Citat:
Ursprungligen postat av
Siix
Plattformar är fortfarande inte källor. Att det dyker upp plattformar som försöker etablera sig, är det enda hoppet vi har mot 1984-samhället. Att använda sådant som slagträ och bygga halmgubbar kring, är att stå bakom Google och Zuckerbergs sanningsministerium. Ironin är att det är motsatsen till källkritik att avfärda eller köpa en källa p.ga namnet på tidskriften eller plattformen. Likaså p.ga av källans namn, identitet och andra ovidkommande attribut. ”Nyreggat konto”. Klassisk härskarteknik.
Jag bryr mig inte skit vad du anser. Bitchute är en foliehattssida och alla som använder den är en foliehatt. Av tusen videos på den plattformen är det kanske en som går att lita på, om det ens. Du verkar dessutom ha svårt att förstå ironin i mitt inlägg?
Om du vill tro på "ögonvittnesberättelser" från ett nyreggat konto, där han vägrar delge vad berättelserna ens består av, så gör det. Vi andra med två fungerande hjärnceller kommer ifrågasätta det då vi inte tror på allt som skrivs på internet. Så försök inte ens lära mig om "källkritik", pojk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Siix
Annars var det bra. Kom bara ihåg att lögnerna och propagandan startar när kriget startar, och tillhör vapenarsenalen. Ingen av oss på sidlinjen är immun.
Dom ryska lögnerna började långt innan kriget startade.