2022-04-16, 10:40
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Haha stora ord som sagts om alla andra ställen också. Även i Malmö senast.
Landskrona är en håla!

Inget svar på frågan dock, någon som vet om det planerats live? Är det instagram eller snap som gäller?
Nu lugnar du dig din muslimkramare.
Det snackas i stan om ett sjuhelvetes upplopp och att man ska skära halsen av pedofilen Paludan.
Kamelryttarna i Landskrona är galna.
Citera
2022-04-16, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
En skribent härinne undrade varför vi inte sätter in militären. Är inte det att göra det svårt för sig? Varför inte bara neka aset demonstrationstillstånd nästa gång aset ansöker.

Det är svårt att släppa misstanken på att snuten medvetet beviljar aset tillstånd för att i akt och mening starta de kravaller vi ser. Det är för att stärka SD:s ods nu, under valåret. Svensk polis har daltat med SD ända sen de öppnade sin första valstuga. På så vis är Stram Kurs stand-in för bruna sd.

Starka krafter uppammar alltså orosungar eller kravaller för att vi ska få skåda vad hemska muslimer är. Detta är en grov underskattning av svenskens intelligens. Ännu kan vi lägga ihop två och två samt urskilja orsak och verkan. Svensk polis är inte att lita på ur demokratisk synpunkt och har aldrig varit.

Demokrati och yttrandefrihet hänvisar dom bara till när dom ska förklara varför de beviljar aset demonstrationstillstånd gång på gång. I Sverige räknas varje heilande som hets mot folkgrupp. Varför skulle då inte ett uppammande av kravaller ge samma brottsrubricering?

Palludan har samma mål med sina uppvisningar som polisen har när dom bevilja honom tillstånd: kravaller. Observera att detta är målet: kravaller. Så att ingen missar vad "hemska" de muslimska invandrarna är.

Detta beviljande av tillstånd för Paludans framträdanden är helt enkelt ett svek mot demokratin och mot Sverige som land. Dags för Morgan att ta polischef Thornberg i örat och ge honom en överhalning. Det förtjänar han många gånger om.
Du tänker ju helt fel. Det ör ju tvärtom, identifiera alka som totalt saknar respekt för demokrati, sekularism, säkerhet, trygghet osv. Paludan ger jag inte mycket för men då ingen andra mer etablerade och erkänt konstnärliga personer kliver in och tar kampen mot ortodoxi, dogmatism så...
Citera
2022-04-16, 10:41
Medlem
Hartlams avatar
Folk klagar på invandrarna utan att själva kolla sig i spegeln. Det är svenskarna som har tillåtit detta. Varför ska de följa lagar (som f.ö. är groteska) och regler när de kan få som de vill?

Varför motdemonstrerar ingen mot dessa upplop? Mot den inkompetenta poliskåren?

Detta är Sveriges fel men här ryker tagentbordet som bara den! Det kommer fixa saker och ting.

Ni som tror att SD är lösningen behöver en reality check, de blir mer och mer PK för varje dag som går.
Citera
2022-04-16, 10:42
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Du tycker alltså på allvar att den som är mest lättkränkt och har störst våldskapital skall bestämma vad som får sägas i det offentliga rummet?

Vad kallar du det samhällsskicket och varför tycker du att det är bättre?
Säg något som står dig nära hjärtat. Sen kommer jag med polis skydd och ska förnedra det.
Det är min rätt. Om du nu utövar våld så ska du sitta inlåst. Jag har min rätt.

Jag anser att han ska betala kostnaden för polisnotan. Det är min åsikt.
Om polisen griper någon för upplopp är det polisen ärende.
Han ansökte om detta och polisen såg risken i detta, därför ska han stå för en del av notan då detta drabbade även samhällets beredskap.
Klart regler och lagar ska respekteras.
Samtidigt ska man respektera samhället i sig.

Det är vackert att en sån man får rätt att demonstrera för att vi är fria i Sverige.

Men sunt förnuft enligt mig är att han förstör yttrandefriheten mot andra extrema i framtiden. Tror du detta ger mer röster till SD? Troligtvis tvärtom.

Lås ut han, Frys ut han, ge han fan inte SÄPO skydd som den förra galningen.
Citera
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOLS
Rasmus Paludan om Landskrona idag.
https://sv-se.facebook.com/StramKurs
Säg nej till islamism i Danmark.
Tror han att linköping, Norrköping och Örebro ligger i Danmark?
Citera
Medlem
Ska vi gissa att Paludan kommer dö i mystiska omständigheter som Lars Vilks.
Citera
2022-04-16, 10:43
Medlem
Har det kommit fram nu vilka som idkat våld i våra städer?
Eller är det fortfarande personer det handlar om?
Jag har sett kommentaren "unga män" en gån på svt.se men sedan är det stopp.
Citera
2022-04-16, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hartlam
Folk klagar på invandrarna utan att själva kolla sig i spegeln. Det är svenskarna som har tillåtit detta. Varför ska de följa lagar (som f.ö. är groteska) och regler när de kan få som de vill?

Varför motdemonstrerar ingen mot dessa upplop? Mot den inkompetenta poliskåren?

Detta är Sveriges fel men här ryker tagentbordet som bara den! Det kommer fixa saker och ting.

Ni som tror att SD är lösningen behöver en reality check, de blir mer och mer PK för varje dag som går.

Därför lämnade jag SD för Afs som vill utvisa alla dessa muslimska gangsters. Det måste göras innan det är försent.
Citera
2022-04-16, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.expressen.se/nyheter/valdsamma-protester-vid-hogerextremt-tal/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/z7J89w/valdsamt-upplopp-vid-allman-sammankomst-angrepp-pa-polis

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/valdsamt-upplopp-i-skaggetorp-polisbilar-skadade

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/april/14/14-april-1525-polisinsatskommendering-linkoping/

Någon som vet mer?

Ska muslimer bo i Sverige får dom respektera yttrandefriheten.
Citera
2022-04-16, 10:44
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Blir lagom skoj för dessa när polisen granskat alla filmer och börjar identifiera och lagföra dessa. Måste handla om hundratals som kommer bli registrerade och få sina straff.
Citera
2022-04-16, 10:45
Avslutad
…och Lars Vilks behövde bara rita en harmlös rondellhund för att sedan vara jagad resten av sitt liv…

Hur kan upplysta västerländska medborgare, politiker och medier tycka att denna utveckling är ok? Självskadebeteende?
Citera
2022-04-16, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Nu lugnar du dig din muslimkramare.
Det snackas i stan om ett sjuhelvetes upplopp och att man ska skära halsen av pedofilen Paludan.
Kamelryttarna i Landskrona är galna.

Det har snackats i alla andra städer han varit under denna "turné", L-A är inte värre än något annat ställe. Är rätt lätt att snacka en massa.
"muslimkramare" ? Den var ny och ghud vad kränkt jag blev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in