2022-04-15, 09:07
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Enligt bekanta på plats så fanns det t.o.m Paludan-fans bland de maskerade ligisterna! Grejen ska vara att ge sken av att Paludan inte ska få tala fritt, och därmed ge honom pluspoäng och nån slags cred.

Onekligen förslaget agerat (och möjligen smart) av honom om det nu skulle vara sant! Och frågan är i så fall om dessa fans agerar på egen hand, eller med Paludans goda minne!?

Låter som pubsnack att det skulle vara maskerade "Paludan-fans". Behövs ju inte, fullt med vanliga muslimska bråkmakare gör ju jobbet åt Paludan helt av sig själva.
Citera
2022-04-15, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Så det är inte fel att sexchatta med småbarn enligt dig?
https://aktuelltfokus.se/paludan-om-sexchatten-med-barn-vi-ar-libertarianer/
Självklart, du missförstår mig med mening.
Jag menar att han för dagen inte hade gjort någonting, han hade inte hunnit bränna en bajsbok.
Du tror jag gillar Rasmus Paludan som personer eller? haha nej du..
Jag älskar bara nära folk hetsar lättkränkta människor, något vi har rätt till i Sverige.
Citera
2022-04-15, 09:09
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det värsta med liknande upplopp är att ytterst få blir gripna. Läste något i Aftonbladet nyss och jag tyckte jag läste att 3 poliser fick uppsöka sjukhus och 2 blev gripna under kvällen.
Jag tror inte att polisen inte ens försöket ingripa utan gör det endast vid extrema fall. Övriga låter dom vara för att inte elda på gruppen. Redan där har terrorister vunnit och då har vi valt bort svensk lag framför religion. Läste om han som tog kort på polisen tullexpedition och blev polisanmäld och då försöker poliser och åklagare förklara att det han gjorde var olagligt samt att de måste anmäla när de ser brott. Men när det är terroristupplopp så verkar vi skita i sånt och det är för att de vet att de kan anmäla en äldre vit man utan att det blir upplopp men inte utländska killar som kastar sten. Nu har vi två olika rättssystem i Sverige
Ja här sätter du "tummen i ögat" på hela rättstänket i det här landet.
Vad i hel friden är det som hänt med den svenska polisen?
Har de blivit skelögda hela gänget?
Ser man det som ett större problem att någon fotar tomma passbås än att halv-vuxingar slår sönder fordon, stjäl utrustning och kastar sten på poliser då ska man nog ha ett annat jobb.
Hemtjänsten lär vara i behov av svensktalande personal.
Citera
2022-04-15, 09:09
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBStoffel
Var nog en eller två muslimer där men, majoriteten var nog sekulära som tog chansen att visa sin avsky (med rätta) mot en profilerad rassist.

På vilket sätt är Paludan rasist menar du? Har Paludan uttryckt sig negativa om olika folkslag/raser? Det känner jag inte till i så fall. Har han det är det ju beklämmande för hans egen del. Ras föds man till och kan inte göra något åt och man bör inte dömma folk efter det utan efter deras handlingar (eller avsedda handlingar).
Citera
2022-04-15, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Hetsa inte upp dig. Allt är lugnt nu. För Morgan Johansson har sagt att det är oacceptabelt.
https://omni.se/inrikesministern-fordomer-valdet-oacceptabelt/a/9K4655
Jag måste skratta.

Stefan Löfvens arv lever starkt kvar!
Citera
2022-04-15, 09:11
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Alternativ B.

Dom föds o växer upp i Sverige men ser sig inte som svenskar och identifierar sig inte med svensk kultur. Dom lever i ett egenvalt utanförskap och håller fast vid sina traditioner och betenden som är starkt kopplat till sitt ursprungsland. Därav har dom inget emot att bete sig som dom gör i Sverige. Det är ju ändå inte deras land så varför bry sig.

Åk hem är inte bara en rasistisk klyscha. Det är verkligen det bästa för alla. MEN i hemlandet väntar inte gratis boende, BMW, Audi, svennar som handlar pizza, märkeskläder etc osv. Så man stannar kvar och lever med passivt aggressivt hat för att man innerst inne inte trivs i landet där man bor men ändå inte kan släppa taget om den materiella tryggheten man får här. Med betoning på FÅR. I Sverige får man saker. I hemlandet får man ingenting utan får slita för överlevnaden.

Ingen har ju bett er om att komma hit. Ni är alltid fria att vända hem igen. Men det kanske är bättre att plocka russinen i kakan. Leva i Sverige och ta allt som är bra för dig själv men inte ge något tillbaka till landet som låtit dig komma hit.
Välskriven och tänkvärd långfredagspredikan!
Amen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissarsyra
Har någon utländsk media rapporterat om händelsen än?

Ja, Norge har inget annat att skriva om nu när skidsäsongen är över...
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/oWb7ra/voldsomme-opptoeyer-i-sverige-tre-politibetjenter-til-sykehus

Finska Yle skriver också ett par rader.
https://svenska.yle.fi/a/7-10015482

Danska Ekstrabladet tuffar på i samma spår.
https://ekstrabladet.dk/krimi/tre-betjente-paa-skadestuen-under-paludan-demo-i-sverige/9215595?ilc=c
Senast redigerad av krumeluns 2022-04-15 kl. 09:25.
Citera
Medlem
Utrusta polishelikoptrar med kulspruta som skjuter gummikulor. Det skulle skingra kaosbabbar effektivt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
det handlar om hur lättkränkt man är,
och vilka prioriteringar man gör,
vill man bo i sverige, eller inte
Man vill inte
Citera
2022-04-15, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Respekt förtjänar man. Hur mycket man än vill det går det aldrig att tala om för andra att de ska respektera en. En mer kärleksfull, omtänksam, laglydande, landsbyggande, bidragande falang inom islam - har oerhört mycket att vinna framgent. För många har sett den aggressiva och issolerande sidan av islam allt för länge (isis, alq, paris och nu linköping). Under ramadan ska man visa extra mycket omtanke och vänskap - tänk om man byggde det nya på det?
Nja du är lite missinformerad.Du talar om mindre än en procent av muslimerna,du drar alla över en kam..
Citera
2022-04-15, 09:14
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Rasmus Paludan har en pubertal inställning och vill genom provokation ställa till kaos.
Dansken är den verkliga kaos orsaken och han borde ställas till svars.
Det begriper vem som helst. Aldrig har sammanhanget av orsak och verkan varit tydligare.

Aha, så kaosfolket har inget ansvar för sina egna handlingar?

Om du säger eller gör något jag inte gillar, så är jag i min fulla rätt slå sönder din butik, sätta eld på din bil och hota din familj med sexuellt våld?
Citera
2022-04-15, 09:14
Medlem
imrichbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Rasmus Paludan har en pubertal inställning och vill genom provokation ställa till kaos.
Dansken är den verkliga kaos orsaken och han borde ställas till svars.
Det begriper vem som helst. Aldrig har sammanhanget av orsak och verkan varit tydligare.

Håller helt med om att Paludan är barnslig och att han vill ha den reaktion han får.
MEN...Att han får den reaktionen är bevis på att dessa människor inte går att integrera i vårt samhälle.
Min fråga till dig är, Tycker du att det ska vara förbjudet att kritisera och göra narr av religioner, eller ska vi tillåta upplopp när religiösa tomtar känner sig kränkta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in