2022-04-15, 20:29
Medlem
New topic, 467,
Enligt Alexander M, i sin analys, uppdatering av bla kriget i Ukraina så ska självaste Zelenskyj sagt i en intervjuv att 44000 trupp i Donbass är mer eller mindre inringade, nått liknande...
En trupp av 30 polacker har blivit förintade i Donbass.
Ryssarna har använt sin nyaste luftvärnssystem...
Osv, osv...
https://m.youtube.com/watch?v=eLb_G8wxQHg
Citera
2022-04-15, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Vi måste förstå dessa rySSnazzar som inte är villiga eller mogna nog att ta till sig verkligheten. Dessa rySSknullade individer tror bara på det som dom vill höra även lögner. Dom mår bra då och känner ett välbefinnande när dom blir matade med lögner som uppfyller deras förvridna sanning.

Man baxnar av deras lögner som en femåring kan lätt genomskåda.
Citera
2022-04-15, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej och jag tycker såklart att detta borde ha lösts på ett bättre fredligt sätt! Men inse att Ukraina faktiskt försökt avryssifiera Ukraina

Jasså?

Citat:
samtidigt som Nato/USA smög sog allt närmare Ryssland!
Varför ska inte länder få välja att gå med i nato om de själva vill? På vilket sätt är det Ukrainas fel att allt fler länder har ansökt om nato-medlemskap senaste decenierna?

Nato har tjänat omkringliggande länder väl då ryssland inte kunnat erövra dessa.

Citat:
Trycket stiger och då smäller det förr eller senare!
Bara hos puttler. Han behöver sluta puttra.

Citat:
Tippar att många amerikaner och rysshatare älskar hur detta har spelat ut hittills!
Självklart blir omvärlden glad när angriparen ryssland förlorar.

Citat:
Men de kanske kommer hata slutet! Det kanske vi alla kommer göra!
Avliva nazist-diktatorn Pootina Pootler så kommer världen kunna ägna sig åt vettigare saker istället.
Citera
2022-04-15, 20:34
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan2021
New topic, 467,
Enligt Alexander M, i sin analys, uppdatering av bla kriget i Ukraina så ska självaste Zelenskyj sagt i en intervjuv att 44000 trupp i Donbass är mer eller mindre inringade, nått liknande...
En trupp av 30 polacker har blivit förintade i Donbass.
Ryssarna har använt sin nyaste luftvärnssystem...
Osv, osv...
https://m.youtube.com/watch?v=eLb_G8wxQHg

Haha, ja det var ju en ”neutral” källa.
Citera
2022-04-15, 20:35
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ja jag känner till det där men inte heller där påstår Putin att han vill utrota alla oliktänkande som han tidigare påstods ha sagt!
Läs mellan raderna, sa jag.
Citera
Medlem
Citat:
Nej och jag tycker såklart att detta borde ha lösts på ett bättre fredligt sätt! Men inse att Ukraina faktiskt försökt avryssifiera Ukraina samtidigt som Nato/USA smög sog allt närmare Ryssland!

Den "specialoperation" som Putin startade och som i Ryssland motiveras med "Ukrainas försök att avryssifiera Ukraina" kallas här i Sverige för Rysslands invasion av Ukraina. Om du inte vill framstå som obildad, borde du använda dig av rätt terminologi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Man är pervers om man är NATO och nazistälskare.
Då är nog en majoritet av svenskarna och resten av världen perversa.
Som tur är så är dina åsikter i en klar minoritet.
Eftersom det förutom Google Translate Rysstroll bara är infödda svenskar som gått i i hjälpklass och Serber, Araber eller annat drägg som stöder bunkerdvärgens planer så undrar jag vilken kategori du tillhör?
Du kan ju skriva och stava på svenska i alla fall.

”Info Rysstroll eller PutinPåsatt”
Senast redigerad av RotMoscow 2022-04-15 kl. 20:39.
Citera
2022-04-15, 20:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Åter igen. Ni är psykisk sjuka. Det finns en stor grekisk minoritet sedan länge. Ukrainarna bjöd in många grekisk ortodoxa kristna och gav städerna grekisk klingande namn. Ni är sjuka i huvudet och opålästa.

Greeks reading the names of towns and cities in Ukraine in the news may wonder why places like Sevastopol, Simferopol, Mariupol, and Melitopol seem so familiar.

Just like many Greek place names, all of these Ukrainian cities feature the characteristic “pol” that comes from the Ancient Greek word “polis,” or city.

In fact, the name Sevastopol also comes from the Greek word “sevastos,” or venerable, and Simferopol means “the city of common good.” The name of the city Mariupol, which is home to a large Greek community, comes from the name Maria and the word polis, meaning the city of the Virgin Mary.

Kanske vore bra om du gick om grundskolan.

Delar av dagens Ukraina har tillhört det grekiska Östra Rommarriket.

Att det finns greker och städer och områden som med grekisktklingande namn är därmed inte så otroligt.

Dock så krävs det lite mer bevis för påståendena om att grekiska medborgare aktivt skulle bli beskjutna.
Citera
2022-04-15, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Åter igen. Ni är psykisk sjuka. Det finns en stor grekisk minoritet sedan länge. Ukrainarna bjöd in många grekisk ortodoxa kristna och gav städerna grekisk klingande namn. Ni är sjuka i huvudet och opålästa.

Greeks reading the names of towns and cities in Ukraine in the news may wonder why places like Sevastopol, Simferopol, Mariupol, and Melitopol seem so familiar.

Just like many Greek place names, all of these Ukrainian cities feature the characteristic “pol” that comes from the Ancient Greek word “polis,” or city.

In fact, the name Sevastopol also comes from the Greek word “sevastos,” or venerable, and Simferopol means “the city of common good.” The name of the city Mariupol, which is home to a large Greek community, comes from the name Maria and the word polis, meaning the city of the Virgin Mary.

1.Haha din åsna jag har väl aldrig påstått något annat? Jag är mycket väl medveten om vår egna historia utan att någon copy pastar något till mig

2. Vill även påminna dig att det var greker som koloniserade Krim så ni kan börja med att ge det tillbaks till grekerna
Sen har inga greker har gått ut i grekisk tv och sagt att Azov har skjutit en massa civila hur mycket du än ljuger om detta.

3. Färdigknullat med din mamma.
Senast redigerad av Letsdothisnow 2022-04-15 kl. 20:41.
Citera
2022-04-15, 20:38
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Neptune va? Borde dom gjort tidigare då.

Värt att påpeka är att Kiev (vad jag vet) inte har kommenterat det hela...

Det var ju bara för ett par veckor sedan som ryssarna nästan "knackade på dörren" till Kiev. Det är logiskt då, att man börjar flytta väck känsliga grejer till annan ort..
Senast redigerad av Snapcount 2022-04-15 kl. 20:43.
Citera
2022-04-15, 20:39
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Precis. Inga fejder.

Förutom mot Tjetjenien som de haft två krig mot sedan 1994. Och Georgien där Ryssland försökte hjälpa utbrytarrepublikerna Sydossentien och Abchazien genom att gå in med militären (hmmm, låter bekant med utbrytarrepubliker som Ryssland "hjälper"). Just det. I Moldavien har vi också en rysk utbrytarrepublik som heter Transnistrien med rysk militär närvaro. I Öst har Ryssland illegalt ockuperat öarna Kurilerna som Japan äger.

Men förutom det har Ryssland inga fejder med andra länder i närområdet. Om man inte räknar med landet de försöker invadera just nu och alla andra länder de hotar, inklusive Finland och Sverige.

Jag förstår inte varför alla hatar på Ryssland helt utan anledning.

Både Kazakstan och Vitryssland var (är) en hårsmån från att även de vara länder i området Ryssland ligger i fejd med
Citera
2022-04-15, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
1.Haha din åsna jag har väl aldrig påstått något annat? Jag är mycket väl medveten om vår egna historia utan att någon copy pastar något till mig

2. Vill även påminna dig att det var greker som koloniserade Krim så ni kan börja med att ge det tillbaks till grekerna

För det andra, inga greker har gått ut i grekisk tv och sagt att Azov har skjutit en massa civila.

3. Färdigknullat med din mamma.

Ja för du har så bra koll på grekisk tv. Puckon som inte har någon som helst koll på situationen i Ukraina är tvärsäker på allt som sagts och inte sagts på grekisk tv, hahaha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in