2022-04-15, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Linköping: Våldsamt upplopp med stenkastning i samband med koranbränning (2022-04-14)
https://www.flashback.org/t3409068
Partiledare Rasmus Paludan från Stram Kurs bränner koranen, varpå muslimer kaosar sönder. Polisbilar görs sönder, muslimer som går till våldsam attack mot poliser osv...
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/valdsamt-upplopp-i-skaggetorp-polisbilar-skadade
Polisen betecknar händelser i Linköpingsstadsdelen som våldsamt upplopp. I samband med att det islamfientliga partiet Stram kurs planerat att manifestera har maskerade personer kastat sten mot polis och fordon har vandaliserats.

Här tänkte jag att vi kunde diskutera svensk medias hantering och narrativ av händelsen

- Är fokus på Paludans yttrandefrihet?
- Är fokus på hur synd det är om muslimerna?
- Vilka bjuder SVT och Aftonbladet in? Yttrandefrihetsexperter eller extremister från EXPO?
- Hymlar svensk media med vilka det är som kastar sten och misshandlar folk?

Vet inte vad du svamlar om, illusionen av yttrandefrihet existerar bara i ditt huvud, finns inget sådant i Sverige.

Jag har följande utamningar till dig, vill att du ansöker tillstånd för följande:

* Demonstrera mot förintelsehistorian där du menar att det är en bluff
* Demonstrerar mot att covid är en hoax, bjuder in talare och "experter" som motsäger sig mainstream, UTAN att bli bötfälld som en viss person.
* Demonstrear mot NATO, tar parti för Ryssland och heilar Putin som en frigörare (glöm inte, detta har förbjudits i Europa)

Kör på då, vill gärna se detta.
Citera
2022-04-15, 09:16
Medlem
Otroligt lamt agerat av polisen. Man tänker väl "bättre med sönderslagna bilar än personskador" men det är lite som att Ukraina hade låtit ryssarna ta landet utan motstånd för "det får inte bli personskador".

Det finns ingen tanke på vad flatheten mot våldsmakarna får för konsekvenser långsiktigt genom tappad respekt för polisen och mer kaosande på våra gator. Vi lär dem att inget händer i Sverige mer än att poliserna backar undan.
Citera
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
På vilket sätt är Paludan rasist menar du? Har Paludan uttryckt sig negativa om olika folkslag/raser? Det känner jag inte till i så fall. Har han det är det ju beklämmande för hans egen del. Ras föds man till och kan inte göra något åt och man bör inte dömma folk efter det utan efter deras handlingar (eller avsedda handlingar).

Att folk fortfarande drar det gamla argumentet att rassism endast rör etnisitet, det är som att påstå att alla branMÄN är män och inte kan vara kvinnor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Klart att våra invandrare blir ledsna när rssistnszzar grovt skändar drras tro, särskilt under ramadan. Lite hänsyn kan väl även högerfascisyer visa, inte bara provocerande kränkningar.

Man kan bli ledsen, kränkt och uttrycka sitt missnöje genom fredlig demonstration, insändare, o.s.v. Vilken var vad koranbränningen var, fredlig. Att sen muslimska apor kaosar och attackerar allt och alla bevisar ju som påpekat att de hör inte hemma här! De hade kunnat uttrycka sitt missnöje på fredligt sätt, men det enda sätt de känner till är våld, det passar bättre i muslimska länder där de således hör hemma!
Citera
2022-04-15, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det är san. Att hata hjälper inte. Att bete sig lika illa eller ännu sämre än mobbaren/provokatören hjälper inte. Våldet ska inte segra. Hatet ska inte segra. Men det verkar ju så, om man ser till hur det ser ut i världen idag. Jag tycker fortfarande att både koranbränning och bilbränder/vandalism är fel. Man behöver lära sig att möta meningsskiljaktigheter på ett vuxet och anständigt sätt.
Helt ärligt så tror jag du är bland dom mest förståndiga här inne!Det du säger är förståndigt och vettigt!Du är inte som 99 procent Av alla lantis jimmyåkesson utan tand look a like muddafuckers här inne
Citera
2022-04-15, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troll666
Vad är definitionen på ”hemland”? Dom allra flesta i Skäggetorp är födda i Sverige och uppvuxna i Sverige. Dom är med andra ord en produkt av Sverige. Du kallar mig för ”horunge”? Folk från ”arabien” vet iaf vem som är ens pappa. Våra kvinnor är inte slampor som banankvinnor. Dom vänstrar inte med kollegan på jobbet.

Här ska du ditt white trash få några enkla instruktioner:

1) Ta på dig din tomteluva

2) Packa din surströmming

3) Packa ner dina bengaler

4) Sätt dig på en bananbåt och segla mot Ukraina. Förslagsvis Mariopoul och stöd dina ariska vänner där.

Behåll Sverige svenskt och skicka ut packet! Den muslimska flaggan kommer vaja utanför riksdagen, slottet och varende myndighetsbyggnad. Du vet att det är dit vi är påväg. Om du inte gillar utvecklingen så gör något åt saken istället för att vara en keyboard warrior.

Du är uppenbart en SD-anhängare som vill vinna röster.

(Ja allt är förjävligt.. Men kom igen nu va. Det är inte bara Glenn Hysén som läser här inne)
Citera
2022-04-15, 09:20
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Aldrig har sammanhanget av orsak och verkan varit tydligare.
Jajamän, orsaken är att vi har släppt in muslimer in i landet och nu verkar de så som man kan förvänta sig av en muslim som inget hellre vill än att förvandla Sverige till samma kroatiska rövhål till land som muslimen flydde från.
Citera
2022-04-15, 09:20
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Både ja och nej!
När jag tittat på filmerna så är de personer som slår sönder polisbilar och kastar sten inte i den åldern att de upplevt våld och annat elände utanför Sveriges gränser.
De här personerna är med största sannolikhet födda i landet och uppvuxna med invandrade föräldrar.
Så hur kommer det sig att de beter sig på det där viset?
A. De har reducerad hjärnfunktion - kanske genetiskt betingat?
B. De saknar uppfostran och rättspatos?
C. I värsta fall, en kombination av A och B.

helt korrekt. det är genetiskt betingat. deras cerebrala defekter är resultatet av tusentals år av kusingifte och inavel. det började långt innan islam, det pre-islamska arabien var också fullkomligt efterblivet i alla hänseenden.

sen ska man förstå att "uppfostran", och därmed rättspatos, sker med föräldrar som själva besitter ovannämnda genetiska defekter. det blir som en ond cirkel av muslimskt förståndshandikapp.
Citera
2022-04-15, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
helt korrekt. det är genetiskt betingat. deras cerebrala defekter är resultatet av tusentals år av kusingifte och inavel. det började långt innan islam, det pre-islamska arabien var också fullkomligt efterblivet i alla hänseenden.

sen ska man förstå att "uppfostran", och därmed rättspatos, sker med föräldrar som själva besitter ovannämnda genetiska defekter. det blir som en ond cirkel av muslimskt förståndshandikapp.
Reaktionen har inget med islam att göra.
De gula västarna i Frankrike eller dom holländska
anti-vaxarna gjorde samma saker men de var ju
"goda" kristna.
Citera
2022-04-15, 09:25
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennepin
Spelar ingen roll vad det är. Varför ska en utlänning tillåtas vigla upp till bråk och förstörelse här? Han kan elda upp böcker hemma i Danmark.

Han gör oss en tjänst som exponerar arabernas intolerans och våldsbenägenhet.

Det måste bli allmänt känt bland befolkningen hur etnocentrerade och våldsbenägna de är, så att svenska folket kan bilda sig en korrekt uppfattning om sk "mångfald" och då först kan återvandringsfesten påbörjas.

Om ingen svensk vågar peta på getingboet så är jag glad att någon annan gör det.
Citera
2022-04-15, 09:27
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utmedmena
Det fetade, kursiverade ovan gav mig ett skratt, så jag höll på att ramla av stolen, förstod du vad du skrev?

För övrigt, precis som vanlig diskuteras inte elefanten i rummet på Statstelevisionen

Sist jag kollade så ägde inte Sverige Danmark, men kanske har fel.
Citera
2022-04-15, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Tyvärr är det ju den slutsatsen man måste dra.

Deras protester måste tyvärr tillåtas i ett demokratiskt samhälle så länge de inte begår brott. Jag förväntar mig att ett antal människor lagförs för detta.

Precis som när människor skulle lagföras när det brann massa bilar för några år sedan. Psykopaten reinfeldt stod i TV och sa att vi ska visa att vi minsann inte accepterar det här i Sverige. Hände inte ett skit. Kommer bli samma sak här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in