2022-04-16, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Analfabeter kan inte ta över ett land. Era kvinnor är barnmaskiner, men det i sig räcker inte för att leda ett land.

Så länge ni tror att gjorden är platt och att solen roterar runt jorden och att bränna en bok berättigar till våldsamma upplopp - då är ni förlorare. SD växer varje dag som går..

SD är för veka för att göra något. S och Magdalena växer varje dag. Tacka Putin för det
Citera
2022-04-16, 08:58
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Så du säger att den som är mest lättkränkt och har störst våldskapital skall bestämma vad som får sägas i det offentliga rummet?

Vad kallar du den samhällsordningen och varför tycker du att den är bättre?

Tycker lagstiftaren ska bestämma att inte ge en spänn av mina skattepengar till att stödja danska pederaster och uppviglare.
Citera
2022-04-16, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Tycker vi icke-våldsamma i lugn och ro kan bestämma att danska pederaster inte ska få åka runt på provokationsturneér oavsett om det är för att bränna religiösa skrifter eller skita på porträtt av någons mormor.

Yttrandefrihet är just rätten att yttra sig, inte att med polisbeskydd iscensätta vilka stollerier som helst på öppet torg.

Om pederasten åkt land och rike runt för att mastrubera över porträtt av kungafamiljens barn, hade du stått där och gormar om hans rätt uttrycka sig då också?

Att masturbera på öppen plats är förargelseväckande beteende enligt svensk lag. BrB 16 kap.

Offentlig urinering är ett vanligt skäl till fällande för förargelseväckande beteende.
Citera
2022-04-16, 09:01
Medlem
Jag saknar inslaget där någon som kan statistiken berättar att den grupp vi nu ser är ute och förstör och begår brott påtagligt liknar de grupper som begår grova sexualbrott, våldsbrott, vapenbrott och narkotikabrott. Det som kännetecknar grupperna är ung ålder, manligt kön, låg socioekonomi, rötter i Afrika eller i den muslimska världen.
Citera
2022-04-16, 09:02
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Nej. Hur kan man bli provocerad av det? Om man får för sig att elda upp polisbilar över en bok så är man inget annat än en retarderad apa.

Du har uppenbarligen inte så stor empati, eller förmågan att förstå exempelvis religion.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ingenting skulle hända i ett nordeuropeiskt land. Någon kanske skulle bli lite småtjurig.

Ett exempel:
https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85dalsh%C3%A4ndelserna

"Hittills hade 10 soldater och 20 hästar skadats av stenkastning."

Just denna händelse har blivit känd för att det öppnades eld och 5 demonstranter/upprorsmakare dödades. Men naturligtvis ingen enstaka händelse med stenkastning mot ordningsmakten och skadade. Det har förekommit i alla tider, och förekommer ännu idag.

En enkel fråga: var det många "blattar och negrer" bland upprorsmakarna vid detta tillfälle år 1931?
Senast redigerad av Massmedia 2022-04-16 kl. 09:04.
Citera
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Vänta nu, är det ingen provokation att offentligt elda upp en världsreligions viktigaste symbol?

Du kan ju prova att ta ett kors ned en jesusfigur på, och annonsera att du ska bränna denna offentligt på trappan till Uppsala domkyrka samtidigt som du rabblar att jesus var pedofil osv. Tror inte det skulle vara så populärt.

Men det är lagligt, och "ingen provokation" enligt dig.

Sen är det oklart vilka "apor" du pratar om. Vi har drygt två miljoner personer med utländsk bakgrund och den absoluta majoriteten jobbar och gör rätt för sig, precis som jag och förhoppningsvis du.
Bra att du gör en markering här, för det är dels detta med upplopp som inte är ok. Vare sig det är "fotbollssupportrar" eller stenkastande blatteungar.
Sedan behöver vi reda ut detta med att i Sverige så står svensk lag över alla andra trosuppfattningar.
Man kan inte göra som man vill bara för att man tror på gubben i månen, eller något annat.
Gängkriminaliteten behöver också hanteras och här hjälper väl inte annat än att bygga fler fängelser eller införa dödsstraff.
Citera
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Tycker lagstiftaren ska bestämma att inte ge en spänn av mina skattepengar till att stödja danska pederaster och uppviglare.

Återigen: Så du vill att den mest lättkränkta med störst våldskapital skall bestämma vad som får sägas i det offentliga rummet?
Citera
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Ok, du förstod inte min fråga.

Du kanske behöver polisbeskydd, eftersom du nyss iscensatte diverse stollerier genom ditt kränkande och provocerande inlägg.

Blottning är ett specifikt brott, elda en bok är inte ett brott. (om det var masturbera offentligt du avsåg)
https://lagen.nu/1962%3A700#K6P10S1

Rent allmänt försvarar jag allas rätt att masturbera till vad de vill, inklusive detta inlägg. (fap fap fap)

Att elda upp böcker på allmän plats borde inte vara okej enligt en mer nykter lagstiftare. Men om du är så dekadent att du för blottning så förstår jag att du inte håller med.
Citera
2022-04-16, 09:03
Medlem
Någon utövar yttrandefrihet för att provocera muslimer och muslimerna löper amok som planerat. Vi (Ni, jag bor i Finland) andra betalar.
Citera
2022-04-16, 09:04
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Att masturbera på öppen plats är förargelseväckande beteende enligt svensk lag. BrB 16 kap.

Offentlig urinering är ett vanligt skäl till fällande för förargelseväckande beteende.

Kan du förklara varför det borde vara så men att bränna upp böcker folk håller köra i rent provokationssyfte inte borde vara det?
Citera
2022-04-16, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troll666
Så klar jag är här för att snylta på dig och blodpudding ätaren. Behövs inte mycket intelligens för att fylla i en valsedel. Sen är det slut på svennen.
Om du nu tror att du har rösträtt så innebär det att du inte blivit klassificerad som get. Getter har än så länge inte rösträtt i svenska val.

Hör av dej om du behöver hjälp med pappersexercisen den 11 september.
Citera
2022-04-16, 09:05
Medlem
Citat:
Tycker du att man ska kunna få demonstrationstillstånd för att under polisbeskydd åka land och rike runt och sarra på bilder över kungafamiljens barn också?
Otroligt korkad jämförelse. Om du tror att bränna en bok ungegär är lika illa som att masturbera till barnbilder så tycker jag väldigt synd och till och med riktigt illa om dig. Men jag kanske missförstår dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in