2022-04-16, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Väst mal Ryssland till skit, på det militära planet och på det ekonomiska. Det är bara en tidsfråga.

Varje gång Ryssland utmanar Väst, händer samma sak.
Ryssland kraschar och det gör ont överallt.

Ryssland tävlade mot Väst under större delen av 1900-talet och det var bara dyrt och smärtsamt.

Nu har oljekungen Putin fått för sig att han är mer än en avdankad KGB-råtta med tur. Stort misstag.
Han tror att han är en historisk härförare.

Genom att invadera Ukraina, har han satt eld i arslet på NATO, EU och hela jävla västvärlden.

Gute reise.....

Under det korta tidsperspektivet så är svaret Nej Ryssland har möjlighet att fortsätta kriga. Största problemet för Ryssland är faktiskt konstigt nog människor. Då Putin är rädd att förklara krig och mobilisering. Sen är frågan vad folk skulle göra. Det är riskabelt politiskt på två sätt. Det ena ryska folket blir direkt sura. Han blir också då tvingad att försöka sig på maximalistiska mål. Så om inte folket blir sura först så blir de sura om de inte når målen.

På det längre 1-4år Ja om väst har viljan. På längre sikt slutar det illa för Ryssland, Om väst har viljan. Det är som allsvenskan möter division 4
Citera
2022-04-16, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Putin har hotat med att stänga av internet

HAHAHAHA. Putin är så korkad om han tror att han kan stänga internet.
Jag jobbar med IT-säkerhet.
Kan vi få en länk? Det låter som ett Putin-citat som är comedy gold.
Citera
2022-04-16, 08:00
Medlem
Jag är också född på 80-talet och även jag är förvånad över den snabba och stora omsvängningen vi ser. När jag växte upp fick jag lära mig att älska fred och hata krig, att sätta mig in i andra människors perspektiv, att kompromissa och undvika öppen konfrontation.

Numera beundrar vi ukrainarnas stridsförmåga, är stolta över vår egen högteknologiska försvarsindustri, vill bli medlemmar i militäralliansen NATO. Vi är beredda att slåss till sista blodsdroppen för våra principer och vägrar att ge efter en enda tum för Putins krav. Kärnvapenscenariot med 100-tals miljoner döda människor är inget som avskräcker oss.
Citera
2022-04-16, 08:02
Medlem
greta75s avatar
På natten när vanligt folk sover, fortsätter Putins trollarme att kämpa på i tråden i sin hopplösa kamp och blir till en klar majoritet. En så ofattbar patetisk verksamhet.

Ingen normal person kommer någonsin att omvändas i denna frågan.

Det går inte att göra bort sig mer än Ryssland/Putin gjort i detta kriget. Det kommer ta 50 år innan ryssarna är förlåtna igen förutsatt att de sköter sig.
Citera
2022-04-16, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
På natten när vanligt folk sover, fortsätter Putins trollarme att kämpa på i tråden i sin hopplösa kamp och blir till en klar majoritet. En så ofattbar patetisk verksamhet.

Ingen normal person kommer någonsin att omvändas i denna frågan.

Det går inte att göra bort sig mer än Ryssland/Putin gjort i detta kriget. Det kommer ta 50 år innan ryssarna är förlåtna igen förutsatt att de sköter sig.

tar nog mer än 50 år om putin tar till kärnvapen som en sista utväg?
Citera
2022-04-16, 08:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
ja verkligen för jag avskyr Hitler och anser att han bara lurat män att gå in i döden för en kass ideologi som nazism. Ni är verkligen helt fel-knullade. Men tror det börjar bli klart för er att Ukraina är kört. Innerst inne vet ni om det. Därför detta snurriga beteende.

Putin hetsar sina landsmän och anfaller grannländer som Hitler 1939. Goebbels hade varit imponerad av propagandan från Kreml. Jag vill se luftanfall från något tredje land till stöd för Ukraina. Putinismen är ett hot mot mänskligheten.
Citera
2022-04-16, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av john19
Jag är också född på 80-talet och även jag är förvånad över den snabba och stora omsvängningen vi ser. När jag växte upp fick jag lära mig att älska fred och hata krig, att sätta mig in i andra människors perspektiv, att kompromissa och undvika öppen konfrontation.

Numera beundrar vi ukrainarnas stridsförmåga, är stolta över vår egen högteknologiska försvarsindustri, vill bli medlemmar i militäralliansen NATO. Vi är beredda att slåss till sista blodsdroppen för våra principer och vägrar att ge efter en enda tum för Putins krav. Kärnvapenscenariot med 100-tals miljoner döda människor är inget som avskräcker oss.

För att kunna bedöma (och respektera) den nuvarande polariseringen och kampviljan i Väst, måste man ha perspektiv.

I sjuttio år var Ryssland i kommunisternas klor.
Man levde i ett av de dummaste, mest ineffektiva och grymma system som funnits. Det gick åt helvete.

Sovjetunionen kraschade och ryssarna fick en ny chans.
Det blev Kgb-mafffia-diktatur istället. Och Rysslands tillgångar förskingrades, som i Sovjet.

Diverse fifflare har åderlåtit Ryssland.

Det är ett hopplöst land.

I 30 år har Väst förhandlat, fjäskar och hoppats.
Man har försökt få med Ryssland, man har hoppats på demokrati och modernt tänk.

Det Putin gör nu, är att han slutligen ger Väst fingret.
Han tänker leka Tsar och härförare. Han bryr sig inte.

Genom att invadera Ukraina, utmanar han Väst.
Väst fattade detta direkt och har agerat historiskt snabbt. Sämja blir det inte på decennier.

Putin har helt enkelt tröttnat på Väst och Väst har tröttnat på Putin.....

Nu råkar ryssarna vara sämre än Väst på det mesta, inklusive krig, så det är bara att vänta och se....

Proxy-kriget i Ukraina kommer att gå utmärkt.

För Väst alltså.
Citera
2022-04-16, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av john19

Den snabba förändringen beror nog på att omvärlden förändrats, under din livstid har vi haft fred i Europa med undantag av inb.rdeskriget i Jugoslavien. Men det var inte nära på att nå oss då det var internt inom ett land och man skulle hitta sina gränser.
Det som händer nu är att ett land invaderat ett annat land, och där vi står inför att vi kan behöva försvara oss. Då funkar det inte att bara lägga sig platt.
Att det gått fort kan jag hålla med om, själv trodde jag faktiskt inte att Putin var så korkad att han skulle genomföra det han nu gör.
Citera
2022-04-16, 08:24
Medlem
Det går ju inte sminka en gris så han blir salongsfähig så vad än Putin nu gör eller piper om angående Ukraina så är sminket en kuliss och han framstår inför hela världen just som ociviliserade gris han är i all sin osmaklighet.

Att dessutom Rysslands absolut viktigaste och mest prestigefyllda fartyg gick till botten lär skava rejält i Kreml men det visar ju att Ryssland genom attacken på Ukraina nu exponerat sig i all sin organisatoriska svaghet och sådant noteras av grannländerna.
Och militära experter världen över, ja dom skakar allt mer på huvudet åt ryssens oproffsiga agerande. Men det har ju så här långt gynnat Ukraina så varför klaga.
Det är ju bevisligen också Ukraina som visat sig vara mest organiserade i det här kriget som den nödtorftigt sminkade varelsen i Kreml startade.

Fattiga Ryssland ses framträder också allt mer som en terrorstat med alla dess kännemärken och kommer utan tvivel att behandlas därefter under lång tid framöver. Och det är väl det enda positiva med tanke på den blodiga terrorn på civila Putin släppt lös i den suveräna staten Ukraina.
Citera
2022-04-16, 08:25
Medlem
leachs avatar
Ukraina dränks av inkommande leveranser. Hoppas att dom hinner använda allt.
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae2fa7
Citera
2022-04-16, 08:26
Medlem
StigEngstroms avatar
[quote=john19|79892983]Jag är också född på 80-talet och även jag är förvånad över den snabba och stora omsvängningen vi ser. När jag växte upp fick jag lära mig att älska fred och hata krig, att sätta mig in i andra människors perspektiv, att kompromissa och undvika öppen konfrontation.

Numera beundrar vi ukrainarnas stridsförmåga, är stolta över vår egen högteknologiska försvarsindustri, vill bli medlemmar i militäralliansen NATO. Vi är beredda att slåss till sista blodsdroppen för våra principer och vägrar att ge efter en enda tum för Putins krav. Kärnvapenscenariot med 100-tals miljoner döda människor är inget som avskräcker oss.[/QUOTE
Jag är också 80-talist
Det är ju rätt enkelt, ska länder i Europa vara Putlers att göra som han vill med eller inte?
Det finns saker som är värda att slåss för.
Hitler hade älskat om hela Europa la ned sina vapen för freden också.
Det är inte konstigt att Finland och Sverige går mot Nato-medlemskap med tanke på hur den där KGB idioten har för syn på sina grannländers självständighet.
Senast redigerad av StigEngstrom 2022-04-16 kl. 08:30.
Citera
2022-04-16, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Det han skriver ser ut att vara lögner som det mesta. Här skjuter ni av era fångar.

https://rumble.com/vysmnu-ukraines-asov-battalion-shooting-prisoners-in-the-leg.html

Om man är svensk så säger man som Churchill sa: "If Hitler invaded hell I would make at least a favourable reference to the devil in the House of Commons."

Churchill fick frågan om att stödja Stalin. Så som svensk så är varje död rysk soldat bra, även om det är sorgligt, och varje sänkt ryskt fartyg, först plan och mm bra. Ukrainarna måste komma upp över Stalinklass innan Sverige eller väst slutar stödja Ukraina. Så enstaka Ukrainska missgärningar och ett fåtal Nassar köper väst och Sverige då Ukraina inte hotar väst.

Du undrar säkert varför? Vad har Putin och hans mongolhorder gjort? Ryssland är det enda land i världen som hotar Sverige. Det har gjorts genom direkta handlingar men mest genom ord från Ryska politiker, militärer, på ryska Tv-program och genom Rysstroll här.

Dessutom hotar Ryssland en etablerad världsordning. Den har varit gällande sedan 1648. Det hur man ska bete sig som land mot sina grannar och omvärld. Ryssland är världens Paria!

https://www.youtube.com/watch?v=oK38f6o00D0

Jag kan förstå att Ryssar inte förstår att som Paria så är det ingen som lyssnar på dem och det de säger har inget värde. Ryssland är nu jordens avskräde. Ukraina har vunnit propagandakriget i väst på w.o. Därför Ukraina är på rätt sida av historien.

Dock har Ryska staten varit ganska duktiga i Ryssland. Jag trodde ryska folket hade fattat nu att det var dags att göra uppror. Det lär väl ta lite tid men den dagen kommer. Jag tror ryssarna är för stolta att bli en klient till Kina och ha en levnadsstandard som NK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in