Som ska göra mer än bara vara svårslagna och jobbiga att möta på Turf Moor.

Jag förstår till viss del den åsikten, men håller ändå inte med. Burnley har inte investerat för att göra mer än slåss för överlevnad, och nu väljer man med 8 matcher kvar att sparka den manager som tagit dem dit de är idag. För ytterligare en säsong i PL och de pengar det innebär är man redo att kasta Dyche under bussen. Det är synnerligen osympatiskt, kortsiktigt och otacksamt.

Om ägarna vill göra mer än bara hänga kvar år efter år och spela en positivare fotboll än Dyche står för, kan jag ha viss sympati för det. Men då gör man en förändring när det är läge för det - t.ex. inför säsongen, eller efter säsongen.

Det är inte fallet här - man gav Dyche förlängt till 2025 senast i höstas. Och nu har man ändrat sig, med 4p till strecket och 8 matcher kvar. Man slänger allt överbord för att klara PL-gränsen ännu ett år.

Den sortens kortsiktighet och illojalitet - jag är visserligen lite allergisk mot begreppet då jag menar att det inte existerar i modern fotboll längre, inte från oss fans heller. Men ger man Dyche förlängt på hösten så får han chansen säsongen ut, om inte allt går käpprätt åt helvete och han tappar omklädningsrummet. Det har inte skett här - Burnley går som förväntat och Dyche gör det han ska. Det går bara lite sämre än ägarna hoppades så då trycker de på panik-knappen. Ingen som helst sympati om de åker ut nu, det kan de ha.

Jag tror som du, Dyche kommer inte ha några problem med att hitta jobb. Vill han göra Burnleyresan igen chansar han på Championship och att han kan göra laget han tar över till ett PL-lag. Förmodligen mer ekonomiskt att göra Allardyce-racet och komma in som en krisdoktor som säkrar bakåt och håller lag kvar i PL dock, om man nu tycker det är ett kul jobb att flytta runt och göra några månader i varje klubb.

Vad gäller sparkade managers är det nog en ganska genomsnittlig säsong vi upplever:

https://www.transfermarkt.com/premier-league/trainerwechselprosaison/wettbewerb/GB1
Citera
2022-04-16, 10:22
  #7998
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Matic lämnar efter säsongen
Citera
2022-04-16, 11:32
  #7999
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Och FAN vad tråkigt AFTV har blivit sen DT till fängelse och han andra som dog. Den skrikande dvärgen drog till Amerika...
Citera
2022-04-16, 11:33
  #8000
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Och FAN vad tråkigt AFTV har blivit sen DT till fängelse och han andra som dog. Den skrikande dvärgen drog till Amerika...

Hahaha fyfan va mycket drama för en kanal för fotbollsfans
Citera
2022-04-16, 11:35
  #8001
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Hahaha fyfan va mycket drama för en kanal för fotbollsfans

Citera
2022-04-16, 12:05
  #8002
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Och FAN vad tråkigt AFTV har blivit sen DT till fängelse och han andra som dog. Den skrikande dvärgen drog till Amerika...

Nu är det ju mer 'vettiga' fans (med några undantag såklart) som är positiva när laget vinner och negativa när man blir utspelade av Crystal Palace t.ex. Kan väl lida lite med de 'vanliga' supportrarna på kanalen då AFTV-stämpeln att det bara är dårar som är uppe i det blå och gapar o skriker efter varje match inte kommer försvinna. Sen har du ju fortfarande Ty t.ex. som är den evige optimisten.
Citera
2022-04-16, 15:13
  #8003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Och FAN vad tråkigt AFTV har blivit sen DT till fängelse och han andra som dog. Den skrikande dvärgen drog till Amerika...
Vem var det som dog?
Tycker Turkish är den som är vettigast på kanalen.
Citera
2022-04-16, 17:18
  #8004
Medlem
-GGs avatar
Jag har svårt att se varför alla går upp i spinn om Diaz i Liverpool. Enligt mig har han inte visat något särskilt. Temposvag och stannar ofta upp anfallen och flytet.

Han är definitivt inte bättre än de andra fyra där framme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in