2022-04-15, 00:41
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej det är inte fett, bara tragiskt, De har också mammor och pappor.
I en bättre värld hade de inte attackerat Ukraina och därmed gjort sig själva till legitima mål.
Citera
2022-04-15, 00:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej det är inte fett, bara tragiskt, De har också mammor och pappor.

De har ett val. Soldater, sjömän alla som ingår i Putins anfallskrig som dödar ukrainska civila barn tom! Tror ingen känner så stor sympati för döda ryssar. Desto fler sådana desto snabbare förhoppningsvis tar ryska folket och avsätter Putin. Såg vi i Afghanistan att ryska mödrar gillar inte att få hem sina söner i en kista.
Citera
2022-04-15, 00:42
Medlem
Kedoslavs avatar
Summering av Putlers krig

20k döda ryssar
400k lämnat Ryssland
Sanktioner utav helvetet
Moskva på botten
Demonstrationer i Ryssland
Ekonomin kommer att kollapsa
Isolerade ifrån omvärlden

Ja denna invasion är dömd till att misslyckas ifrån start. Ryssland har en inkompetent militär och skulle aldrig kunna ens hota NATO med konventionella vapen. Det enda Ryssland har som dom spelar på är kärnvapen! Hade det inte varit för deras kärnvapen hade vi nog sett Zelensky och Boris Johnson ta en fika på röda torget i Moskva.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Lite dödläge, eller? Ryssarna har väl åtminstone slutfört sina stora truppförflyttningar till de sydöstra delarna av Ukraina? Jag visste inte att det regnat där nere nyligen. För några dagar sedan föll lite snö.

Ryssarna håller nog fortfarande på att ta fram trupper och underhåll, vi får se om de lyckas göra någon stor offensiv. Jag hoppas ju att Ukraina skall våga göra större offensiver och inte bara återta en liten by då och då.
Citera
Medlem
Ukrainska soldater säljer APC till ryssarna,
får betalt i rubel.

https://t.me/intelslava/25288
Citera
2022-04-15, 00:43
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Vi blir alla maskföda så småningom. Om du dör i ett fält eller på sjukhus eller har en fin kista spelar egentligen ingen större roll.

Säg det till de anhöriga som saknar sin son
Citera
2022-04-15, 00:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Stämmer detta? Ryssen ljög igen?

Det stämmer nog för några hundra marinsoldater lyckades strida sig ut och ansluta till Azov i det stålverket de har.
Citera
2022-04-15, 00:48
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssarna håller nog fortfarande på att ta fram trupper och underhåll, vi får se om de lyckas göra någon stor offensiv. Jag hoppas ju att Ukraina skall våga göra större offensiver och inte bara återta en liten by då och då.

Efter att Rysslands pråm sjönk så andas tråden en viss optimism, men som du säger kan de göra en ny offensiv. Underskatta aldrig hur många människoliv Kreml är beredda att offra, ryska, ukrainska, civila... de bara bryr sig inte. Det har vi lärt oss av historien.
Citera
2022-04-15, 00:48
Medlem
Ryssland verkar ha inlett sin attack.
De har en ambitiös tidsplan. Festligheterna är redan inplanerade till 9:e maj då måste många soldater vara tillbaka för att fira på Röda Torget.
Citera
2022-04-15, 00:50
Medlem
Slackoffs avatar
Undrar hur bra det är för trupp moralen med begagnade kroppsskydd med blodfläckar?
https://twitter.com/mhmck/status/1514645247325790211
Citera
2022-04-15, 00:51
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Jag har faktiskt lite svårt att se vad en större rysk offensiv skulle tjäna till i nuläget. Ett syfte skulle kunna vara att slå ut kvarvarande ukrainsk trupp i Donetsk och Luhansk. Ett annat att koppla greppet om landremsan längs Azovska sjön. I övrigt kan jag tänka mig att de förstärker sitt försvar i de bitar de redan lagt under sig.
Ukraina har däremot att återta alla dessa områden och måste dra igång en offensiv förr eller senare.
Citera
2022-04-15, 00:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Ukraina borde ha en gyllene chans nu till egen större offensiv. Dels att de av bla USA nu alltså får mer offensiva vapen till skänks. Sedan att Moskva ligger på botten gör ju att ryska flottan tappat mycket av sitt flygunderstöd. Den skutan var ju till för att skydda luftrummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in