2022-04-16, 00:21
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Eftersom flertalet hycklare regelbundet skriver att det inte blir någon konsekvens av att skända kristendomen i Sverige så kände jag mig tvungen att punktera denna blåsa.
Med en enstaka händelse från 1998.

Tack, då vet vi och det är bra punkterat men kan vi landa i nutiden nu och se problemen an för vad de är idag eller har du fler dåtida och irrelevanta jämförelser/dimridåer att lägga ut i otaliga inlägg?

Ha det gott så ses vi 2022! 👍🏻
Citera
2022-04-16, 00:21
Medlem
Paludan är en sann hjälte som försöker visa dumsvensken vad generation av inavel leder till för undermänskligt avfall.

Tacka Paludan att ni återigen får chansen att agera innan upploppen övergår till kalifat och era döttrar blir sexslavar åt de heliga imamerna och era söners huvuden rullar på gatorna.

Kom ihåg - ge muslimen ett finger så tar han snart hela handen.
Citera
2022-04-16, 00:22
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ordningsmakten har kollapsat. Den varken vill, får eller kan slå ner mot muslimska våldsverkare.

Ja det är sant, tyvärr.
Citera
2022-04-16, 00:22
Medlem
Hade man varit polis hade man skämt ögonen ur sig över dagens "insats". Haveri!!

Tyvärr är dagens PK- och värdegrundspoliser utbildade på Södertörn och inser inte allvaret. De tycker synd om muslimerna och kallar dagarnas händelser för "obra".
Citera
2022-04-16, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Korsriddarna var europas sätt att göra av med överflödig adel. Ursäkten var att hedningar ( islam ) hade attackerat jerusalem. Inte direkt religionen som via tvångsmedel försökte sprida sig.

Inkvisationen, otäck som den var, var ändå en intern historia. Häxbränningar och annat gott man roade sig med, för att inte prata om alla dessa varianter på tortyr .. vilket även kom att inkludera sedermera hyllade vetenskapsmän (t.ex Bruno, etc).

Nu är det ju inte så att jag försvarar religion - nån av dom alla 4200 eller så - utan ville mest påpeka felaktigheten att kalla kristendom som speciellt våldsam. Den var ett offer för sin tid, om vi med det menar 1200 och framåt.

Underligt nog var tortyren en form av snällhet. Om man fick hjälp att erkänna och be om förlåtelse för sina synder blev det lindrigare straff efter döden, enligt de lärda som ansåg sig veta bäst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Någonting är seriöst fel på dom där muslimerna.
Det är precis som om dom alla har blivit smittade av någonting.
Kan det vara någon sorts Koranovirus?
Låg impulskontroll + ramadan = katastrof
Citera
Medlem
Så ingen terrorist blev gripen idag. Hoppas på mycket kamerabilder och rörligt material från polisens sida, så de kan lagföra dessa och eventuellt utvisa de för denna terrorhandling.
Citera
2022-04-16, 00:24
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Exakt, jag tycker mer att han bör ha kritiserat invandring, eller angripit teologin Islam. Han kan ju tex försöka demonstrear varför västerländsk liberalism är överlägsen Islam.. det kanske blir svårt, man han bör försöka åtminstonde?

Då västerländsk liberalism inte fullt ut har överseende med pederasti så kan jag tänka mig att dansken inte är helt nöjd med den den heller.
Citera
Medlem
Sladdarens avatar
Det är egentligen inte så konstigt att terroristerna stormar emot polisen som får varken gripa eller döma nån med straff eller böter, göra motstånd, helst utvisning vore ju fullt normalt, samt att det finns ingen plats för det heller, och dom får inte utreda saken heller för det är rasistiskt .. Man blir liksom låst då med sina egna handklovar man själv låser sig fast i.

Sosse självplågeri folkpolitiken har verkligen spårat ur sen länge. Dom gllar iaf att svenska folket blir rövknullade både på pengar, skatt och normalt svenskbetalt leverne, välfärd med kulturbeteende, dom sossepolitrukerna kanske inte är svensk, jag vet inte, är dom det eller har dom V ödle mask på sig, men dom är väldigt självupptagna med det iaf att va svensk i sin egen gård men ingen annanstans.

Mycket babbel med noll verkstad i decennier av en toa-sittande skitregering
Citera
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Polisen måste anpassa sitt arbetssätt till hur utvecklingen i samhället ser ut. Deras sätt att arbeta funkade säkert för 10 år sedan men nu är det nya sämre tider här i Sverige och det kräver att polisen anpassar sig därefter. De behöver få nya riktlinjer för att kunna hantera det nya Sverige.
Den insikten verkar saknas både hos polisledning och politiker.....
Citera
2022-04-16, 00:25
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmi
Förvånar mig inte, nöjer mig att slå fast att hela din argumentation faller och bortser därmed från det du framför frsmöver. Men men lycka till att omvända folk med fula tricks och vag argumentation
På vilket sätt faller min argumentation?

Har jag någonsin hävdat att Tingsrättens dom varit prejudicerande, eller är det enbart något du själv projicerat på mig?

På vilket sätt skulle du, mig eller någon annan skribent på Flashback kunna presentera en text vilken är mer lagenlig än en fällande Tingsrättsdom (som dessutom vunnit laga kraft)?
Citera
2022-04-16, 00:25
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ordningsmakten har kollapsat. Den varken vill, får eller kan slå ner mot muslimska våldsverkare.
Vi har en tradition av att tillsätta polischefer enligt en central plan. Den styrs i sin tur av politiker.

Enskilda poliser är, för det mesta, folk som inte gillar det som skett och som hade planer på att fixa det ( Se inlägget ovan om Linköpingspolisen ), men dom ges varken resurser eller mandat att göra det som behövs göras.

Så det är inte polisen som ska skuldläggas - utan som alltid, det politiska ledningen, som verkar föredra utanförskapsområden och kravaller. Med det skrivet, inte Morgan, utan nivån under den där dvärgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in