2022-04-14, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrahundratolv
Jönköping är ganska snälla. Linköping och Norrköping är inte lika toleranta..

Blanda inte in hela Linköping och Norrköping när dom där extremisterna kastar sten och förstör för dom som inte är extrema. Yttrandefriheten är en viktig frihet i Sverige och vi ska inte tulla på den för att några tror på fantasier!
Citera
2022-04-14, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Att bränna Koranen är hets mot folkgrupp.

absolut inte - tror du då polisen hade gett tillstånd att göra det? det må vara en provokation, dock en laglig sådan!
Citera
2022-04-14, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det fina med det hela är att om en blatte skulle elda upp Bibeln, och vita kristna skulle starta upplopp (kommer aldrig hända, men teoretiskt) så skulle polisen gå hårt åt upploppsmakarna.

Tyvärr har du nog jäkligt rätt i det skillnad på folk o folk i vårat demokratiska samhälle.

Nu är jag mot bränning av koranen men det är ett fritt land och myndigheterna skyddade Vilks med sin förhatliga rondelhund så rimligtvis bör de skydda den här "dansken" om han blir hotad för hans konstnärliga gärning att bränna koraner.

När det gäller dessa som tar lagen i egna händer och visar sitt missnöje genom upplopp hoppas jag de får kännbara straff men i ett land som sverige är det inte att räkna med. Blir intressant att se om några blir gripna för skadegörelse och blåljussabotage.
Senast redigerad av Psykbryt76 2022-04-14 kl. 17:13.
Citera
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Hoppas någon JO-anmäler Polisen i Linköping. 16 olösta skottlossningar med 6 döda och 4 skadade på 10 månader. Och ändå läggs skattebetalarnas resurser på en dansk nazist. Det hade klassats som antisemitism ifall han hade bränt en Torah, varför appliceras inte samma logik här?

Och varför gör du det inte själv?

Kan han inte komma lite närmare valet också?
Senast redigerad av halaltarzan 2022-04-14 kl. 17:11.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Det här är fullständigt......
Om undertecknad trampat in taket på en bil, än mindre en mindre en polisbil, så hade jag fått ersätta skadan och blivit dömd till dagsböter.
Ska den här babbe-jäveln gå ostraffad ur detta?
Dvs att du och jag, som har annat än piss i huvudet, kollektivt ska betala för att han går lös?
Om ingen annan gör det så ska jag f-n i mig följa upp det här.
Flytta på er batik-kärringar, nu är måttet rågat!
Jag som betalar "statlig" skatt äger en liten del av den polisbilen, så jag tackar för ditt engagemang. Skämt åsido så är det sorgligt och fel på alla de sätt - klart babben skall lagföras. Jag hade gärna jagat ner honom med ett basebollträ, men det hade jag inte kommit undan med. Säga vad man vill om Paludan och hans hyss, men gillar man inte det han gör kan man bara kolla bort (eller åka tillbaka hem)...
Citera
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Men lilla vän, har du två hjärnceller? Dom som slagit sönder polisbilar är skyldiga till det. Paludan har inte kastat sten eller slagit sönder polisbilar. Åk hem till mellanöstern och era antidemokratier om ni vill leva så utan demokrati och yttrandefrihet. Alla vore glada då.

Utan Paludan hade det ej blivit upplopp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Varför ingriper inte polisen mot stenkastarna, bilbrännarna osv, varför grips dom inte? Polisen har skyddsutrustning, vapen med mera. Men man vill inte, för det är invandrare. Det kan förvärra det, så man låter det passera hellre än att gripa personerna. Så jävla bedrövligt av polisen precis som vanligt, hur ska det se ut om säg 10 år, om 20 år med den taktiken, man skjuter det ju bara framför sig.

Nu har man backat och protesten mot islam har inte kunnat genomföras ännu. Antidemokrati är myndigheternas signum när det gäller invandrare, dom har alltid rätt och gör aldrig fel, man ska aldrig ingripa och ta i med hårdhandskarna mot dom.

För att S förlorar sina väljare då
Citera
2022-04-14, 17:09
Medlem
Muslimerna och vänsterpacket tycker det är ett bra jobb av männen som slår sönder utryckningsfordon:
https://www.facebook.com/Utryckninglkpg/
Citera
2022-04-14, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
En ung man står på polisbilen när andra slår sönder den - bilen står still, helt sinnes...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/z7J89w/valdsamt-upplopp-vid-allman-sammankomst-angrepp-pa-polis

avmaskera ungdomen och visa bilden i tidningen och låt föräldrarna få förklara hur det är möjligt att deras son gör detta! Håller dom med kanske eller är dom också på plats och hejar på?
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Hade ukrainska flyktingar betett sig på detta sättet?

Bara i Sverige tillåts demonstranter bete sig så här och Poliser går ner på knä...

Sverige blir bara mer och mer Pinsamt för varje år som går.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConsafesDeBar
Och? Tror du polisen kommer lägga resurser på att lagföra sina skyddslingar?

Det borde inte kosta något. Civiliserade människor i ett civiliserat land förväntas bete sig civiliserat även om de blir provocerade.

men va fan, Vet du ens hur samhället ser ut idag? blir det bättre godkänna en sån här sak? klart som fan de blir uppståndelse.

men visst, om dom vill lägga pengar på detta så kör. Som sagt jag hoppas på många bilbränder, skutningar, sönderslagna polisbilar osv så kanske dom lär sig något till nästa gång. Samhället är redan trots allt förstört.

Skulle de blir sån här uppståndelse i USA så skulle polisen använda sig av sitt vapen och visat skåpet för länge sen men i Sverige då möts polisen på en parkering 5 km bort och avvaktar medans foket slår sönder bilar och bränner ner skiten till grunden.

Och nej jag är inte muslim och skiter fullständigt i om någon bränner koranen eller va fan han gör.
Citera
2022-04-14, 17:11
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.expressen.se/nyheter/valdsamma-protester-vid-hogerextremt-tal/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/z7J89w/valdsamt-upplopp-vid-allman-sammankomst-angrepp-pa-polis

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/valdsamt-upplopp-i-skaggetorp-polisbilar-skadade

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/april/14/14-april-1525-polisinsatskommendering-linkoping/

Någon som vet mer?

Det viktigaste med koranbränningar är inte att bränna koranen utan att genomföra en manifestation för demokrati och yttrandefrihet.

Vi ska aldrig ta yttrandefrihet för givet, ty den måste försvaras varje timme, varje minut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in