Citat:
Ursprungligen postat av
Jahvet
Det är faktiskt smart att tillverka en sådan enklare variant som är en extremt kostnadseffektiv lösning som alla kan använda på fronten och är en förbrukningsprodukt.
Jag undrar hur många versioner det finns nu av Orlan-10 tidigare talades det om 11 olika variationer, jag har svårt att tänka mig att detta är samma version som flyger på 5500-6500m höjd och både filmar och belyser mål, det ska även finnas en version för telekrigföring (elektronisk krigföring).
https://informnapalm.org/en/russian-drone-orlan-10-consists-of-parts-produced-in-the-usa-and-other-countries-photo-evidence/
Det sk. "Ryska supervapnet", dvs hypersonic missiles, är bara en vanlig missil med tillagd extra raketmortor, inte, ram- jet eller scram-jet. Jag tror nog USA sitter på ett eller annat ess, som de inte vill skylta med. Istället så lär det bli en överraskning för hybris-Putler och kineserna. Att USA, nu, håller på att utveckla ett hypersonic stridsflygplan, som är betydligt svårare än att bygga än hypersonic missiles, säger det mesta...
Vanliga balistiska missiler kommer också upp i hypersonic hastighet, dock med en förutsägbar bana. Patriot pac 3 kan redan nu träffa sådana, rent fysiskt, alltså samtliga ryska Iskader-robotar och interkontenentala robotar.