2022-04-16, 01:17
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GobbeE
Ok men vad du vill och dina andra debattörer vill spelar inte mig någon roll.Jag ger blanka fan i vad ni vill.Jag stannar och det ska du lära dig leva med

Om du ska stanna får du lära dig leva med att vi har yttrandefrihet i Sverige och acceptera Rasmus Paludan.
Citera
2022-04-16, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Det är något som du som västerlänning aldrig kan förstå - MAN SMÄDAR INTE PROFETEN och man BRÄNNER inte koranen (!). Det är DÖDSSTRAFF på sånt. Alla borde halshuggas som gör sånt! Klippa deras tungor! Klippa deras öron!
Inte i Sverige, eftersom svensk lag gäller såsom den uttrycks i Svea Rikes Lag. Kroppsstraff och dödsstraff är inte tillåtet.

De friheter vi har leder till mer utvecklade samhällen med bättre hälsa och välstånd.

Överge religionen, bli upplysta, släpp lös kraften hos individerna.
Citera
2022-04-16, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av einein
Det har han säkert. Nu är ju inte detta nazister utan poliserna gör ju bara sitt jobb.
Att paludan bör utvisas är en annan sak. Peddo paludan
Mig kan Putin räkna med
Citera
Medlem
Jag tror poliserna är lika rädda som vi är. Militären behövs här. I USA hade man kallat in national guard och dom killarna blir inte överkörda av ett gäng stenkastare.

Hur dum är man om man kör in flertalet obepansrade polisfordon i smeten? Var är MRAP:en? Står den och samlar damm i ett garage? Kör in skiten med en jävla Bushmaster på taket och skräm skiten ur dom.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Men då tycker du ju som många av övriga debattörer här inne så varför är känslan att du argumenterar emot?

OK, tack och natti natti! 😴
Skrivit det flertalet gånger i tråden under kvällen men kan göra det igen...
Det jag vänder mig emot är inte kritiken mot upploppen, det är åt helvete.
Tankevurpan man gör är att klappa Paludan på axeln samtidigt som hans "insats" sänder en fet nota till skattebetalarna för alla nedbrända polisbilar och poliser som måste lägga ned tid på saker de kunde lagt på att lösa andra, mer allvarliga brott.
Det blir en märklig dubbelmoral när man å ena sidan klagar på invandrarna för att de bränner polisbilar, å andra sidan myser till att Sverige sakta men säkert försvinner in i ett mörker.
Senast redigerad av kato85 2022-04-16 kl. 01:20.
Citera
Avslutad
Kolla hur polisen beter sig mot fotbollssupportrar (svenskar), och jämför med hur de betedde sig idag:

https://www.youtube.com/watch?v=il6cwfvVnnY
https://twitter.com/LindbladSigge/status/1445283334175735810

Eller mot coronapass-demosntranter:
https://www.youtube.com/watch?v=q27JzDDOkNI
Senast redigerad av kaliyuga14 2022-04-16 kl. 01:31.
Citera
2022-04-16, 01:19
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Bästa inlägget i tråden hitintills, tack för ett sunt och logiskt resonemang.

Din statsminister håller inte med dig.

I en kommentar till TT skriver Andersson att poliser skadats när de arbetat med att försvara demokratiska rättigheter och att man i Sverige har rätt att uttrycka sina åsikter, ”smakliga som osmakliga”, samt att man aldrig får ta till våld.
Citera
Bannlyst
Nyans bårde få smaka på egen medicin om dom håller torgmöte under valet 2022. Dvs man slå sönder deras valarbetare . Nyans är systemhotade brottslingar och hotar vår demokrati.

Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Ja du, partiet Nyans och deras kommande promemorior om tex. 'begränsande av yttrandefriheten vad gäller uttalanden om vissa religioner', kommer vi alla få lära känna över kommande åren.

Inte alls sugen på att bli satt på Kumla för att jag sagt något dumt om koranen. Men det är den verklighet vi kommer möta nu.

Attans kattans vad struligt allt det här blev, Sverige som bara ville hjälpa folk i fattiga länder. Det var ju en snäll tanke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illyrianati
Alla har rätt att uttrycka sig hur dem vill, men personerna får möta konsekvenserna därefter. Dessa sammankomster ”hets mot folkgrupp” leder aldrig till något vettigt. Försök inte skydda en högerextremistisk psykopat bara för den rättigheten finns, för en vacker dag så finns den inte, när psykopater som han utnyttjar den på fel sätt. Tänk på det att det är du som skattebetalare som får stå för notan, medan du klappar paludan i axeln för hans insats.
Vad är syftet med koranbränningar btw? Har vi blivit klokare nu? Det finns andra sätt och påvisa hyckleri och dumhet, vad sägs om att han istället motarbetar det? Detta visar bara hans inkompetens. Sov sött SD:are!

Hej Illy och välkommen till Flasback. Bra med alla tankar och åsikter.

Syftet? Enkelt - roliga memes att skicka runt bland förstagångsväljare. De kommer skratta och - förmodligen - rösta lite mer åt höger den här gången. Magda förstår detta och knyter handen i fickan ”Det är en rejäl nit att gå på det lockbetet” (länk 1).

Alla sidor kämpar för sin sak. Den muslimska genom partiet Nyans, den nationalistiska med SD och S som försöker vara snälla mot alla. Det är ett stort fantastiskt spel alltihop

Sov gott

+++
länk 1: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Or9l83/magdalena-andersson-fordomer-upploppen
Citera
2022-04-16, 01:20
Medlem
Messials avatar
När det gäller nazisterna så är jag emot deras hat mot judar, men jag delar Rasmus Paludans och Sverigedemokraternas åsikt om att Islam och muslimer är ett hot mot Europa och Sverige.

När det gäller muslimer så är det befogat.
Citera
2022-04-16, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Men vad var hans syfte? Finns en symbolik i det hela…
Jag vet inte vad hans syfta är men det visar tydligt på att subversiva grupper utgör ett hot mot vår Svenska demokrati genom att utlösa kraveller på våra gator.<

Dessa subversiva, synliggörs genom hans handlande.

Nu handlar inte min debatt om Paludan, han är inte huvudnumret i det här tråkiga händelseförloppet.

Huvudnumret är den hotade demokratin i vårt land.
Citera
2022-04-16, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Beror på vad du menar med "funkar"?
De fyller uppenbarligen sitt syfte eftersom Paludan inte längre ges tillstånd att provocera.
Men det är självklart ett nederlag för rättsstaten eftersom han ju de facto fått tillstånd för det.
Vi kan inte ha ett samhälle där våldet bestämmer över de beslut som fattas av rättsvårdande instanser.

Frågan är hur länge detta kan pågå, det blöder sakta men säkert de offentliga resurserna, resurser som kunnat gå till mycekt viktigare saker än att skydda en provokatör.

Mest troligt blir detta en politisk fråga som kan utnyttjas av partierna i det kommande riksdagsvalet, eventuellt då at vi kan få se ett slut på cirkusen efter att den nya regeringen installerats senare i höst, vilken det nu än må bli.
Detta är väl småpotatis, det är inte här de stora hålen i samhällsbygget består, men då blir vänstern helt plötsligt intresserad av "slöseri av skattemedel". En gängrättegång kostar väl lika mycket som paludans "provokationer".. Ja, gud vad mycket vi kunnat spara, och lagt på vad? Fritidsgårdar i skäggetorp? Vilken "cirkus"? Kommer vara business som vanligt efter nästa val, vilka som nu får makten. Tärningen är kastad sedan länge, marschen genom institutionerna är gjord sedan länge, "högern" kan ju inte ens rösta för att minska anslaget till public service.., än mindre stoppa rullningen i meningslösa projekt i det välfärdsindustriella komplexet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in