Citat:
Ursprungligen postat av
Livsmissbrukare
Exakt! Vreden är enorm och rödglödgad när våra mest grundläggande och viktiga värderingar inte bara ifrågasätts utan rent av pissas på, jag känner det också! Samtidigt är det händelsevis min övertygelse att en fundamental del av mina ideal som jag anser vara värda att kämpa för består i att inte bete sig som en del av en sinnesslö massa som försöker finna lösningar genom våld och kaoz.
Tack för att du tydliggör den extrema inkompabiliteten mellan oss och även illustrerar att kosmetiska svennefieringar bara är en fernissa på ytan av en terrorist som bara väntar på att lockas fram av primitiva känslor.
Jag visste det!
Instämmer. Kan förstå att det är kränkande. För min del kan jag tänka mig någon som ställer sig och urinerar på lagboken framför Riksdagen. Koranen är bas till lag och socialt beteende i stor utsträckning så det är skändande.
Det som dock vore häftigt i det här sammanhanget vore som sagt om det fanns en falang inom islam som fokuserade på de goda bladen i boken. Vi har sett så mycket aggressivt från islam (isis, alq, paris osv) - skulle det dyka upp en grupp som var lika extrema men åt andra hållet... skulle förmodligen allt fler sympatisera och respektera. Våld föder våld (demokratiskt vald och styrd polis ska ha våldsmonopolet). Den falangen, skulle vunnit Mängder med poäng om de hade gått ut, med gröna västar tex... och manat till besinning (och lyckats besinna) ... samtidigt som man lagligt framför promemorior om att samtliga religiösa föremål ska behandlas med respekt tex.
Bara tänker fritt
.