2022-04-16, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Det ÄR konstigt att man inte griper. Man har bussar på plats och hade man ställt dem rätt skulle man kunna börja plocka en och en av de som angrep. Sedan hade man tagit bort bussarna fort som tusan.

Visst kan man tänka att, om vi tar en så kommer vi få 50 över oss. Men det är då batongerna är användbara.

Polisen misslyckas fullständigt här och de-eskalerar inte genom att ta bort våldsverkare. Man snarare uppviglar och pressar upp stämningen genom att trycka fram fordon med varningssignal och blåljus för att stressa alla.

Arrestera, skydda, ta bort. Arrestera, skydda, ta bort. Om och om och om igen... till det att det lugnar ner sig. Inte till det att bussen eldas upp.
Problemet verkar ligga i att polisen just inte använder sina batonger väl. Antingen går det emot deras regler eller så har de för mycket empati/sympati i sig.

Om det handlar om att de har regler om att inte använda våld i det ''kraftiga'' utsträckningen, så bör den regeln ändras. Om polisen bara faktiskt fick använda sina pistoler i detta fall väl, mer än att bara skjuta varningsskott, så hade folk backat.

Eller om det kanske handlar om att polisen inte vill riskera råka skjuta oskyldiga.

Å andra sidan, har jag för mig att en man stod ganska nära polisen och kastade sten. Polisen riktade endast vapen mot denne, men använde inte pistolen. Mannen var helt obrydd och stod kvar i sin plats.

Dessa kriminella, verkade vara medveten över polisens gräns. Annars skulle inte en människa stå kvar, samtidigt som man får en pistol riktat mot sig.

POLISEN MÅSTE FÅ ANVÄNDA ELPISTOL ELLER SINA ''VANLIGA'' SKJUTVAPEN!

Batonger måste användas väl, precis som du skrev. Det är vad batongerna kommer till användning, eller vad du sa. Polisen har för stora begränsningar!
Citera
2022-04-16, 00:33
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/flera-poliser-skadade-efter--valdsamt-upplopp-i-orebro/
Magdalena Anderssons ord till de kaosande muslimerna: Sverige kan bättre

Vad sägs?
Senast redigerad av GrevenFB 2022-04-16 kl. 00:42.
Citera
2022-04-16, 00:35
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
https://www.expressen.se/nyheter/flera-poliser-skadade-efter--valdsamt-upplopp-i-orebro/
Magdalena Anderssons ord till de kaosande muslimerna: "Bättre kan ni".

Vad sägs?
Snart tillsätter hon en utredning. Märkligt att hon inte använde "käbbel" iofs. Ingenting kommer att komma ut detta, för det är hennes väljare det handlar om.
Citera
2022-04-16, 00:35
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja det är precis som på Macdonalds, beställer man en Big Mac & Co så serveras man till 99,9% en sådan meny, väljer man partier som förespråkar ett "mångkulturellt" samhälle får man sådana här samhällsföreteelser som vi har bevittnat idag serverade.

Exakt - svårare än så är det inte. Ändå tycks pöbeln fortsätta rösta på fördärvet. De fortsätter att gnälla på Malmö, fritidsgårdar, "rasism" - men de flesta vet vad som är grundproblemet men stoppar huvudet i sanden. Det är lättare att gnälla på "rasistiska bönder i Skåne" osv. Det vågar svenne navigera, det är bekant. Det verkliga hotet inifrån har fortfarande inte kommit närmare någon lösning, och jag tror inte ens SD kan eller vill fixa dagens Sverige.

"Vi såg det inte komma" - "Sverige har varit för naiva" - Ad Infinitum

"If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever. ”

Det sistnämna har gällt oss skåningar i hundratals år.
Citera
2022-04-16, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Problemet verkar ligga i att polisen just inte använder sina batonger väl. Antingen går det emot deras regler eller så har de för mycket empati/sympati i sig.

Om det handlar om att de har regler om att inte använda våld i det ''kraftiga'' utsträckningen, så bör den regeln ändras. Om polisen bara faktiskt fick använda sina pistoler i detta fall väl, mer än att bara skjuta varningsskott, så hade folk backat.

Eller om det kanske handlar om att polisen inte vill riskera råka skjuta oskyldiga.

Å andra sidan, har jag för mig att en man stod ganska nära polisen och kastade sten. Polisen riktade endast vapen mot denne, men använde inte pistolen. Mannen var helt obrydd och stod kvar i sin plats.

Dessa kriminella, verkade vara medveten över polisens gräns. Annars skulle inte en människa stå kvar, samtidigt som man får en pistol riktat mot sig.

Batonger måste användas väl, precis som du skrev. Det är vad batongerna kommer till användning, eller vad du sa. Polisen har för stora begränsningar!

Polisen måste använda mer våld. Det ska svida i skinnet på dessa "motdemonstranter". Först ska de misshandlas ordentligt och sen ska de åtalas och dömmas till långa fängelsestraff.

Detta är det enda språket de fattar.
Citera
2022-04-16, 00:37
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Magdalena Anderssons ord till de kaosande muslimerna: "Bättre kan ni".

Vad sägs?

Till Magdalena Andersson. "Bättre kan du"

Löfven nämnde en gång i ett ytterst ovanligt utslag av insiktsfullhet att försvaret med sina bepansrade fordon behövdes sättas in i de sk "utsatta" områdena. Detta är verkligen tillfälle att göra det nu, när vi har ett uppror under en kristid.
Citera
2022-04-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater

Du skriver mycket vettiga saker Dukater. Jag tror iofs inte på verkanseld i det här fallet. Mer på taktisk bort-plockning. Det är också vid själva inhämtningen som man får användning av batongen för att skydda den som hämtas in. Man ska ju inte stå och vifta med batongen som om det vore en magisk stav, den används för att skydda arresteringen.

Det jag förvånas mest över här är att man;
1. Haft chans att förbereda sig,
2. Haft många år av tid att gå igenom taktik och metod
3. Att man kan räkna ut att våldsfaktorn kommer vara högre i utsatta områden
4. Att vi får mer utsatta områden pga. massinvandring och därmed behöver taktik och metod

Tror som sagt på att ändra lagen och göra polisen Skyldig att stanna. Dvs. de Får inte backa. Därmed skulle alla förstå att har en polis ställt sig framför en, då viker inte den polisen av utan att det blir verkanseld i värsta fall.
Citera
2022-04-16, 00:38
Medlem
Prokloss avatar
Onödigt att snubben får tillstånd att bränna koranen. Detta var väl inte speciellt svårt att lista ut. D v s att risken för upplopp var överhängande…
Citera
2022-04-16, 00:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Onödigt att snubben får tillstånd att bränna koranen. Detta var väl inte speciellt svårt att lista ut. D v s att risken för upplopp var överhängande…

Han har rätt att demonstrera enligt grundlagen, ingen kan förvägra honom denna rätt.
Citera
2022-04-16, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Polisen måste använda mer våld. Det ska svida i skinnet på dessa "motdemonstranter". Först ska de misshandlas ordentligt och sen ska de åtalas och dömmas till långa fängelsestraff.

Detta är det enda språket de fattar.
Jag tycker det skall bli utvisning. Jag tippar på att dessa människor inte demonstrerade någonting för deras religion, utan de ansåg tillfällig i akt att agera barbariskt. Många om inte alla, var säkert dömda sedan tidigare.

De har inget intresse för att jobba för samhället.

https://youtu.be/DdseJ--IT3k

Om man kollar i klippet, så är det ju enbart människor med invandrarbakgrund.
Citera
Medlem
HanMedPinnens avatar
Jag är helt för att man ska kunna bränna en bok om man vill, och mobbens agerande är naturligtvis helt oacceptabelt.

Det kanske nämnts flera gånger i tråden redan, men det vore ytterst intressant om någon yttrandefrihetens förkämpe åkte till typ Sjöbo och arrangerade en stor bränning av svenska flaggor. Kanske också något ex av lagboken. Det skulle ge det svenska folket ett ypperligt tillfälle att bekänna färg!
Citera
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
Alltså, är ju ändå legendstatus när man kapar och kör runt i en polisbil 🤣🤣

Jag håller helt med. Även om jag nästan mår fysiskt dåligt av att se alla kaosblattar kaoza runt i Sverige är polisbilskapning under kravaller något som förtjänar en fjäder i hatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in