2022-04-16, 00:41
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Onödigt att snubben får tillstånd att bränna koranen. Detta var väl inte speciellt svårt att lista ut. D v s att risken för upplopp var överhängande…

Det finns en poäng i det du skriver. Tredje man kan drabbas väldigt hårt av detta, både materiellt samt personskador.

Men polisen måste förhålla sig till den svenska lagstiftningen som tillåter denna typ av demonstration.

Så är självklart frågan varför ska vi låta dessa uppehålla sig i Sverige. De utgör det största hotet mot vår säkerhet. Vi ska inte behöva ha det så.
Citera
2022-04-16, 00:42
Medlem
Citat:
Onödigt att snubben får tillstånd att bränna koranen. Detta var väl inte speciellt svårt att lista ut. D v s att risken för upplopp var överhängande…
Det spelar ingen roll. Han har all rätt att göra som han gör.

Kravallisterna, däremot, begår brott!
Citera
2022-04-16, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Inte jag, då jag varit medveten om det här i decennier. Men jag kan garantera dig att muslimpackets agerande har öppnat ögonen för många svenskar, så visst är det många i landet som blivit klokare av det här.

Deras vidriga agerande avskyr jag och är helt emot lagen och bör straffas efter agerandet. Men det har inte öppnat mina ögon alls som du påstår. I can’t see the point. Att provocera lättkränkta menafolk som främjar våld dagligen är en enkel ekvation men vad vill Paludan åstadkomma? Ge oss lösningar, inte bränsle till ännu mer våldsamma händelser.
Citera
2022-04-16, 00:43
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luzze40
Den hade jag missat, var det hundratals som slogs med polisen och eldade upp bilar på grund av det, precis som idag?
Tror jag inte, men reaktionerna blev vandalisering, bombhot, förstärkt polis, kravaller
Citera
2022-04-16, 00:44
Medlem
DeValeras avatar
Hur har det sett ut i Danmark vid Paludans manifestationer. Jag har sett några, men där verkar polisen ingripa direkt vid minsta tillstymmelse till bråk. Kanske är våldsbejakande muslimer inte lika många i Århus, Odense och Köpenhamn som i de tre drabbade svenska städerna. Dessutom räknar nog de danska våldbejakande muslimerna med att den danska staten kommer att svara med kraftiga motåtgärder ifall de ställer till med ett uppror som i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Fast det blev ju inställt, precis som folk ville. Och folk ''demonstrerade'' för ingenting och skapade upplopp för ingenting.

Demonstranterna vann ju sin sak som de argumenterade för. Dessa människor ville bara ha kaos.
Citera
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Det kommer nog krävas många extratimmar tillsammans med genuspedagoger för svenska poliser efter detta debakel. Polisen lyckades inte kommunicera interkulturell samhörighet med musilmerna vilket fick dem att reagera och slå tillbaka mot den patriarkala könsmaktsstrukturen.
Senast redigerad av DekadentThaitorsk 2022-04-16 kl. 00:55.
Citera
2022-04-16, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Till Magdalena Andersson. "Bättre kan du"

Löfven nämnde en gång i ett ytterst ovanligt utslag av insiktsfullhet att försvaret med sina bepansrade fordon behövdes sättas in i de sk "utsatta" områdena. Detta är verkligen tillfälle att göra det nu, när vi har ett uppror under en kristid.

Nej. Inte pansar här och nu.

Ordnade polisinsatser ja, men inte mer våld.

Paludan må vara ett svin men han har lyckats dra fram ett problem i ljuset. Pansar och våld mot dessa skulle inte hjälpa ens hälften så mycket som ett regimskifte skulle.

Det roligaste i sammanhanget är att Sverigedemokraterna förmodligen kommer få problem med allt mer extrema partier som tar deras röster
Citera
2022-04-16, 00:46
Medlem
Ha det här i åtanke när ni väljer att rösta till hösten. Vill vi ha en fortsatt eskalering av våld från importer? Vill vi ha höga priser på exempelvis drivmedel och matvaror. Löjligt höga skatter, och skatt på skatten. Rösten är er, men glöm inte!
Citera
2022-04-16, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag tycker det skall bli utvisning. Jag tippar på att dessa människor inte demonstrerade någonting för deras religion, utan de ansåg tillfällig i akt att agera barbariskt. Många om inte alla, var säkert dömda sedan tidigare.

De har inget intresse för att jobba för samhället.

https://youtu.be/DdseJ--IT3k

Om man kollar i klippet, så är det ju enbart människor med invandrarbakgrund.

Man borde gillra en fälla. Låta den här jurister bränna ner en koran per vecka på lika ställen i Sverige och samtidigt ska polisen vara förberedd in i tänderna och häkta varje nylle som befinner sig på dessa platser och deltar i "motdemonstrationen".

På det sättet skulle detta gäng fort hamna i belastningsregister som återfallsförbrytare.
Citera
2022-04-16, 00:47
Avslutad
SÅ GÅR DET när man provocerar folk.

Polisens historik av övergrepp mot underklassen ger sådana här resultat. Rasister.
Citera
2022-04-16, 00:48
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det spelar ingen roll. Han har all rätt att göra som han gör.

Kravallisterna, däremot, begår brott!

Men vad var hans syfte? Finns en symbolik i det hela…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in