2022-04-15, 19:16
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krumeluns
Fler än du anar som förstår precis vad det handlar om, fascismen fula ansikte har fler skepnader..

Att med hot och våld försöka tysta en politisk eller religiös motståndare kallas fascism.

Är du möjligtvis en smygfascist?

Jag struntar i om det är Paludan eller Kalle anka.
Men att hota och slå sönder samhället för att någon tycker annorlunda är ren fascism och ska ut ur Sverige omedelbart.
Citera
2022-04-15, 19:17
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Tror du t.ex. Ukrainska män hade låtit utlänningar bete sig såhär i deras städer utan att göra något?

Jag förklarar bara varför svenskarna inte kollektivt går ut på gatan för att "hjälpa polisen" här. Vi har det inte i oss, vi har däremot ett underliggande förtroende för polisen även om det börjar brista mer och mer.
Citera
2022-04-15, 19:18
Medlem
Hamsterbolls avatar
Ingen som sänder live? Alla har ju mobiler i händerna. Sänder ingen tidning live?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krumeluns
Polis jagar folk med polisens egen skåpbil i Sveaparken, hur tänker dom lösa detta med ännu mer våld...

Video finns fortfarande på Svt, men dom tas säkert ner snart.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/oroligheter-infor-manifestation-i-orebro
Vad menar du?
"Polis jagar folk med polisens egen skåpbil"

Nä nu skiter jag i det här helvetet
Citera
Medlem
Polisen använder tårgas nu i Örebro!
Citera
Medlem
Massmedia
"Jag utmanar dig att beskriva när jag har skrivit något ointelligent i någon tråd. Jobbar man på ett multinationellt företag som jag, och arbetar med så blandade personer, så är det helt enkelt omöjligt att vara inskränkt rasist."

Jag har arbetat på multinationella företag i 15 år. Har arbetat i flera olika länder.
Det är fullt möjligt att behålla sunt förnuft trots detta. Att kritisera ociviliserat beteende och ställa krav på de människor som kommer till vårt land och får bidrag ur våra skattefickor är sunt förnuft.
Har inget med rasism att göra.
Jag kan tala om för dig att om du faktiskt vågar bli vän med andra invandrare och utlänningar på dessa multinationella företag så kommer du lära dig att många utav de är stora kritiker utav denna typ av beteende.
En bättre vän till mig på ett stort multinationellt företag är från Norra Indien och han undrar varför i helvete Sverige och Svenskar accepterar detta beteende. Jag kunde bara instämma i hans kritik.
En annan god muslimsk vän som jag stötte på i ett annat land, blev chockad av att höra hur illa många muslimer i Sverige beter sig. Han eller sin familj höll inte på så i sitt land som de hade invandrat till. De var en del av samhället, arbetade, betalade skatt, skötte sig.

Det finns många invandrare i detta land som ser detta ociviliserade yttrandefrihetskränkande beteende och reagerar precis på samma sätt som många etniska Svenskar.
Vet du varför?
För att det har sunt förnuft och för att de själva sköter sig och vill vara en del av det Svenska samhället.
I andra länder runtom Europa så slår man ner mycket hårdare på ociviliserat beteende som detta.
Citera
Medlem
En polisbuss sitter fast, folk står på polisbussens tak.
Citera
2022-04-15, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Det är väl två orsaker:
1. Polisen ses som att den skyddar Paludan att utföra sina hemskheter mot världsreligionens viktigaste symbol
2. Tyvärr har polisen inte gott rykte bland invandrarkretsar, då många övergrepp begåtts på rasistisk grund genom åren, men detta håller på att förbättras.
Vilket jävla skitsnack.
Det finns ingen polis än just Svenska polisen som är mindre rasistisk.
Muslimerna i detta landet ska bara ha allt enligt deras jävla bajs bok.

Jag hade snarare önskat att polisen körde rakt in i folkmassan i 120 km/h!
Eller kanske gått loss med sina tjänstevapen, en av poliserna fullständigt tappade det hade varit fint att se.
Citera
2022-04-15, 19:19
Medlem
Skit en polisbuss håller på att välta pga demonstranterna
Citera
2022-04-15, 19:20
Medlem
CpPraktikantens avatar
Finns det en livestream uppe eller? Orkar inte gå igenom 50 sidor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Skit en polisbuss håller på att välta pga demonstranterna
link?
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Ingendera skulle jag säga. Står definitivt inte på Paludans sida, hatar figuren. En tragisk småfet kepsbeklädd pedofil som ägnar sig åt att förstöra och provocera..

Lagen om yttrandefrihet skapades just för att vi SKA kunna provocera utan att bli ihjälslagna.

Vad exakt är det du inte förstår?
Är det yttrandefriheten du vill avskaffa så skriv det direkt istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in