2022-04-14, 23:18
Bannlyst
Nästa gång bör göra ett näst.

Börja med att bränna Satans verserna - Orcherna kommer hoppa av lycka.
Sedan bränner man Koranen - Då ställer Orcherna till med upplopp. Skicka hem packet istället, dom saknar jord och blodkoppling till Sverige, så dom kan åka hem imorgon.
Citera
2022-04-14, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Oj. NI ni och ni 😅 är svensk. Ja, helsvensk. Men spelar ingen roll. Du sitter och skriker om yttrandefrihet men här minsann får man inte yttra sig. Är min åsikt olikt din ja då är det ni och ni och ni.

NI verkar inte veta lagar och regler. Så ska hjälpa dig på traven även om jag vet att du inte kommer tyvärr förstå något.

16:16 BrB stadgas:

*

Den som för oljud på allmän plats eller annars offentligen beter sig*på ett sätt som är ägnat att väcka förargelse hos allmänheten, döms*för förargelseväckande beteende till penningböter

Korkat så det förslår. Bra, då behöver man inte tvivla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Svenskpolis följer lagen. Svensk skall inte böja sej för kriminella. Det är inte koranbränningen som är ett problemet, utan som ställer till med emot upplopp och använder antidemokratiska metoder med våldskapital.

Sinnesslöa femfemmor som ni verka inte fatta detta.
Som NI?😂 vem är ni?

Jag står inte för upploppet men tycker att grunden till det hela är fel. Och ja, stå inte skrik yttrandefrihet när du inte tål min åsikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Skulle det vara Sveriges högerextremas fel att muslimer är världens överlägset mest intoleranta, våldsamma och lättkränkta folkgrupp?

Nämn följare av EN ENDA organisation, religion eller rörelse i Sverige som skulle starta våldsamt upplopp på det här viset för att man bränner en kopia av ett litterärt verk. Jag väntar med spänning på svar från intelligentian.

Behöver inte överdriva, men vem håller på med såna nazistfasoner idag 2022, högerextremisterna lever i sin egen historiebubbla byggd på fascism. Alla grupper kan provoceras till reaktioner, det är bara en tidsfråga när sånt här sker bland fler konstellationer. Klart är att vi uttrycker olika, det som väcker mest uppmärksamhet idag verkar vara bilbränder och stenkastning. Vad vet vi om morgondagen när det gäller reaktioner på provokation...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
I framtiden kanske du själv vill stå på ett torg och yttra din åsikt.
Tänk på vad du sitter och hoppas.

Nej, jag vill inte stå på ett torg och kränka andra människor. Det är fel sett att använda yttrandefriheten på.
Citera
Avslutad
I slutändan är det ändå den som bränt koranen som är den skyldiga till upploppet
Jag kan inte se något annat än just hets mot folk grupp.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Så det var inte mannen som brände en bok som startade det hela?

Nej, Paludan brände en bok.
Han var inte med i något upplopp.
Du kan aldrig slå sönder en bil och sedan skylla på någon annan.

Lagen om yttrandefrihet finns just för att vi ska kunna provocera.

Om ingen hade provocerat någon så hade lagen aldrig behövts.
Citera
2022-04-14, 23:20
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Islam behöver en reformation där stat och religion frigörs från varandra, likt den vi hade inom kristendomen. Men det var inget som kom till genom att elda böcker.

Tror du att det kommer att ske?
Citera
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Ok. Är inte med i AFA.

Klart du är och är säkerligen avlönad av LO också.
Sådan där parasit som suger ur arbetarnas avgifter de har betalat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Nä, det var bara ett skämt. De som kaosar är de som inte kan ta att man eldar upp deras heliga bok. Men i Sverige får man göra det.

*hets* mot folkgrupp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man
Så är det. Men det finns kanske inget som kan provocera en svensk lika mycket som en muslim blir provocerad när man eldar upp hans sagobok.

Eller så blir vi svenskar lika provocerade men uttrycker det på ett annat sätt, starta ett parti, försöka påverka vänner eller skriva på Flashback
Precis, så vad är då poängen med att välja att göra det som provocerar någon så mycket som möjligt?
Om jag tände eld på ett foto på din familj och slängde in på din tomt skulle du nog bli provocerad. Men jag skulle inte göra det för jag är inte dum i huvet.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Hoppas faktiskt på mer upplopp imorn, låt kaos muslimerna riva ner och härja så mycket dom kan. Det är bra tajmat till valet sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in