2022-04-15, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Man skulle kunna hitta på att vi har en pandemi och begränsa folksamling på mer än ett fåtal individer. Då tror jag man slipper kritik från "demokratiska" länder.

Det går ju inte att deklarera en ”hitte-på-pandemi” - genomskådas. Invandringen från vissa delar av världen är i och för sig en slags pandemi men det funkar inte.
Senast redigerad av Midsommardagen 2022-04-15 kl. 02:51.
Citera
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Det sprider sig till övriga ockupanter, förhoppningsvis kanske detta kan bli början på det efterlängtade inbördeskriget?

När får svensken nog av kulturberikarna och börjar välla ut på gatan för att slåss för vår yttrandefrihet?

Eller kommer det som vanligt bli som muslimerna kräver?

Går muslimerna ut på gatan så tycks polisen gå hem för att det då blir lugnare. Fan, vi ger bort våra områden i detta land.
Vi sitter och läser om hur ukraina slår tillbaka mot ryssland varje dag och jublar över deras framgångar men så fort något hände här i landet så backar polisen.

Fram med gummikulor, elpistoler, vattenkanoner och allt annat skit som finns att tillgå. Det bästa hade varit att sätta upp fem prickskyttar på taken runt torget och börjat plocka ner skiten.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det enda jag menar (och det fattar du egentligen själv) är att det finns smartare sätt att yttra sig på än att medvetet mana fram sådan här skit. Då handlar det inte längre om att värna yttrandefrihet. Då handlar det om en illvilja som i själva verket kontraproduktivt undergräver yttrandefrihet.

Jag kan vara utvecklingsstörd, vara dum i huvudet, eller outbildad.
Under yttrandefriheten är vi alla lika.
Det finns inga "smarta sätt" att uttrycka sina åsikter.
Du kallar det illvilja, ja det är mycket möjligt, men det har ingen betydelse.
Putin tycker att alla ryssar som säger invasion istället för operation ska riskera böter eller fängelse.
Du tycker också att åsikter ska yttras på ett "smart sätt" enligt dina önskemål.

För mig är det en lindrig form av fascism.
Citera
Medlem
LillTurkens avatar
Folk som inte är muslimer eller vet något om islam kanske har svårt förstå varför Rasmus Paludan väljer att göra det här under Ramadan. Han vet naturligtvis att under Ramadan så är/ska muslimer vara fromma som små lamm. Alla muslimer förväntas uppträda väl och undvika våld, ilska, avundsjuka, småaktighet, girighet och ryktesspridning.
Citera
2022-04-15, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Du rör ihop orsakssamband och moralisk skuld. Jag sa att om inte Paludan inte åkt dit, så hade det inte hänt. Kan du bemöta det påståendet med "ja" eller "nej"?

Om kvinnan inte hade haft kort kjol så hade inte våldtäkten ägt rum.

Om inte Galileo hade kritiserat kyrkans världsbild så hade han fått ägna sig åt vetenskap.

Om judarna inte hade svikit Tyskland så hade inte förintelsen ägt rum.

Ditt perspektiv är skevt.
Citera
2022-04-15, 02:48
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Kan man vara säker på att den larmande hopen inte kom över vapen innan de brände upp polisbilarna? Oerhört förnedrande för polisen. Svensk polis är ta mej fan helt värdelösa.

Polisen gör väl så gott dom kan? Svårt att ändra på direktiv ovanifrån (vad som får göras och inte). Tror det är rätt frustrerande att vara polis. Heder åt de som gnetar på i alla fall.
Citera
2022-04-15, 02:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Jag kan vara utvecklingsstörd, vara dum i huvudet, eller outbildad.
Under yttrandefriheten är vi alla lika.
Det finns inga "smarta sätt" att uttrycka sina åsikter.
Du kallar det illvilja, ja det är mycket möjligt, men det har ingen betydelse.
Putin tycker att alla ryssar som säger invasion istället för operation ska riskera böter eller fängelse.
Du tycker också att åsikter ska yttras på ett "smart sätt" enligt dina önskemål.

För mig är det en lindrig form av fascism.

Paludans tramsande är vad som banar vägen för teokratiska hädelselagar. Det här spelar bara muslimer i händerna. Fatta. Hur fan är jag fascist för att jag upplyser om en eventuell utveckling mot teokrati i Sverige om sådan här skit fortsätter? Hur? Hade inte muslimer varit så pass lättkränkta hade jag inte sett något problem. Grejen är att dem är det och att Paludan bara häller mer bensin på brasan. Han gör bara allt värre. Han bidrar inget positivt eller konstruktivt till samhällsdebatten och han underminerar kontraproduktivt yttrandefriheten med sånt här. Fatta.
Citera
2022-04-15, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Polisen slår hårt mot hårt. Linköpingskåren flyr området och Norrköpingspolisen står bakom en vägg och KASTAR STENAR mot demonstranterna!!

https://imgur.com/a/UytQeRs

Det finns en del poliser som försvarar demokratin och civilisationen trots att de motarbetas vilket de individerna ska ha en eloge för åtminstone.
Citera
2022-04-15, 02:57
Avslutad
Så himla äckligt att se alla bortförklaringar, förmildranden osv från politiker, polisen med flera. Dom har tråkigt, det är synd om dom, dom är kränkta och provocerade, vi har fått tillbaka allt, det har lugnat ned sig fast det brunnit bilar hela kvällen och dom fortfarande är på vakt för bränder och stenkastning långt in på natten.

Hade det varit svenskar, fotbollssupportrar eller invandringskritiker hade det varit heeelt annorlunda och det vet alla. Det hade varit så skandalöst, så fel, så farligt och alla måste hittas och få hårda straff för det här om det ens varit en enda av alla dessa incidenter. Så fruktansvärt vidrigt och hycklande. Dessutom hade polisen gått in och slagits alla i huvudena med batong urskiljningslöst, varit otrevliga och provocerat fram bråk och hindrat demonstrationen och liknande.
Citera
2022-04-15, 02:58
Medlem
LillTurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Polisen gör väl så gott dom kan? Svårt att ändra på direktiv ovanifrån (vad som får göras och inte). Tror det är rätt frustrerande att vara polis. Heder åt de som gnetar på i alla fall.

Polisen gör som dom är tillsagda. Är som när du gjorde lumpen. Kommer du ihåg alla jobbiga befäl du hade? Själv hade jag en fänrik som hette Jönsson. En riktig dummerjöns var han. Ett riktigt praktarsel som jag misstänkte var bög. Så jävla illa var det. Och du vet ju vem Dan Eliasson är? Och vad han var för något ett tag. Det svinet ställde till med en jävla massa skit. Jävla... bög.

Jaha jag missförstod dig. Men det får stå kvar det jag skrev. Nu går jag och lägger mig.

Fan vad jag missförstod. GOD NATT !!
Senast redigerad av LillTurken 2022-04-15 kl. 03:01.
Citera
2022-04-15, 03:07
Medlem
Mr1931s avatar
Blattarna gör det enda blattar kan göra. Kaos.

Kolla bara på deras hemländer. Nu blir det likadant i Sverige. Kaos.

De är lata, ointelligenta och aggressiva. Dumma apor.

Nu ska vi svenska skattebetalare stå för notan, såklart.

Vi såg det inte komma…
Citera
2022-04-15, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Paludan är sjukdomen, upploppen symptomet. Ingen paludan, inget upplopp. Syftet är att söndra och att skapa oordning, som inte bara bidrar till motsättningar men också kostar skattebetalarna pengar. Han fick precis som han ville så det är inte mer än rätt att skicka fakturan till honom.

Ingen kvinna med kort kjol = ingen våldtäckt. Fel, det är våldtäcktmannens (muslimernad) fel som är "sjukdomen" i ditt exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in