Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Varför måste man älska Ryssland om man har andra åsikter än många här. Det här är ju geopolitik som även Kina och USA håller på med, ska vi hata dom med lika mycket och dra det till värdskrig varje gång dom "skyddar" sina intressen? Du vet om att det också pågår ett grymt krig i Jemen, är det någon som bryr sig? Många ställen i afrika lider som vanligt, är det någon som bryr sig och vill skicka missiler och artilleri? Här sitter ni och njuter då vapen flödar in i Ukriana och krigets lidanden blir värre och längre. Ukraina har förlorat och det vet ni, varför måste fler dö? Godhetshycklare.
Om du inte älskar Ryssland kanske du inte ska ta åt dig? Det var ju en fråga till de som älskar Ryssland. Sen är det självklart att ett grymt krig som pågår i vår egen världsdel engagerar oss här i Sverige så mycket mer än något av de många krig och konflikter som pågår i mellanöstern eller Afrika.
Ryssland uttalar dessutom specifika hot mot oss och det talas om ett tredje världskrig vilket inte riktigt är fallet med Jemen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Själv har jag inga planer att resa i Ryssland de närmaste åren men jag vill gärna åka tillbaka till Ukraina för det var ett spännande och vackert land. Jag vill inte att Ukriana läggs i ruiner bara för att väst och Kiev-regimen hatar Ryssland och måste kriga vidare bara för prestige. Ryssland är stormakten och det är inte så mycket vi kan göra åt det då Ukriana skulle spela tuff med USA i ryggen. Kiev-regimen får bita i det sura äpplet och ta förlusten som vuxna och inte som barn.
Tror inte du bryr dig ett skit om Ukraina som vill att de ska lägga sig platt för ett terroristland som terroriserar dem och vill se dem förintas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Du klagade ovan här att det inte gick att föra ett intelligent samtal med meningsmotståndare men vad tror du det beror på?
Det beror på väl på att det är svårt att samtala med någon som förespråkar att ett land ger sig in och skövlar och våldtar ett land i syfte att annektera eller förinta det? Man måste vara bra empatistörd som applåderar Ryssland, bortförklarar terrorn och försöker ge Rysslands ockupation legitimitet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Fortsätt nu ryggdunkandet och propagandan.
Japp, dito. Hoppas du sover gott om nätterna.