Citat:
Ursprungligen postat av
Nestor X
Går man i på dagens Sydsvenskas startsida finner man inte minsta lilla rubrik om något upplopp. I går kväll så fanns en liten rubrik som faktiskt länkade till ett ganska utförligt reportage.
På Svt text står det fortfarande kvar Linköpingsupplopp som huvudrubrik. Men på deras normala hemsida har gårdagens otäcka händelser redan hamnat långt ner bland nyheterna.
Även på stora nyhetssajter som Omni SVD och DN får man skrolla neråt länge ner innan man hittar någon rubrik som länkar till upploppen.
Expressen och Aftonbladet är de enda bland svensk msm jag hittar som relativt öppet beskriver kaoset utan att hymla allt för mycket.
Ingen media vill rapportera om polisens pinsamma agerande innan de till slut vek ner sig och retirerade till säker plats. Skillnaden i polisens agerande i går jämfört med hur vänsterdemonstranterna bemöttes under Göteborgskravallerna 2001 är gigantisk.
Hur kommer media agera om detta bara är början på att muslimer helt tar över de områden där de finns i majoritet? Kommer områden som exempelvis Skäggetorp och Rinkeby betraktas som ghetton eller no go zoner? Beger sig en vanlig svensk in i något av dessa distrikt så gör denne det på egen risk.
Polisen skyddar kapitalistiska företräden, i Göteborg satt världens ledare på möte när vänstern kaozade, i Norrköping-Linköpings miljonprogram finns inga stora världsledare, hade detta ägt rum i centrala delarna hade det varit fullt polispådrag eftersom det finns ekonomiska värden att skydda där, det är det det handlar om. I miljonprogrammen bor nästan inga svenskar, hade detta ägt rum i ett villaområde hade poliserna slagit ner folk med batonger, det lovar jag, jag vet hur polisen resonerar, de skyddar de rika och det märks till när det kommer till inbrottsanmälningar, är det stora värden som stulits, då klaras brottet upp omgående, är det ett sketet förrådsinbrott blir det nerlagt.
Jag var utsatt för inbrott där jag visste vem det var, det fanns fullt med fingeravtryck och andra bevis, ändå blev det nerlagt på grund av brist på bevis, jag tillhör inte den rika delen av befolkningen, men blir en miljonärs lägenhet utsatt för invadering så blir det inte nerlagt på grund av brist på bevis, allt handlar om den utsattes status, i miljonprogrammen är statusen på de boende låg, därför står polisen bara och tittar på. Det handlar inte om nån konspiration.