Citat:
Ursprungligen postat av
Spritsson
Polisen flyttade demonstrationen med bokbrännaren från Vivalla till Sveaparken. Det brann minst tre polisbussar, plus att gettoungarna snodde en polisbuss och körde runt lite innan dom eldade upp den.
Det var som i en krigsfilm. Jag vågade inte ta upp telefonen och filma. Efter ett stund när polisen flydde, då sprang även vi därifrån.
Helt sjukt.
Helt otroligt, men det är egentligen bara glädjande.
Det är nästan egentligen alla svenskar i Sverige som är skyldiga till eländet. Alla har gjort för lite och tyst accepterat när ingen egentligen ville ha blattar runt sig. Det blev så illa att man började låtsas att man var för integrering samtidigt som alla olika grupper i Sverige självvalt segregerar sig med sina egna.
Alla har gjort för lite, det är så många svenskar som vill att någon annan ska vara förändringen.
Nu får jag vara försiktig med vad jag skriver för moderaterna brukar banna och hänvisa till uppvigling, men det här med att svenskar saknar mycket av det där den enskildes patos och den enskildes agens att stå upp och gå till angrepp mot det som är fel:
Det har varit med sedan Gustav Vasa: "alla vill att yxan skall gå, men ingen vill hålla i skaftet" en modern tolkning av det torde vara att "alla vill göra en laserman, breivik eller Peter Mangs, men det blir för jobbigt".
Istället så ska det skanderas SD2010.. och så var det SD2014!.. och så 2018 och nu är det ödesåret 2022. Men Sverigedemokraterna kan inte få ordning på något alls. Kanske marginella förbättringar.
Det stora felet är egentligen svenskarna själva. Det är fel på folket.
Det är bara svenskarna I Sverige som har gjort detta mot Sverige.