Citat:
Ursprungligen postat av
Massmedia
Vi kan ta ditt altanräcke i PM, jag har en del tips på bra behandlingar så du kan bli kvitt rötsvampen.
Angående upploppen så ska man givetvis försöka lagföra de tongivande så långt som möjligt. Men givetvis ska rättssäkerhet råda. För att ta ett parallellfall, om Hammarbys huliganer slår sönder butiker och angriper polis, så ska väl inte en helt oskyldig svenne som bara råkat vara där spärras in? Det tycker du väl inte?
Jo har man oturen att befinna sig så nära den plats där Hammarby-bärsärkarna går loss så då får man finna sig i att få följa med till finkan.
Om man inte gör motstånd utan förklarar för polisen att det enbart var olyckliga omständigheter som gjorde att man befann sig där man gjorde så ska man bli väl behandlad och efter förhör få en taxi hem.
Lever jag rövare och inte kan urskiljas från övriga vandaler då ska jag ha lika mycket batong som de som inte har ett normalt konsekvenstänk.
Det finns ingen anledning att sänka ribban så att all ska kunna hoppa över, i det här fallet.
Förhoppningsvis lär sig Svensson, om han inte redan förstått, att hålla sig borta från Hammarby-bärsärkarna när polisen slår till.