2022-04-15, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Sätt dig ner.

En rimlig människa brukar inte våld mot andra människor pga en jävla bok/åsikt/roast.
Koranen är ett undantag
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Det hopps jag verkligen inte, för det får dom inte lov till. Förordning 2002:375 säger att militär personal eller vapen inte får sättas in där det finns möjlighet att man kommer att behöva bruka våld eller tvång mot civila.

Sen kan man ju tycka vad man vill om den, personligen är jag glad att militären inte får användas civilt. Jag har bott i länder där militären används friskt mot protester och annat, och det är obehagligt som fan. Dom är inte utbildare för det.

Fantastiskt att vi bor i en demokrati och har 2 skilda åsikter!

Du tycker alltså att kanske en brandman eller en polis ska få sätta livet till innan nåt görs för stoppa dom här galningarna? Nästa gång kanske är de du som blir skadad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Din kommentar saknar relevans.
Länkarna till Ecce Homo visar på att även kristna kan betee sig våldsamt när man kritiserar deras religion.
Kristna och muslimer är alltså lika våldsamma när det kommer till försvarandet av sin religion.
Skillnaden är att ingen muslim vill skända kristendomen eftersom de respekterar religionen.
Enbart sekulariserade liberala som Rasmus Paludan eller Elisabeth Ohlson bränner koranen eller framställer Jesus som bög.

Håller inte med dig där. Kolla vad svt gjorde narr med om Jesus. Detta skedde inte.

Har inte hört en enda gång är kristna ortodoxa eller katoliker skapat detta kaos
Citera
2022-04-15, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Olyckligtvis har vare sig M eller SD några i närheten tillräckliga radikala förslag på utökningar av polisen.
Mer av dessa "motreaktioner" så lär det komma.............
Citera
Medlem
Citat:
Om de inte är kriminella så följer de iallafall Sveriges lag, vad mer kan man begära?
Och jag antar du gör allt för Sverige?
Om så är fallet, varför sitter du på Flashback och hatar istället för att jobba och betala skatt, allt för Sverige?

Jobbar 07.00-16.00 å även då har jag rast och dylikt att vara på FB. Antar du inte fattar vad jag pratar om.... Vi arbetare betalar dig och 700.000 till från fjärran land.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noapojken2015
Bor man i Sverige får man tåla,annars får man flytta till länder där hijabs lagar råder
Så kristna som attackerar de som skändar den kristna religionen måste flytta till länder där hijabs lagar råder?
Citera
Medlem
Men vad fan sysslar polisen med?

Just nu: Polisbil kapad av kravallande muslimer i Örebro
https://www.friatider.se/just-nu-polisbil-kapad-av-kravallmuslimer-i-orebro
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Jag anser att de ska få kännbara fängelsestraff och sedan utvisas ur landet.

Personer som inte kan hantera sin kränta heder när koranen brinner, de ska inte bo i Sverige.

I Sverige får man uttrycka och demonstrera sin avsky för åsikter man inte gillar, t o m genom att bränna böcker som koranen.
Men man får inte förstöra andras egendom med bilbränder, bränna polisbilar eller förstöra butiker med upplopp.

Skönt att se ett rimligt resonemang. Tack.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GobbeE
Alla kristna svin bör bli korsfästa

Vad gör du här i Sverige, ett kristet land? Åkte du fel under din s.k. flykt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Här syns ansikten på mussar som förstör polisbil och plundrar bara identifiera och gripa.

https://twitter.com/Ghostfriend01/status/1515028201508069377

Bra jobbat , skicka in till polisen för identifiering, och Efterlyst med Hasse Aro
Citera
Medlem
cerns avatar
Vem ska ställas till svars för detta kaos egentligen?

Polisen säger att de saknar resurser och politkerna säger att de ska ge polisen mera resurser som vanligt..
Men icke mera befogenheter?

Vi vet nog hur ramsan går!
Citera
Medlem
WIGGE666s avatar
Citat:
Jag är en som spricker hål på det hyckleri som florerar på Flashback.
Det är hyckleri att kalla muslimer för ociviliserade apor som går till fysiskt angrepp när någon skändar deras religion.
Men samma sak har skett när man skändat kristendomen:
https://www.qx.se/samhalle/29511/aterblick-ecce-homo-satte-varlden-i-brand/
https://sverigesradio.se/avsnitt/ecce-homo-nakenbilden-och-kyrkobraket

Var det upplopp i flera svenska städer med sten och glaskastning, polisbilar uppeldade och med flera poliser skadade i samband med ecco homo? Nej det var det inte så du ljuger.. Varför sprider du lögner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in