2022-04-14, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Är det ramadan nu? Brukar väl bli lite mer oroligheter då.
Tycker ändå att han begår ett brott hets mot folk grupp.
Citera
2022-04-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Det är inte andra som åkt till Paludan för att slåss. Det är han som medvetet reser till bostadsområden med många muslimer för att där kränka deras religion.

Socialdemokraterna sysslar ej med sådan verksamhet.

Men religion är mer fejk än när Russia Today skildrar rysslands specialoperation.
Senast redigerad av ProPapa 2022-04-14 kl. 22:22.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impulsive76
Samtidigt som man spontant kan skratta åt det så är det ju dj-gt illa...
Definitivt tragikomiskt med tydlig betoning på de första stavelserna. Det är helt riktigt mycket illa. Inte bara de här specifika händelserna i sig utan för vad som komma skall i fråga om vad man ska våga eller ens tillåtas uttrycka i framtiden. Att Paludan kommer att nekas tillstånd för att förolämpa profeten vid andra allmänna sammankomster är nog ingen högoddsare. Får någon annan göra det i hans ställe? Får han tala publikt i andra sammanhang? Vi har en valrörelse i vardande, kan han tillåtas göra ett inlägg från en annan plattform typ ett partis torgmöte? Klarar vårt samhälle av det våld som riskerar att följa? Kan en svensk politiker stå på ett lastbilsflak i sommar och ens göra en referens till de här händelserna utan att polisen kollapsar under det "tumult" som mycket väl kan följa? Vågar vi stå upp för yttrandefriheten? Vill vi som land och folk verkligen göra det och betala priset för det?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Tycker ändå att han begår ett brott hets mot folk grupp.

Det är väl inte din sak att avgöra. Han har demokratin, mötesfriheten, yttrandefriheten, åsiktsfriheten, grundlagarna och polistillstånd i ryggen.
Citera
2022-04-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Exakt! Vreden är enorm och rödglödgad när våra mest grundläggande och viktiga värderingar inte bara ifrågasätts utan rent av pissas på, jag känner det också! Samtidigt är det händelsevis min övertygelse att en fundamental del av mina ideal som jag anser vara värda att kämpa för består i att inte bete sig som en del av en sinnesslö massa som försöker finna lösningar genom våld och kaoz.

Tack för att du tydliggör den extrema inkompabiliteten mellan oss och även illustrerar att kosmetiska svennefieringar bara är en fernissa på ytan av en terrorist som bara väntar på att lockas fram av primitiva känslor.

Jag visste det!

Instämmer. Kan förstå att det är kränkande. För min del kan jag tänka mig någon som ställer sig och urinerar på lagboken framför Riksdagen. Koranen är bas till lag och socialt beteende i stor utsträckning så det är skändande.

Det som dock vore häftigt i det här sammanhanget vore som sagt om det fanns en falang inom islam som fokuserade på de goda bladen i boken. Vi har sett så mycket aggressivt från islam (isis, alq, paris osv) - skulle det dyka upp en grupp som var lika extrema men åt andra hållet... skulle förmodligen allt fler sympatisera och respektera. Våld föder våld (demokratiskt vald och styrd polis ska ha våldsmonopolet). Den falangen, skulle vunnit Mängder med poäng om de hade gått ut, med gröna västar tex... och manat till besinning (och lyckats besinna) ... samtidigt som man lagligt framför promemorior om att samtliga religiösa föremål ska behandlas med respekt tex.

Bara tänker fritt

.
Citera
2022-04-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tourni
Det finns inget tyvärr i detta utan det är så här primitiva människor från främmande kulturer beter sig när de blir kränkta. Således har de heller ingenting att göra i vårt samhälle.

Jag själv är inte särskilt imponerad av Paludan och hans tramsiga metoder, däremot är jag för hans rätt att göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Egentligen ska vi tacka Paludan. Han ger SD vatten i sina kvarn nu inför valet. Imorgon är det Örebro och Rinkeby som han ska demonstrera i. Hoppas på mer kaos.

Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Precis. Ett bevis på hur många lättkränkta extremister vi har importerat till det här landet som är beredda att ta till våld så fort man känner sig kränkt. Det är bra att fler fredliga, försynta svenskar får se det med egna ögon och kanske begripa det en gång för alla.
Reaktionen är ju överdriven och galen såklart. Men reaktionen är svårare att kontrollera.
Det som går att kontrollera är ju om det verkligen är ok att ge tillstånd till demonstrationer som inte har något annat syfte just än att försöka provocera fram exakt denna reaktion.
Vad var annars deras poäng?
Citera
2022-04-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Istället för att hata. Försök förstå.
Människor kan inte handla annorlunda än utifrån sin utvecklingsnivå. De gör idiotiska saker. Men varför hata när de/vi inte kan vara annorlunda än de just för tillfället är? Det enda man kan göra är att försöka vara ett gott föredöme.
Det finns religions frihet i Sverige,och i Sverige finns en av världsklass största religioner.Dessa älskar sin religion,att sen se folk bränna deras koranen bara så,handlar inte om vad man får el inte får göra utan det handlar om att handla med respekt för alla människor och det gäller ifrån alla håll
Citera
Medlem
Uluchsheniyes avatar
En sak som jag, som inte följde detta, och många andra inte verkar ta med som faktiskt är yttermera utomordentligt viktigt är det faktum att polisen misslyckades med att skydda den tillståndsgivna demonstrationen till sådan grad att den inte kunde genomföras.

Stämmer det är det nog det grövsta av alla uppseendeväckande saker i den här soppan.

Rätten att demonstrera är grundlagsfäst.
Citera
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Paludan är ändå jävligt strategisk. Han bidrar medvetet till detta kaos så svenska folket ska påminnas om vilka människor det finns i det här landet nu när vi ska gå till valurnorna.

Det är genialiskt. Jag gillar det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Vem är extrem? Muslimråttor som invaderat vårt land. Förstör och bränner ner bostadsområden. Gör hela stadsdelar till krigsområden. Usch,utvisa dem en gång för alla!Varför retirerar polisen när de borde skjuta in mot råtthögen?
De högerextrema som går in i deras bostadsområden och bränner deras heliga skrift, enbart i syfte att provocera fram denna reaktion och sedan spela offer, de har du inget problem alla med?
Citera
2022-04-14, 22:23
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigaSvenskar
Kan vi enas om att både höger och vänster tycker muslimerna gått för långt? Kan höger och vänster enas om att sånt här muslimskt beteende måste slås tillbaka hårt?

Det skulle i så fall vara ett viktigt budskap till våra politiker att samhällets stöd för att slå ner sånt här beteende hårt finns hos folket!

AFA mupparna eldar bilar tillsammans med sina muslimska bröder.
Citera
2022-04-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Video som visar förstörelse av polisbilar:

https://www.tiktok.com/@omar_alobaid/video/7086500703157374214?_t=8RUOdied5QT&_r=1

Hoppas folk är nöjda av utgången av deras röst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in