2022-04-14, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
åh, din hjärna är ju värre än en guldfisk.

Att gå runt och bränna i sig är ju helt sinnes. Spelar ingen roll vad det är. Bränna en koran, en bibel, putiNs ansikte, israels flagga, eller vad det kan vara. Du tar det till något helt annat som är orelevant

Är det yttrandefriheten som du anser orelevant?
Citera
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Ingen aning hur det går med den saken. Vad jag vet dock är att det finns en hel drös med muslimer i Sverige som inte kaosar och som fattar att deras religion är något de får hålla sig för sig själva, utan att försöka tvinga på andra deras levnadsregler. Såna muslimer kan absolut leva bland svenskar i Sverige.

Tack misstänkte det var syftet. Det blir tyvärr relativiserande av Islam som religion och hur den påverkar kultur och utövare

Jag rekommenderar dig att titta närmare på studier gjorda på ’moderat’ islam och hur nära den är extremism

Titta även på länder med styre kopplat till Islam
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Rykten gör gällande att nmr gör sig startklara för att skydda dansken imorgon. Uppemot 100-200 man väntas stå vid hans sida. Kan bli fullskaligt kaos!

Har för mig att dansken är sionist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Måste man verkligen gå och titta på en koranbränning om man blir kränkt av att gå och titta på det?
Nej. Absolut inte.
Citera
2022-04-14, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tourni
Som jag sagt flertalet gånger som inte riktigt verkar gå in hos er. Det är inte Paludans problem, det är politikernas problem som har importerat hit ökenmänniskor som inte klarar av att leva i ett land med yttrandefrihet.

Exat! Det är politikerna måste ställas till svar, när står öppet och skriker åt massorna, att tack för att ni valde Sverige, och 10 år senare, brinner det i våra miljonprogram bara för en bokjävel skall brännas. Då är något sjukt! Asylrätten utanför Europa måste begränas NU!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Enklast för dig är att scrolla vidare. Men du blir så jäkla provocerad. Men endå sitter du och pratar om yttrandefrihet och upplopp. Antingen förespråkar du om yttrandefrihet och HÅLLER KÄFTEN när ngn annan yttrar sig. Elr så håller du käften angående yttrande frihet och munhuggs så som du gör nu

Nej, det kallas för en diskussion det vi har nu. Men uppenbart för dig så känns det som att jag håller på o bränner ner ditt hus..

Och då har jag inte ens sprungit runt på gator och tänt eld på era hus än..

Varför höjer du rösten för? Du kommer ingenstans igenom att be någon hålla käften.
Citera
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det handlar ju om att du tycker att Paludan har rätt ur moraliskt hänseende, och därför väljer att se honom som oskyldig. Rent konkret så hade det här inte hänt om inte Paludan åkt dit, och det visste han själv mycket väl om. Du spelar bara dum när du säger att Paludan inte ställt till med något.

Jag är rätt fascinerad över hur svårt det ska vara att förstå något så här enkelt.

För det första, har jag inte tagit något sådant ställningstagande utan har i tråden sagt att jag inte är särskilt imponerad av Paludan och hans metoder. För det andra har jag försvarat hans rätt till demonstrations och yttrandefrihet. Det har ingenting att göra med skuld överhuvudtaget, han har all rätt till att yttra sina åsikter.

De som spelar dumma är ni som tar bort all skuld från de som bränner ned stan och kostar pengar, på riktigt. För att de inte klarar av en kränkning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Man kan inte direkt snacka om yttrandefrihet med tanke på censur som skett sedan 2020 i samband med pandemin och Ryssland.

Någon vidare yttrandefrihet har vi knappast. Det visas gång på gång.

Är det inte pandemicensur så är det en dansk som inte får bränna koraner och demonstrera i fred.

Hopplöst fall det här landet.
Citera
2022-04-14, 23:31
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Några av muslimerna blev så kränkta av av koranbränningen som aldrig ens skedde, att dom behövt trösta sig med att stjäla datorer.

"Ett antal" personer har gjort inbrott i någon form av daglig verksamhet i Guldringen. Där ska man ha stulit datorutrustning.

Från Polisen
19:27 Ett antal bilbränder har inträffat i Hageby och Navestad. Räddningstjänsten har mötts av stenkastning. Polisen är på plats med ett flertal resurser. En person är gripen för våldsamt upplopp.

Det har skjutits raketer mot bilar längs gatan. Maskerade personer rör sig på platsen.

Polisen jobbar med att få bort bilar från Navestadsgatan.

20:20 Ett antal personer ska ha gjort inbrott i daglig verksamhet i Guldringen. Där ska man ha stulit datorutrustning.

Det allmänna läget i Silver och Guldringen börja lugna ner sig.

22:00 Det operativa läget i Norrköping har lugnat ner sig. Dock har det inkommit larm om ytterligare bilbränder. Det finns inga rapporter om skadade människor.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/april/14/14-april-1900-skadegorelse-norrkoping/
Citera
Medlem
PutinKnullarGets avatar
Vi gillar att brösta oss som hårdföra Vikingar efter ett par bärs utomlands. Gärna för en hora i Thailand eller liknande. Har upplevt det otaliga gånger. Men vad fan har vi blivit, ett gäng kackerlackor med skrämselhicka så fort en babbe börjar lattja för sin muslimska smuts. Vem har egentligen tagit sig rättigheten att släppa in denna smuts och vi andra skall leva med den varje dag. Till slut blir vill själva ofärdiga vår historia och kultur.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Exakt!
Det ligger något i uttrycket:
-Man ska inte slå med våld, man ska ta en större hammare.
Det duger inte med tapetserarhammaren om man vill spräcka gråsten. Då åker släggan fram.

Väl bara för polisen att åka ner till sin kollegor i Isreal och lära av dem hur man skall hantera arab packet.
Citera
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Vem har hävdat att det är Paludans problem? Eftersom polisen arbetar med begränsade resurser så måste de prioritera.

Ehrm, ni. Eftersom ni säger att Paludan ska ta hänsyn till polisens arbete och eventuella konsekvenser.

Vet ni ens själva vad ni säger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in