Ukraina har utfört 6st krigshandlingar inne på vitryskt område, kommer Belarus att svara på det fega angreppet och kommer FN fördömma attacken.
Du vet att det är okej att slå tillbaks mot den som invarderar ditt land?
det hade varit ett orätfärdigt och substanslöst fördömmande om nu ryssland och deras skräpalierade nordkorea syrien et al la fram det som resulution att rösta om....
Gatan i Vilnius, Litauens huvudstad, där den ryska ambassaden ligger, döptes om till "Street of Ukrainian Heroes", vilket tvingade ambassaden att ändra sin postadress och därmed hylla Ukraina med varje brev och kort.
Hahaha det roligaste är ambassadpersonalen som jagar flaggan med sin egna strålkastare
FLAGGKUPP PÅ RYSKA AMBASSADEN I WASHINGTON
Med hjälp av fjorton strålkastare lyckades en liten aktivistgrupp projicera den ukrainska flaggan på den ryska ambassaden i Washington i fyra timmar samtidigt som ambassadpersonalen gjorde sitt bästa för att stoppa dem.
RUSSIA have claimed to have blitzed the factory which made the missiles that sunk their prized flagship Moskva.
The defence ministry said it had rocketed the 'Vizar' plant on the edge of Kyiv on Thursday night which it says manufactures Neptune anti-ship missiles.
Var det inte en brand ombord som låg bakom alldeles nyss?
Ryssarna får nog börja föra bok över sina lögner, de börjar bli svåra att hålla reda på för dem själva.
Ryssarna får nog börja föra bok över sina lögner, de börjar bli svåra att hålla reda på för dem själva.
Det är det där som är så märkligt. För ryssarna (Och de ryska TV-tittarna?) så verkar det inte spela någon roll att alla lögner totalt motsäger varandra hela tiden. Inte ens miljöpartister kan vara så ologiska i Sverige utan att straffas av väljarna.
Detta är för att hedra moderatorn för detta ämne "YO".
Jag är faktiskt inte säker på att han är Anallover, men vad jag är säkert - han är pro-ukrainsk nazist
Jag är säker på att nu kommer mitt konto att raderas. Inget dåligt. Vi ses med ett nytt konto. Det är inte första gången
Du måste gå till botten med vad som gör att du blir bannad och producerar nya konton på löpande band.
Svenska media som väntar på instruktioner från amerikanska ambassaden... Hur många gånger har man inte skrivit liknande saker i mediakrigstråden. "Husse i Washington", och dylikt. Jag håller fast vid att media i Sverige är väldigt påverkade av det som står i de större amerikanska tidningarna, där vi tom. haft svenska mer namnkunniga journalister som publicerat sig. Men, det är ingen hemlighet att banden mellan USA och Sverige är starka sedan många decennier. Och nu blir det Nato.
Samtidigt, apropå de nya raketattackerna i natt — jävligt konstigt att ryssarna är uppretade för att det är orättvist att ett skepp stationerat i krig blivit sänkt, och att det blir vedergällning mot Kiev specifikt pga. det inträffade. Vad förväntar man sig?
Senast redigerad av Blot-Sven 2022-04-15 kl. 11:29.
En enorm styrkedemonstration. Just när väst inte kan tänka sig att ryssarnas förnedring kan fortsätta. "Nu börjar de lära sig" säger experterna. Då dubblerar Putin och sänker den egna flottan.
Väst bävar inför nästa drag. Spränger hen Kreml i luften?
Visst, en sådan "genial" manöver kommer säkert, "allt för att förvirra omvälden vilka de ryska avsikterna är".
Ahaha, ja exakt. Man fan inte lite på ett endaste ord som kommer från Ryssland. Det blir nog svårt att någonsin vinna omvärldens (ja utom Nordkorea och Kina då) förtroende.
Ensak som är positivt är ju att inflationen i Sverige stigit med 6,1 % sedan specialoperationen i Ukraina inleddes. Och är nu då den högsta på 30 år tillbaka i tiden.