Citat:
Ursprungligen postat av
tdlefnierregus
Det värsta med liknande upplopp är att ytterst få blir gripna. Läste något i Aftonbladet nyss och jag tyckte jag läste att 3 poliser fick uppsöka sjukhus och 2 blev gripna under kvällen.
Jag tror inte att polisen inte ens försöket ingripa utan gör det endast vid extrema fall. Övriga låter dom vara för att inte elda på gruppen. Redan där har terrorister vunnit och då har vi valt bort svensk lag framför religion. Läste om han som tog kort på polisen tullexpedition och blev polisanmäld och då försöker poliser och åklagare förklara att det han gjorde var olagligt samt att de måste anmäla när de ser brott. Men när det är terroristupplopp så verkar vi skita i sånt och det är för att de vet att de kan anmäla en äldre vit man utan att det blir upplopp men inte utländska killar som kastar sten. Nu har vi två olika rättssystem i Sverige
Ja här sätter du "tummen i ögat" på hela rättstänket i det här landet.
Vad i hel friden är det som hänt med den svenska polisen?
Har de blivit skelögda hela gänget?
Ser man det som ett större problem att någon fotar tomma passbås än att halv-vuxingar slår sönder fordon, stjäl utrustning och kastar sten på poliser då ska man nog ha ett annat jobb.
Hemtjänsten lär vara i behov av svensktalande personal.