2022-04-15, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Då skulle du gå miste om ett ganska rejält skatteunderlag, då jag tjänar ungefär vid 95:e percentilen i Sverige.

Även detta har du en förvrängd syn på. Invandrare som grupp, särskilt sådana från mellanöstern och afrika, betalar in väldigt mycket mindre skatt än svenskar, och har ett mycket större välfärdsnyttjande. Det innebär en enorm förlust på flera hundra miljarder varje år.
Citera
Medlem
Jag hörde att flera från Stockholm åkte till Örebro för att stoppa peddon Paludan.
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Du menar att det är Paludans fel att jag slår sönder din bil?

Ja om Paludan skulle elda en koran 1 cm från min bil, och bilen därmed blir sönderslagen i frustration över Paludans vansinnesprovokationer, svar ja det är Paludans fel.
Citera
2022-04-15, 18:53
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Även detta har du en förvrängd syn på. Invandrare som grupp, särskilt sådana från mellanöstern och afrika, betalar in väldigt mycket mindre skatt än svenskar, och har ett mycket större välfärdsnyttjande. Det innebär en enorm förlust på flera hundra miljarder varje år.

Konstigt då att Sverige har mycket starkare ekonomi idag, med invandring, än på 1980-talet innan invandringen. I reda pengar finns en kostnadssida för invandringen, det är riktigt. Men boosten till vår ekonomi i form utav vitalitet, export, företagande, tillgång till billig arbetskraft mm är oerhört mycket större än kostnadssidan.
Citera
Medlem
Neroxxs avatar
Ur rent yttrandefrihet och åsiktsfrihet så anser jag att det ska gå och göra saker likt detta (elda en koran alltså och inte hålla på med upplopp). Det är även statens jobb att försvara individer som vill bruka sin rätt och gripa personer som försöker inskränka på den rätten. Likt väl så har individer rätt att utrrycka sina åsikter angående koranbrännaren. Religion och allt vad det innebär ska ALDRIG stå över staten och våran lagar (oavsett ifall det handlar om kristendom, islam eller vad som).

Att uttrycka sin kritik eller avsky mot X religion (ja, man får nog anse att bränna koranen är avsky) ska vara helt legitimt. Sen tror jag visserligen inte ett sådan tilltag leder till något konstruktivt men det är inte relevant.
Citera
Medlem
Citat:
Ja om Paludan skulle elda en koran 1 cm från min bil, och bilen därmed blir sönderslagen i frustration över Paludans vansinnesprovokationer, svar ja det är Paludans fel.
Jag hoppas han gör det
Citera
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:

Så individen som fysiskt slog sönder din bil bär inget ansvar alls? Hans våldshandling är ursäktad?
Citera
2022-04-15, 18:54
Medlem
Sperssons avatar
Citat:

Eldar Paludan en koran 1 cm från din bil?
Citera
2022-04-15, 18:55
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Eldar Paludan en koran 1 cm från din bil?

Nej som tur är. Då hade jag gett dvärgpedofilen en rejäl propp så kepsen flög av.
Citera
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahmagadlajk
Hade gärna velat se hur folk reagerar om någon står o bränner toran eller bibeln. Eller om någon står och bränner den svenska flaggan - eller ännu värre: Pride flaggan. Herregud vilket ramaskri det skulle ha varit.

Islamofobin är nu en naturlig del av samhället och man får göra vad man vill mot muslimer utan att de får ge tillbaka.

Är man smart nog så fattar man också att de här protesterna inte är just pga bränningen, utan det är underliggande aggression och det här är avtryckaren. Men det förstår jag inte att idioter på Flashback ska fatta.

Hädelser och provokationer bemöts inte med våld från människor från den civiliserade delen av världen. Det finns en anledning till att länder i tredje världen ser ut som de gör. "Shithole countries", som en amerikansk president uttryckte det. Och på temat mänskliga utsöndringar, här ett exempel på vad jag menar:
https://en.wikipedia.org/wiki/Piss_Christ
Citera
Medlem
PK-Jannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Det blev precis som jag förutspådde då. De kan inte neka Paludan tillstånd enligt lagen men polisledningen kan utföra uppdraget nästan hur slappt som helst då lagen ger dem ett enormt utrymme för det. Det saknas säkerligen inte röster som applåderar polisens beslut att lämna över hela stadsdelar och visst, våldet eskalerade ju inte. Inte den här gången. Kanske nästa men inte här, inte nu.

Ja fast det var säkert en ögonblicksbild, polisen jagade iväg en massa av dom så dom flydde in i ett villaområde, sen vart stenkastarna pepparsprayade också.
Citera
2022-04-15, 18:56
Avslutad
Här bränner Paludan koranen i Örebro:

https://www.facebook.com/StramKurs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in