2022-04-14, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Paludan är ändå jävligt strategisk. Han bidrar medvetet till detta kaos så svenska folket ska påminnas om vilka människor det finns i det här landet nu när vi ska gå till valurnorna.

Strategiskt med över 20 förstörda polisbilar? Antagligen mer än 20 miljoner för skattebetalarna att ersätta. Tror inte det är poppis när maten har gått upp 5% på en månad.
Citera
Medlem
bertil-the-mans avatar
Hets mot folkgrupp=Att offentligt sprida uttalanden som hotar eller är nedsättande om en grupp av personer, med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.
https://www.aklagare.se/ordlista/h/hets-mot-folkgrupp/

Kanske har han gjort sig skyldig till detta.

Säger jag att jag ”usch och fy för pedofiler” uttrycker jag mig utan tvekan nedsättande om en grupp av personer med anspelning på sexuell läggning.

Dags att ändra lagen månne?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Nej, jag är inte rasist/nazist och står inte bakom de provokationer som ledde till upploppen.

"Provokationerna" ledde inte till upploppen. Det var ett symptom på massinvandringen från mellanöstern och afrikas konsekvenser. Det var dom som deltog i upploppet som valde det och är impulsiva och icke kompatibla med att leva i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Poängen är just att visa att den här massinvandringen från mellanöstern och afrika med deras beteenden, kultur och religion inte är kompatibla med ett västerländskt och svenskt samhälle. Att det inte går ihop med demokrati, åsiktsfrihet, yttrandefrihet, mötesfrihet, våra grundlagar osv att ha dessa i landet. Att i hundratals ghetton gäller inte svensk lag, man kan inte upprätthålla lagen eller ordningen, man är inte lika inför lagen och man kan inte vistas på lika villkor i alla områden i Sverige.

DET vill han visa och det gör han jävligt väl.
Med ett svenskt samhälle? Du menar ett samhälle dit danskar får komma och fritt provocera folkgrupper de inte tycker om genom att bränna deras heliga skrifter när de vet exakt vilka känslor det rör upp? Är det verkligen det mest svenska du kommer på?
Citera
2022-04-14, 22:27
Medlem
VelvetThornss avatar
Kasta ut alla som deltog i upploppen och som agerade våldsamt eller hotfullt. Det räcker nu.
Citera
Medlem
Citat:
De högerextrema som går in i deras bostadsområden och bränner deras heliga skrift, enbart i syfte att provocera fram denna reaktion och sedan spela offer, de har du inget problem alla med?

Yttrandefrihet. Det är så vi lever i Sverige. Passar det inte gitta tillbaka till diktaturen!
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Strategiskt med över 20 förstörda polisbilar? Antagligen mer än 20 miljoner för skattebetalarna att ersätta. Tror inte det är poppis när maten har gått upp 5% på en månad.
Det är värt kostnaden om det innebär maktskifte.
Citera
2022-04-14, 22:28
Avslutad
Citat:
Med ett svenskt samhälle? Du menar ett samhälle dit danskar får komma och fritt provocera folkgrupper de inte tycker om genom att bränna deras heliga skrifter när de vet exakt vilka känslor det rör upp? Är det verkligen det mest svenska du kommer på?

Rasmus Paludan är svensk, har en svensk förälder och svenskt medborgarskap, du kan börja där.

Han har full rätt till demokrati, yttrandefrihet, åsiktsfrihet, mötesfrihet, grundlagar och polistillstånd, det är korrekt.
Citera
2022-04-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag läser att en "Åsa" på Polisen förklarar att Polisen backade undan för att undvika konfrontation. Alltså hur fan tänker Polisen? Vad sänder detta för signaler? Fritt fram?

Polisen är genomsyrad av politisk korrekhet. Det enda som funkar mot dessa invällare är hårt mot hårt.

Så länge inte polisen är Skyldig att stå kvar, kommer man backa undan. Polislagen är full med "befogenheter" men väldigt (väldigt!) få skyldigheter.
Citera
Medlem
VelvetThornss avatar
Citat:
De högerextrema som går in i deras bostadsområden och bränner deras heliga skrift, enbart i syfte att provocera fram denna reaktion och sedan spela offer, de har du inget problem alla med?

Vad skulle vara problemet? Hade någon bränt en bibel hade väl någon på sin höjd stått och klagat vid sidan om eller gjort en anmälan. Om muslimer kan bli så våldsamma av en så pass oskyldig handling, tänk då vad som händer om det verkligen smäller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tourni
Poängen var som du säger, att få fram den här reaktionen vilket han såklart lyckades med.

Således, har heller inte dessa människor här att göra när de inte klarar av att leva i ett civiliserat samhälle med yttrandefrihet. Förstår inte hur det här kan vara så svårt att förstå?

Menar du på allvar att vi ska ge bort våra rättigheter för att blidka folk från mellanöstern och Afrika?
Vilka rättigheter anser du att vi gett bort?
Jag tycker absolut båda sidor gjort bort sig. Däremot är det de högerextremas provokation som startade det just idag.
Citera
2022-04-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxomophon
Tankefel: alla som tycker Paludan är trams måste vara ... Vad?

Du vet inte vem du pratar med men ett klargörande kan kanske hjälpa: det är ett jävla slöseri med skattepengar att lägga polisresurser på att skydda honom. Vad kostar inte hans löjliga upptåg Sverige? Vill han provocera får han väl för fan ta konsekvenserna, så vi andra slipper betala? Eller köra i Danmark. Han äter av andras tallrikar i nuläget.

Hotar du mig? Det kostar inte samhället ett skit om dom lättkränkta kunde lägga sin energi på annat. Dom som inte står på lagens sida kostar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in