2022-04-14, 19:39
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Låter som om du förespråkar ett tredje världskrig?

Tror jag inte.

Putin förefaller inte särskilt självmordsbenägen när han kryper ihop längst bort i ena ändan av ett låångbord. Snarare terroriseras han av någon form fobi, även för sådant som är myycket mindre och ofarligare.
Citera
2022-04-14, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Antingen kan du inte engelska eller så kan du inte se kopplingen.

Jag har läst artikeln. Den kritiserar Biden administrations informationskrigföring. Som jag ser det finns det för och nackdelar med hur Buden administrationen har kommunicerat. Men mest fördelar faktiskt även om det finns risker.

Jag antar att du menar att man inte kan lita på vad amerikanarna går ut med.

Men det SvD artikel handlar om är hur opinionen i det tidigare ryskvänliga Mariopul har svängt. Detta är inget man gissar sig till utan bygger på opinionsundersökningar och kvalitativa intervjuer.

En anledning som lyfts fram är Rysslands klumpiga krigföring efter 2014 där tex missiler träffar bostadshus och förstör egendom och dödar civila även pro ryssar ( inte avsiktligt men pga inkompetens)
Citera
2022-04-14, 19:44
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ja kanske han gör det för det finns inga dokumenterade krigsbrott utförda av Ryssland? vi har ukrainare som skjuter fångar i knäna. I bucha är det false flag ingen sa något tills Ryssarna drog bort.

Andra källor är bara hörsägen.

Jag vill ha vettiga neutrala källor som

RT
Ria Novosti
Tass
Gonzalo Lira
Patrick Lancaster
Tim Kirby
t.ex.

Samtliga källor kanske med reservation av Tim är Kreml propaganda rätt igenom. Finns inget vettigt eller neutralt över din lista.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Här kommer lite bra filmer från neutrala kreatörer på Youtube om Bucha.

Sanningen är att det är en false flag gjorda av Ukraina.

https://youtu.be/EyGQV6GEQfM (...)

Jag tog en titt på din första video, och den startade direkt med två lögner som redan debunkats för länge sen: att en hand rör på sig (på ett lik) och att ett lik reser på sig.

Så här ligger det till:

"Handen som rör på sig":
https://twitter.com/AuroraIntel/status/1510641101643919368

"Liket som sätter sig upp":
https://twitter.com/SPITFIREVA/status/1510650964293869583
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinKnullarGet
Den kulturen du hänvisar till är oftast importerade tyskar, polacker eller engelsmän. Mongolerna påbörjade bygget av Mocba och deras avkommor avslutade det. High culture i Ryssland är en potemkinkuliss.

Jodå.., influenser kommer ju alltid ifrån grannländer. Det "goda" blandas (det dåliga struntar man i). Kreml hade ju en Italiensk arkitekt om jag inte tar fel.., men allihopa tar ju det som ryskt.

Hur som haver, det är deras kultur.

Ta det jag skriver på rätt sätt !

Mvh // Snapcount
Citera
2022-04-14, 19:45
Medlem
reptilekings avatar
Tror vi de har kommit så långt att de pratar i hemlighet med varandra än? Typ "ni får rycka fram dit, men inte längre och kalla det seger om vi får ha det här och kalla det seger".
Senast redigerad av reptileking 2022-04-14 kl. 19:48.
Citera
2022-04-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Undrar varför Ukraina inte barrikerade vägarna vid gränsen norr om Kyiv når det stod klart at det ville komma en invasion. Tycker ryssen kom for lett och långt inn i Ukraina, möjligt man hoppades det beste for länge. Hoppas dom nu skaffar minor och minlägger alla huvudvägarna. Tankar?

Ja! Nu minerar vi Ukraina!

Bra där!
Citera
2022-04-14, 19:51
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Undrar varför Ukraina inte barrikerade vägarna vid gränsen norr om Kyiv når det stod klart at det ville komma en invasion. Tycker ryssen kom for lett och långt inn i Ukraina, möjligt man hoppades det beste for länge. Hoppas dom nu skaffar minor och minlägger alla huvudvägarna. Tankar?

Det jobbiga är att de hade minerat efter 2014, åtminstone på vissa ställen, men tog bort för att det hindrade jordbruk. Med facit i hand så ångrar de sig. Såg klipp med ukrainsk oppositionspolitiker om det och han var upprörd över hur dumt det beslutet visade sig vara.
Citera
2022-04-14, 19:52
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Ukrainska regimen fortsätter med provokationer, civila och barn skadade i Ryssland efter ukrainska bombningar!
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Varför bombar Ryssland sina egna städer?

Putin sprängde ju över 300 ryssar i luften år 1999 för att nå sina syften, och låter sin polis misshandla och skada egna medborgare varje dag, så det är väl inget konstigt om Putin beordrar ryska soldater att skjuta mot sin egen befolkning.

Sådana här false flag-operationer brukar ha ett syfte, och i detta fall är det nog detta han är ute efter, som Fria Tider skriver:

Citat:
Kreml uppger att man hittills har avstått från att attackera ukrainska beslutsfattare. Samtidigt anklagar man Ukraina för att ägna sig åt sabotage och konventionella attacker inne i Ryssland. Om detta fortsätter kommer Ryssland att börja angripa maktcentra som Kiev, uppger det ryska försvarsdepartementet på onsdagen.
Citera
2022-04-14, 19:54
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Nej är som sagt inte queer, är heterosexuell. Det var en fas i mitt liv men jag har colombiansk flickvän och jag tror på traditionella värderingar och familjer. Jag är svensk patriot som älskar ryssland och deras strävan för ett fredligt europa.

Putin säger sanningen, han säger bucha är false flag och det finns så mycket som inte går ihop.

Följ Tim Kirby han har redan förklarat att Ryssland har inga territoriella anspråk utan älskar fred och insatsen i Ukraina var sista lösningen, Putin har redan försökt med fred sen 2014 och ryssland har aldrig inkräktat på deras territorum.

Om inte Ryssland har territoriella anspråk så kan de börja med att lämna tillbaka annekterade Krim.
Citera
2022-04-14, 19:54
Medlem
Tvonds avatar
Höga ryska officerare dör som flugor först i väst och nu i öster mycket bra Börjar på finnas gott om manöverutrymme uppåt för alla lovande yngre befäl längre ned i befälsledet

Citat:
Mezhuev commanded the Sevastopol Red Banner regiment under the 1st guards motor rifle division, which moved from Kyiv to the battle-scarred east in recent days. A social media post by a junior Russian politician read: ‘Denis Mezhuev died in battle. His son can be proud of his dad.’

https://updatesplug.com/russia-loses-its-40th-high-ranking-officer-as-another-lieutenant-colonel-is-killed-in-ukraine/
Citera
2022-04-14, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Om inte Ryssland har territoriella anspråk så kan de börja med att lämna tillbaka annekterade Krim.

Krim blev självständigt och bad om att bli en del och då gjorde Putin att det blev ok för han vill att Krim ska bestämma om dem ska vara självständigt eller tillhöra Ukraina eller Ryssland.

Om din granne erbjuder sitt hus till dig, hade du då tackat nej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in