2022-04-15, 17:42
Medlem
Sardonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennepin
Ut med danskjäveln. Onödigt att tillåta såna spektakel när vi redan vet hur reaktionerna blir.
Får jag ställa mig på Ströget och bränna danska flaggan då?

Och här, gott folk, har vi en typisk "svenne". Nej, självklart får vi inte reta upp alla fina araber i landet... Bättre att låta dem öka i antal, och stoppa huvudet i sanden.

Och vad tror du händer den dag de är tillräckligt många? När du inte kan gömma dig längre? Eller du kanske är en MENA-blatte, som nu bara visar var din lojalitet ligger?

I vilket fall, dessa kaosblattar visar nu sin sanna natur. Och vad som väntar detta svagsinta, svenska "folk".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Att vi ö. h. t. har parallell samhällen som startar krig och är fientliga mot resten av landet är inget som borde accepteras.

De är i Sverige vilket Paludan har lika stor rätt till att vara och han har rätt att demonstrera på demokratiskt vis.

Invandrarna med sina parallell samhällen är och förblir det största hotet mot Sverige.

Finns inget som helst bevis på att det är ett hot. Parallellsamhällen är en del av multikulturella samhällen vilket Sverige officiellt är och kommer att förbli för all framtid.
Citera
Medlem
Mokshas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
https://www.expressen.se/nyheter/radsla-for-nytt-vald-i-orebro-efter-valdsamt-upplopp-i-rinkeby/

På videon ser det väldigt glest ut bland polisiära resurser i Örebro…?

Några avspärrningar med banderoller och några enstaka poliser bakom…?
Citera
2022-04-15, 17:44
Medlem
PK-Jannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
"StramKurs" livesände förut. Jag antar att de kommer göra det igen på facebook när det startar.

Har startat redan, tydligen flyger det stenar där.
Citera
2022-04-15, 17:49
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-Janne
Har startat redan, tydligen flyger det stenar där.

Om du tittar över videon så står det att det var för 4h sedan.
Citat:
Stram Kurs har sänt live.
4 h ·
Citera
2022-04-15, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarateKid2222
Finns inget som helst bevis på att det är ett hot. Parallellsamhällen är en del av multikulturella samhällen vilket Sverige officiellt är och kommer att förbli för all framtid.

Om Islam tar över lär det inte vara det länge.

Att du sen tror att det kommer vara så för all framtid visar bara hur naiv du är.
Citera
2022-04-15, 17:50
Medlem
Jätteglest med poliser här nu. Folk samlar stenar och kastar tegelstenar på polishundar. Fyfan. Polisen kommer ALDRIG kunna skydda demonstrationen när det är så här glest.
Citera
Avslutad
Vad tror ni , kommer detta med koranbränning sprida sig från stad till stad ?
Varje stad lysas upp av brinnande koranen , klart att mängder med muslimer blir ursinniga.
Jag förstår inte vitsen med att reta muslimerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Finns det nån som inte älskar Paludan efter detta? Han har dragit ned byxorna på hela svenska islam och exponerat hur de hatar demokrati och civilisation, utan är ointergrerbara våldsverkare som polisen bara vågar använda silkeshandskar på.

Ändå sitter säkert 60% av svenska befolkningen och är fascister och tycker Paludan inte borde ha yttrandefrihet och att det är hans fel att poliser attackeras.
Wikipedias första stycke om fascism:
Citat:
Fascism är en form av högerextrem auktoritär ultranationalism karakteriserad av maktutövande via diktatur, våldsamt förtryck av politiskt oliktänkande med strikt dominans över samhället.
Det blir nästan lite komiskt när man försöker utmåla den irriterande men fredlige Paludan som fascisten när det är han som andra vill tysta med våld och intolerans.

Krig är fred. Frihet är slaveri. Okunnighet är styrka.
Citera
2022-04-15, 17:51
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
De som vandaliserar och kaosar är bla. gängkriminella som troligtvis aldrig läst en sida av koranen. De kanske kallar sig själva muslimer men det är knappast där det egentliga problemet ligger. Deras föräldrar kanske är praktiserande muslimer men det är inte de som kaosar och är våldsamma.

Problemet ligger snarare i "ghetto-kulturen" där våld och kriminalitet glorifieras.

Jag skulle tro att du har helt rätt i att de flesta som är direkt iblandade i upplopp av det här slaget inte är särskilt religiösa, men samtidigt kan det mycket väl finnas religiösa ideologer, exempelvis diverse imamer och "professionella islamister", som eldar på underifrån.

Tycker för övrigt att man utöver amerikansk ghetto-kultur antagligen även kan tala om kultur från klanbaserade samhällen med hederstänkande, vilket i sig inte kräver iblandning av islam även om många sådana samhällen har övervägande muslimsk befolkning. Medan det i västerländska nationalstater i regel ses som en svaghet att ge efter för sina känslor och ta till nävarna ses det i samhällen med hederskultur inte sällan tvärt om som en svaghet att inte göra det.
Citera
2022-04-15, 17:51
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyltpatrullen
Jätteglest med poliser här nu. Folk samlar stenar och kastar tegelstenar på polishundar. Fyfan. Polisen kommer ALDRIG kunna skydda demonstrationen när det är så här glest.

Kan du inte lägga up en live?
Citera
2022-04-15, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Vad tror ni , kommer detta med koranbränning sprida sig från stad till stad ?
Varje stad lysas upp av brinnande koranen , klart att mängder med muslimer blir ursinniga.
Jag förstår inte vitsen med att reta muslimerna.

De hade oss som slavar. Varför ska jag respektera dem?

Ingen kräver att judar respekterar Nazister, så varför ska jag respektera mina banemän?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in