2022-04-14, 19:28
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Hörde precis av en bekant på plats i Navestad att man sopade sten mot brandbil.

Igen, scener som skulle kunna utspelas i Colombia...men nej det sker i Sverige.
Citera
2022-04-14, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Har du glömt Januari 2021? När missnöjda VITA kränkta män stormade och attackerade regeringsbyggnaden i Washington? Upplopp har inget med hudfärg att göra.
1. Det har inget med Sverige att göra.
2. Har du helt missat att domare slagit fast att de blev insläppta i byggnaden?
3. Att jämföra Washington 6e jan, där fredliga vita demonstranter gick runt i en byggnad de blev insläppta i, med det kaos som BLM och andra babbar skapar i sina upplopp är skrattretande.
4. Du är rasist.
Citera
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ponera att jag åker ner till någon MC-klubb, har med mig en väst med deras emblem på, som jag bränner upp på deras parkering samtidigt som jag gör en baris. Sedan när dom hotar med spö så ringer jag polisen, som får rycka ut med fem bilar. Sedan sitter jag hemma och grinar på Flashback över att MC-killarna inskränker min yttrandefrihet och hotar demokratin.

Det är en situation som är direkt jämförbar med den som inträffat. Hade snubben bränt en koran nere vid Stångån utan att göra ett stort nummer av, så hade ingen ens tagit notis.

Det är ju en direkt en strålande politik att ta in hundratusentals människor som är helt jämförbara med någon form av extremt fanatiska MC-brottsingar.
Citera
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Vi lider under yttrandefriheten. Dags att avskaffa den då eller?

Även en pajas som Paludan får faktiskt yttra sig i Sverige.

Det tråkiga är att polisen är underordnad klanväldet och klanvåldet som muslimerna står för.
Hade det varit NMR eller motsvarande så hade polisen inte backat. Ändå påstås det att "nazisterna" är det största hotet. Valfri förort verkar ju kunna mobilisera fler våldsverkare på en förmiddag än vad NMR kan göra nationellt på ett halvår.

Verkligen, och eftersnacket kommer som vanligt att handla om att Sverige behöver mer poliser. Jag spyr.
Citera
2022-04-14, 19:30
Medlem
Linköpingspolisens merit senaste åren :

2018 : Skjuter ihjäl en 18 åring.
Mars 2022: Misshandlar en frisör efter jobbet.
Idag 2022: Agerar Nazistkramare.

Och lite misshandel samt köra ut och lämna ungdomar i skogen lite här o där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Samma på den här videon, de som bemyndigats att stoppa våld, gör inte riktigt det; https://www.youtube.com/watch?v=DzXYkiPRI_c

Kan förstå om man omgrupperar i mindre utsträckning. Men, har man som polis givits utrustning och är ålagd (?) att kvarstå (samma som militär på slagfält, du får inte desertera), då är det väl läge att eskalera (dra vapen) om hotet från den som begår brott når den här nivån?

Det handlar väl till syvende om att vi alla måste förstå att det finns en grupp i samhället som vi inte ska kunna påverka i deras yrkesutövande; polisen. Den är ju tillsatt genom demokratisk lagstiftning och vill man ändra deras metoder gör man väl det via Riksdagen och inte gatuvåld.

Skitsnack. Alla stora förändringar har kommit genom krig och våld vad du än tycker om det. Demokrati är dessutom en illusion. Svensk polis är korrupt. De är springhundar åt vänstern. Det enda de är kapabla till är att jävlas med hederliga medborgare medan de kryper för de kriminella som små råttor.

Om fler poliser mördas i Sverige kommer i alla fall inte jag fälla en tår. Jag har vaknat. Polisen är vår fiende, lika mycket som politikerna.
Citera
Medlem
XtraXs avatar
Muslimerna kunde väl stormat Paludan istället, då kanske polisen hade gjort sitt jobb...
Citera
Avslutad
Ingen media gör sensation och skandal av det här som man hade gjort om det varit "fel" åsikt och "fel" personer som agerat så här. Bara pliktskyldig rapportering som kommer försvinna snabbt, ingen kritik, inget kravställande, inget om hur farligt och allvarligt det är osv.
Citera
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treyman
Ser inte riktigt vad problemet är här?

Vad hände med yttrandefriheten? Varför ska man inte få skrika att polisen är horor om man tycker det?

Ingen som har sagt att hon inte får det, lägg ner. Jag går dock inte ut och sätter eld på polisbilar i protest, till skillnad från dessa vilddjur.
Citera
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
3. Att jämföra Washington 6e jan, där fredliga vita demonstranter gick runt i en byggnad de blev insläppta i, med det kaos som BLM och andra babbar skapar i sina upplopp är skrattretande.

Lol, fredliga? Människor dog.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hartlam
Där gick liven slut på fb, slut på batteri. Vet någon om denna journalist tar emot swish? Skulle vara bra om hon kunde få tag i en powerbank eller liknande.
Muntert avslut också. Om jag inte missuppfattade helt så tjafsade någon, känd vid namn, med polisen för att sedan uppmana andra att hämta stenar.
Hade kunnat bli intressant om inte batteriet torskat.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nej, det finns ingen logisk förklaring. Varenda babbe man ser i klippen och på bilder har kostat oss miljonbelopp och varje person (med familj) kostar oss minst 50 000:- varje månad, enbart i bidrag och olika särlösningar vad gäller arbete, skola, tolkbehov, sjukvård, boende och fan och hans moster. Ikväll kostar man "lite" till...

Så varför är det en minoritet som förstår att detta är våran verklighet? Hur fan kan folk rösta för MER invandring, hur fan är rösterna ens i närheten 50/50.. Folk är fan efterblivna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in