2022-04-16, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Helt sjukt att polisen ger tillstånd till tjockis-Paludan trots att de vet vilka skador som kan uppstå. Paludan borde bli betalningsskyldig för all skadegörelse som nu skett på grund av honom.
Och alla araber borde kastas ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GobbeE
Gå kamma dig

Jag tror att du behöver göra bättre än så om du ska få ett högre betyg...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Minns andra upplopp där polisen lagt mycket resurser på att identifiera folk genom att samla video filmer och sedan fått folk dömd för grova skadestånd . Undrar om de gör så nu också.

Det är bara när svenska patrioter och nationalister demonstrerar som man sätter in allt de har, när det gäller sossarnas kärnväljare (muslimer) så kommer några få dömas och straffen blir självklart milda. Sossarna är köpta av muslimska brödraskapet.
Citera
Avslutad
Inte särskilt lindriga, hade inte ansetts så om det varit "fel" gärningsmän med "fel" åsikter.

Citat:
– Det är ytterligare tre, fyra skadade poliser, alla har lindriga skador. Det är till exempel armbrott och poliser som blivit träffade av stenar, säger polisens presstalesperson Diana Qudhaib.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/47eW6q/valdsamt-upplopp-i-orebro-polis-skadad
Citera
Avslutad
Citat:
Du har ingen aning hur utbrett pojkknullandet är

Jo jag vet att ni är världsledande på det. Basha bachi. Och små flickor. Och getter.
Citera
2022-04-16, 00:03
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Önskar att jag någongång såg dig på en sån video som Islamiska staten brukade gilla och göra..Hade haft ett så fint moment eller vad man kallar det då

Det betvivlar jag inte ett ögonblick på.

Vad du inte riktigt tycks förstå, förmodligen beroende på en blandning av låg intelligens och avsaknad av moral, är jag och andra debattörer inte vill ha sådana som dig i vårt land just på grund av detta.
Citera
Medlem
Citat:
Du har ingen aning hur utbrett pojkknullandet är

Det är ju normalt i den muslimska världen. Småpojkar och småflickor är ju muslimerna väldigt förtjusta i.
Citera
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Mitt poäng är att polisen grep inn i Norge. Men i Sverige så gjorde dom inte det…

Det var lite skillnad i antal kretiner. Polisen i Norrköping, Linköping och Örebro försökte nog men de trodde att det skulle räcka med att dyka upp. Svenskarna fattar inte var dessa människor kommer ifrån. Många av dem har enbart erfarenhet av kaos. Några har ren stridsvana. Det räcker inte med kanelbuller. Det räcker inte med spray eller batonger. Men polisen är inte beredd för vad som behövs.
Citera
2022-04-16, 00:04
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Och beror detta på att de varit innovativa och smarta eller på faktumet att deras ökenklan hade råkat slå sig ner på en plats med enormt mycket olja? Som dessutom en britt/nya-zeeländare hittade, då de själva vid det laget inte ens hade förmågan till att varken gräva fram eller ta vara på det svarta guldet.
Eftersom det är Lichtenstein, så har dom varken svart guld eller nåt annat guld.

Av de länder som GÖR nåt är väl irland närmast på tanke.
Citera
2022-04-16, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Hittar inget om dessa våldsamma upplopp, stenkastning och skadade poliser på DN:s Facebook-sida.

Allting handlar om Putin, Hitler, fan och hans moster. Hamnar dessa händelser ens i statistiken?

Här har ni facit oavsett vad som händer. Det har makt-etablissemanget bestämt:

https://www.flashback.org/t3408092

22 forskare slår fast: ”Fel att säga att unga män har blivit mer våldsamma – tvärtom”.

Det är därför som det är fler avstängda elever, fler väktare och fler kamerasystem i skolorna, till exempel!

Forskare törs väl inte säga rakt ut - eller sen citeras de inte i tidningarna - att det bara handlar om VISSA unga män. Andra unga män har tvärtom blivit mindre våldsamma
Citera
2022-04-16, 00:05
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmi
Ett mål som vinns genom tredskodom i tr(motparten dyker ej upp) är den också att anse som prejudicerande? Därmed kravet sv högre instans. Du kan inte hävda att något skall tolkas som fastslaget sv svensk lag förrän prejudicerande dom och då för att vara helt säker i hd. Du fabulerar därmed genom att hänvisa till en tingsrättsdom för att det står på en sida som en jurist på två sekunder kan skjuta ner med sagda resonemang.

Summa summsrum du kan inte med trovärdighet i behåll hänvisa dit du gör. Fråga vilken jurist du än kan komma i kontakt med så får du detta svart på vitt.
Tingsrättens dom gäller till dess att vidare instans prövat en eventuellt överklagan.
Du kan därmed ej hävda att Tingsrättens dom ej vunnit laga kraft.

Även ifall du hävdar domen ej vara prejudicerande så har jag svårt att se dig framföra motargument till denna dom, det vill säga att du klarar presentera en identisk dom där den anklagade friats.

Tills du gjort det anser jag att Tingsrättens dom vara talande för hur rättsväsendet ser på liknande åtal.

Och jag ser fortfarande Tingsrättens dom som mera trovärdig än någon skribent på Flashback.
Senast redigerad av kato85 2022-04-16 kl. 00:07.
Citera
2022-04-16, 00:05
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Inte särskilt lindriga, hade inte ansetts så om det varit "fel" gärningsmän med "fel" åsikter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/47eW6q/valdsamt-upplopp-i-orebro-polis-skadad

Lindriga? Armbrott? Vad är det för dumheter. Näsblod och blåmärke är lindriga skador, inte frakturer som kräver längre sjukskrivning. Helt absurt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in