2022-04-14, 23:33
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Skrämmande att det finns svenskar som dyrkar en nazist och pedofil-bög som Paludan. Ni borde flytta till Danmark. Linköping visade att er sort vill vi ej ha här.

Nog få svenskar som dyrkar (eller ens håller med) Paludan men desto fler som tycker yttrandefrihet är en bra grej
Citera
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Skrämmande att det finns svenskar som dyrkar en nazist och pedofil-bög som Paludan. Ni borde flytta till Danmark. Linköping visade att er sort vill vi ej ha här.

Att Paludan är pedofil håller jag med om och inte överlag en särskilt imponerande figur milt sagt. Men att kalla han nazist är rent komiskt eftersom han är en stor Israel-vän.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Så det var inte mannen som brände en bok som startade det hela?

Bokbränningen ställdes in i förväg. Men det hindrade ju inte dessa vandaler. Dags att vi set detta som hot mot rikets säkerhet. Återkallar ev. Medborgarskap och utvisar packet.
Citera
2022-04-14, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Några av muslimerna blev så kränkta av av koranbränningen som aldrig ens skedde, att dom behövt trösta sig med att stjäla datorer.

"Ett antal" personer har gjort inbrott i någon form av daglig verksamhet i Guldringen. Där ska man ha stulit datorutrustning.

Från Polisen
19:27 Ett antal bilbränder har inträffat i Hageby och Navestad. Räddningstjänsten har mötts av stenkastning. Polisen är på plats med ett flertal resurser. En person är gripen för våldsamt upplopp.

Det har skjutits raketer mot bilar längs gatan. Maskerade personer rör sig på platsen.

Polisen jobbar med att få bort bilar från Navestadsgatan.

20:20 Ett antal personer ska ha gjort inbrott i daglig verksamhet i Guldringen. Där ska man ha stulit datorutrustning.

Det allmänna läget i Silver och Guldringen börja lugna ner sig.

22:00 Det operativa läget i Norrköping har lugnat ner sig. Dock har det inkommit larm om ytterligare bilbränder. Det finns inga rapporter om skadade människor.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/april/14/14-april-1900-skadegorelse-norrkoping/
Dom vill skrämma till tystnad. Och alla tystnar och anpassar sig till en religion i stället för demokrati. Nyans är stora i Linköping och en moské kommer snart att byggas. Allt för fredens religion
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Antingen förespråkar du om yttrandefrihet och HÅLLER KÄFTEN när ngn annan yttrar sig.
Den där meningen är ju riktigt rolig i ett sammanhang där det diskuteras om vad yttrandefrihet är och hur den fungerar.
Citera
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man
Det kan ändras om vi vill. Vi är en demokrati. Medborgarskap kan även dras in! Bara fantasin sätter gränser!
Det låter bra!
Har du några konkreta förslag på hur det ska gå till?
Citera
2022-04-14, 23:35
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Det har jag ej sagt. Jag säger att polisen borde ta hänsyn till konsekvenser och därmed avslå Paludans ansökningar.

Det kan de ju inte göra, har jag sagt då han har stöd i grundlagen......

Vore mycket mer skonsamt för svenskarna på sikt att repatriera dessa människor som inte klarar av demokrati och yttrandefrihet.
Citera
2022-04-14, 23:35
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Den där meningen är ju riktigt rolig i ett sammanhang där det diskuteras om vad yttrandefrihet är och hur den fungerar.
Ja den är helt sagolik!
Väl värd att bevara för den Svenska Akademien.
Citera
2022-04-14, 23:36
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Exat! Att bränna koranen är inte kränka människor, det är att bränna en jävla bok. Eller skall samma resomang gällar när man elda upp Mein Kampf också? Det här visa bara hur jävla primitiva dom som bli kränkta är , det en flock sinnesslöa idioter som inte har något västvärlden att göra, enda anledningen att dom är här för att leva gott på Svenskens skattepengar.

Dom som bli "kränkta" har inte byggt Sverige utan är inkräktare.

Javisst. Och om jag skriver ett brev till dig att jag ska tortera dig till döds och våldta hela din familj om du inte ger mig 2 miljoner, så har jag inte hotat dig. Jag har bara skrivit ord.
Citera
Medlem
SpencerPratts avatar
Förstå vad pengar det skulle sparas om polisen fick skjuta av dessa idioter som är ute och bråkar och förstör. Det skulle ju handla om extrema summor i framtida utgifter.
Citera
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Du menar att jag kan slå sönder en polisbil och sedan skylla på Paludan?

Du rör ihop orsakssamband och moralisk skuld. Jag sa att om inte Paludan inte åkt dit, så hade det inte hänt. Kan du bemöta det påståendet med "ja" eller "nej"?
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Jag har då inte sett en enda person skriva något om det, och jag har hängt med i tråden sen start typ. Linköping visade också vilka kaos muslim apor det finns där. Men det kanske du inte har sett?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in