Citat:
Ursprungligen postat av
malmi
Ett mål som vinns genom tredskodom i tr(motparten dyker ej upp) är den också att anse som prejudicerande? Därmed kravet sv högre instans. Du kan inte hävda att något skall tolkas som fastslaget sv svensk lag förrän prejudicerande dom och då för att vara helt säker i hd. Du fabulerar därmed genom att hänvisa till en tingsrättsdom för att det står på en sida som en jurist på två sekunder kan skjuta ner med sagda resonemang.
Summa summsrum du kan inte med trovärdighet i behåll hänvisa dit du gör. Fråga vilken jurist du än kan komma i kontakt med så får du detta svart på vitt.
Tingsrättens dom gäller till dess att vidare instans prövat en eventuellt överklagan.
Du kan därmed ej hävda att Tingsrättens dom ej vunnit laga kraft.
Även ifall du hävdar domen ej vara prejudicerande så har jag svårt att se dig framföra motargument till denna dom, det vill säga att du klarar presentera en identisk dom där den anklagade friats.
Tills du gjort det anser jag att Tingsrättens dom vara talande för hur rättsväsendet ser på liknande åtal.
Och jag ser fortfarande Tingsrättens dom som mera trovärdig än någon skribent på Flashback.