2022-04-15, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Källa på det. Eller något du fantiserat ihop?

https://bykvu.com/eng/bukvy/russian-troops-in-bucha-raped-boy-11-and-girl-14-ukraine-s-ombudsperson/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
blir inte mycket till tredje världskrig.

ryssarnas förmåga är...bizzart usel...

Börjar bli lite tröttsamt med era icke faktabaserade åsikter om den ryska Försvarsmakten. Om dom nu är så odugliga. Varför har inte Ukraina slängt ut ryssarna?
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Källa på det. Eller något du fantiserat ihop?

Kvittar nog om jag ger dig 20 källor då du antagligen redan bestämt dig för att inte tro på källorna. Även om källorna är ryskspråkiga.
Citera
2022-04-15, 23:57
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Det är faktiskt smart att tillverka en sådan enklare variant som är en extremt kostnadseffektiv lösning som alla kan använda på fronten och är en förbrukningsprodukt.
Jag undrar hur många versioner det finns nu av Orlan-10 tidigare talades det om 11 olika variationer, jag har svårt att tänka mig att detta är samma version som flyger på 5500-6500m höjd och både filmar och belyser mål, det ska även finnas en version för telekrigföring (elektronisk krigföring).
https://informnapalm.org/en/russian-drone-orlan-10-consists-of-parts-produced-in-the-usa-and-other-countries-photo-evidence/

Det sk. "Ryska supervapnet", dvs hypersonic missiles, är bara en vanlig missil med tillagd extra raketmortor, inte, ram- jet eller scram-jet. Jag tror nog USA sitter på ett eller annat ess, som de inte vill skylta med. Istället så lär det bli en överraskning för hybris-Putler och kineserna. Att USA, nu, håller på att utveckla ett hypersonic stridsflygplan, som är betydligt svårare än att bygga än hypersonic missiles, säger det mesta...

Vanliga balistiska missiler kommer också upp i hypersonic hastighet, dock med en förutsägbar bana. Patriot pac 3 kan redan nu träffa sådana, rent fysiskt, alltså samtliga ryska Iskader-robotar och interkontenentala robotar.
Citera
2022-04-15, 23:57
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Bandera mördades av KGB i München 1959.

Ok, okänt för mig.
Citera
2022-04-15, 23:59
Medlem
Citat:
Börjar bli lite tröttsamt med era icke faktabaserade åsikter om den ryska Försvarsmakten. Om dom nu är så odugliga. Varför har inte Ukraina slängt ut ryssarna?

uhm... det har de gjort . du kan säkert ta tåget till kiev och se dig omkring. ryssarna är ju inte kvar där.....

Kanske kan du hjälpa till och städa upp efter ryssarna, finns säkert lite "bevis" som du efterfrågar för de övergrepp du inte tror har skett.....
Citera
2022-04-15, 23:59
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Var är dessa 600 "patrioter" när muslimerna nu förklarat krig mot Sverige? Deras upplopp är en krigshandling mot svenska staten, inget annat. Sverige är i krig med islam och dessa NATO dårar blir kanonmat i Ukraina. Tragiska människor (och svikare).

De flesta är väl personer med koppling till Ukraina, varför skulle de bry sig om det? Det låter som du är fredsskadad, ta dig ner till Ukraina så får du se vad ett krig är istället för att sitta hemma och gnälla som ett barn.

NATO är inte inblandat i konflikten, skulle de gå in är det tack och godnatt för hela Ryssland, det förstår tom dvärg-Hitlern där han sitter och gömmer sig i sin bunker.
Citera
2022-04-16, 00:00
Medlem
Citat:

Ukrainas nederlag oundvikligt. Anglosaxerna försöker bara dränera Ryssland på resurser.

Som de säger: USA kommer kriga mot Ryssland till den sista droppen av ukrainskt blod.
Citera
2022-04-16, 00:01
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Varför har inte Ukraina slängt ut ryssarna?

Det är ju precis vad de gjort. Varken Monty Python eller Benny Hill hade kunnat iscensätta en mer komisk reträtt.
Citera
2022-04-16, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Kvittar nog om jag ger dig 20 källor då du antagligen redan bestämt dig för att inte tro på källorna. Även om källorna är ryskspråkiga.

Jag läser och inser det inte är trovärdiga källor.
Citera
2022-04-16, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Källa är CIA via ombud. 150 västerländska PR-firmor just nu aktiva i Ukraina.

CIA är lögnare. Hört talas om weapons of mass destruction i Irak. USA ljuger om all som inte är i deras intresse.
Citera
2022-04-16, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
De flesta är väl personer med koppling till Ukraina, varför skulle de bry sig om det? Det låter som du är fredsskadad, ta dig ner till Ukraina så får du se vad ett krig är istället för att sitta hemma och gnälla som ett barn.

NATO är inte inblandat i konflikten, skulle de gå in är det tack och godnatt för hela Ryssland, det förstår tom dvärg-Hitlern där han sitter och gömmer sig i sin bunker.

NATO inte inblandat? USA och NATO öser in vapen till Ukraina och Pentagon bestämmer Ukrainas krigsstrategi.

Nollorna som åkt dit är delvis svenskar som saknar stake slåss för sitt eget land utan istället åker till Ukraina och slåss för Zelensky/NATO/USA. Landsförrädare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in