2022-04-15, 20:09
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Om du säger det. Många greker från Mariupol intervjuades i grekisk tv.
man inser ju att många historier angående tyskarnas krigsbrott lär vara rena överdrifter. Nu när man idag beskådar era totala propagandalögner. Förmodligen vill de rysktalande fly till säkerheten i Ryssland framför kriget i Ukraina eller rysshatande EU. Mer logiskt. Ni hade ju på riktigt skickat ryssarna till gaskamrar om ni hade chansen. På den nivån ligger rysshatet.

Tyskarnas krigsbrott?

”Rysshatet” kommer från att Ryssland invaderar ett grannland och bombar sönder deras städer, våldtar deras kvinnor och barn innan de dödar dem, ljuger om allt och hotar alla i sin omgivning. Inklusive oss. Jag var för övrigt ryssvän till för 1.5 månad sen.
Sen spär såna tomtar som du på hatet ännu mer med alla aggressiva och korkade inlägg.
Citera
2022-04-15, 20:09
Medlem
Efter ha läst runt dom 1500 hundra sista inlägläggen så går det tydligt se att det är inte bara EN som ljuger?
Citera
2022-04-15, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ryssland har slagit ut vapenfabriken Vizar utanför Kiev som tillverkade anti- flyg och fartygsmissiler.
det var synd i så fall,,nån jävel borde omgående strypa den lilla råttan Putin, jag skulle gärna lägga mina grova byggjobbar nävar runt det där lilla äcklets hals o långsamt o bestämt klämma åt....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Varför kommer då 2% ta sig till Donbass?
Många verkar hamna i psykoser inför storhelger, kanske dags att stänga ner ditt internet?

Det är bara se på hur armen är placerad. Är ukrainarna i Donbas omringade eller inte?
Jag hade rätt om Mariupol men kommer ha fel angående Donbas? Skrev för 3 veckor sedan att Ukrainarna skulle kasta bort Mariupol. Men inte ens nu kan ni inse katastrofen.
Citera
Medlem
Citat:
Inga vad jag har hört.
Den siffran är helt pålitlig då det inte pågår ett krig och båten sjönk för att en matros slarvade med en fimp.
Vad är det so gör att ni går på sån smörja?
Om Moskva skulle skarva lite ett köra ut viss propaganda det skulle jag förstå.
Men att stå och framföra rena lögner som alla ser igenom, vad är det för taktik, och vad gör att sådana som du går på det?
Citera
2022-04-15, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
varje land har sin lilla klick av politiskt extrema ,kommunister o höger extrema, även nazister , detta finns även i ryssland,

Ja det är klart men i de flesta länder så sitter det inte nazister i riksdag och de är inte mer i länders armeer, generellt.
Dessutom så var ju dessa ukrainska nazister med USAs hjälp i en statskupp med och störtade den folkvalda presidenten i Ukraina..
Citera
2022-04-15, 20:11
Medlem
Citat:
Alltså dom kan ju anfalla ryskt territorium. Men Ryssland hade lovat att inte ge sig på politiska byggnader i Kiev. Samt ta ut alla Ukrainska oljedepåer. Efter Ukraina gav sig på ryskt territorium så besköt Ryssland Kiev och har i princip slagit ur alla Ukrainska oljedepåer. Men vad ska Ukraina med Olja till. Allt går ju som smort enligt proffstyckarna.
Ett lyfte från en ryss är väl noll (0) värt.
Värre lögnare än ryska myndigheter finns inte?
I princip all dom hitintills sagt har ju visat sig vara lögner.

”Info Rysstroll eller PutinPåsatt”
Citera
2022-04-15, 20:12
Medlem
Citat:
Etniska greker som flydde Mariupol sa I grekisk Tv att det var Azov som besköt civila som lämnade staden. Du får svara mig varför Ryssarna besköt civila. Låter inte troligt.

Du kan sluta ljuga nu kamrat. Det finns inga greker som har sagt det på grekisk tv. Man intervjuade däremot en femtekolonnare i Mariupol som yrade den skiten.
1 av 100000 greker som bodde där.

Krya på dig!!
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Det finns videor på det missilsystemet med ryska markeringar på väg mot Donbasd. Det finns video från rysktrogna journalister som visar avfyrningen av missilen från rysk-kontrollerat territorium. Det finns även en artikel från rysk nyhetsbyrå där man berättar att attacken har utförts av ryska styrkor. Den togs förstås snabbt ner när man insåg att man träffat ett stort antal civila och inte ett ammunitionståg som man trodde.

Om man nu inte prickade de, civila, som väntade utanför stationen på evakuering, allt för att försvåra evakueringen, så den ryska cancersvulsten kan fortsätta med sitt folkmord.

Men som vanligt så är det andra alternativet pinsamt för Ryssland, med tanke på "precisionen" hos deras missliler, i mån de ens fungerar!

Slava Ukraini!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Det kanske är pant? Recyklar till avloppsrör? Kretsloppstänk.

Hälften av Rysslands befolkning saknar modern wc. Så dom vet nog inte vad ett avloppsrör är...
Citera
2022-04-15, 20:13
Medlem
Citat:
Mariupol är princip taget bara svälta ut kvar varande nazister
är du boende i sverige o stödjer putin? du är ett gammalt mobboffer o nu ger du igen på något skruvat sätt? varför inte flytta till Kreml? lilla kryp, det ingen plats för dig här,,,!
Citera
2022-04-15, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Tyskarnas krigsbrott?

”Rysshatet” kommer från att Ryssland invaderar ett grannland och bombar sönder deras städer, våldtar deras kvinnor och barn innan de dödar dem, ljuger om allt och hotar alla i sin omgivning. Inklusive oss. Jag var för övrigt ryssvän till för 1.5 månad sen.
OK och nu har du köpt all propaganda rakt av? Säger inte att ryssarna inte har begått hemskheter i Ukraina men det är ju löjligt hur mycket ytterligare som klistras på dom av Ukrainas propagandaministerium ihop med skickliga amerikanska reklambyråer..
Wag the dog!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in