Citat:
Ursprungligen postat av
EnoughisEnough
Med forna öststater menar jag rent geografiskt utan koppling till sovjet.
Utan USA hade Tyskland och Frankrike varit bandhundar till Putin och han hade kontrollerat hela EU, som tur vad finns NATO som förhindrar ryssens eviga törst för herravälde över Europa.
Man får inte glömma att bara för att ryssen är äcklig och vidrig, mördar, våldtar och förstör civilsamhällen så är dom inte mer än kackerlackor.
Polen hade aldrig backat för Ryssland men stora delar av Tyskland hade nog sett sig som befriade om ryssen invaderade. Många i Forna DDR verkar längta tillbaka till verkligt förtryck.
Geografiskt ligger många i Centraleuropa. Men jag fattar vad du menar.
Tyskland och Frankrike som bundsfövanter till Ryssland tror jag inte på. Båda länderna hade hanterat situationen annorlunda om rätt politik hade förts. En alldeles för slapp och stark tro på förnybar energi är den största orsaken. Båda länderna, men framförallt Frankrike, tror att de är guds gåva till gud. Min favoritstad förblir dock Berlin, men det är ett annat Tyskland och de är 180° annorlunda än exempelvis Bayern. Känns inte ens som samma folk endast språket förenar dom. Hur länge? Bayern har länge velat bryta sig ut.
Polen har ju aldrig backat för någon, och jag tror som Bismarck att ingen kan mäta sig med en polack i strid.
DDR är ännu ett märkligt exempel på sådant man inte helt kan sätta fingret på och jag tror som dig att de är masochister och önskar att någon våldför sig på dom för att må riktigt bra. Lite sjukt faktiskt.
Ja, parasiter.