2022-04-13, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Ryssland har besegrat nassarna i Mariupol, de få som är kvar har ingen chans att bryta sig loss. Tråkigt för Zelensky.

Det är tråkigt för juden Zelensky (vars farföräldrar mördades av nazisterna när de slogs mot nazisterna och vars föräldrar är judar) att nassar har besegrats? Utveckla.
Citera
2022-04-13, 20:07
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här finns en video från år 2018 från Bucha som visar hur lugnt och fridfullt det var i området, innan massmördarna från Ryssland hittade dit:

https://www.youtube.com/watch?v=ya7mNOFVXPo (längd: 7:41)

Jag läste på Julija Levchenkos insta (höjdhoppare och modell) att ryssarna är avundsjuka på levnadsstandarden i Ukraina. Och det kan man ju förstå från filmen.
Citera
2022-04-13, 20:08
Medlem
DDRTVs avatar
Fler och fler länder skriver att det är folkmord vilket ryssarna gör nu i Ukraina tex nu senast.

Justin Trudeau calls Russia’s war on Ukraine ‘genocide

Alla ryssar är skyldiga till detta utom dissidenter. Utvisa alla ryssar utom dissidenter från EU.
Citera
2022-04-13, 20:08
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ryssland har besegrat nassarna i Mariupol, de få som är kvar har ingen chans att bryta sig loss. Tråkigt för Zelensky.
MOSCOW, April 13. /TASS/. The Mariupol commercial sea port has been completely liberated from the Azov regiment’s fighters, Russian Defense Ministry Spokesman Major General Igor Konashenkov said on Wednesday.

"The commercial sea port in the city of Mariupol has been completely liberated from the Azov regiment’s Nazi militants. All those who were being held hostage by the Nazis aboard ships, including foreign ones, have been released," he said.

According to Konashenkov, the remaining Ukrainian troops and Azov fighters are completely surrounded and have no opportunity to break out.
Mariupol commercial sea port fully liberated from Azov regiment’s Nazi fighters
https://tass.com/economy/1437337

Mariupol har sagt fallit i snart en månad, varje gång samma sak. Är det från Ryska källor så är det inget att lyssna till, däremot om det bekräftas av oberoende. Ja då kan det ha fallit. Men de har slagits otroligt bra, de är hjältarnas stad som försvarar mot invasionen.
Citera
2022-04-13, 20:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Blir intressant om nazismen får ett uppsving efter detta. Jag menar, allt som Putin förutsatt sig har ju blivit precis tvärtom. Han har ju nu tom lyckats sparka igång NATO igen från sin dvala. Så att vi får en ny nazistisk rörelse igen blir ju logiskt. Troligtvis med sin bas och ursprung i Ryssland.

Det tror jag inte, men Putin hjälper ju till att göra nazist-smetandet på meningsmotståndare ännu mer meningslöst. Om någon kallar dig nazist är det bara att kontra med att hen stödjer folkmord i Ukraina.
Citera
2022-04-13, 20:10
Medlem
Läs Aftonhoran och kliv in i verkligheten:

1) Zelenskij och Biden har talat med varandra på telefon idag, c:a 1 timme. Det har handlat om ryska krigsbrott och om vapen.

2) Amerikanska underrättelserapporter säger att Mariupol absolut inte har "fallit". Oleksey Aristo...??? what the fuck? jag har glömt namnet, förnekar bestämt att 1026 soldater har kapitulerat.

3) Jag är medveten om att staden kommer att "falla" för
Ukraina koncenterar och sprider ut styrkor där dom på sikt gör mest nytta.
Citera
2022-04-13, 20:13
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinKnullarGet

Hur skall nu dessa genier från Bagdad University i tråden förklara detta tilltag. Min åsikt är att det möjligen är Micronesien som är ansvariga.
Ja, denna förklaring från Kreml tycker jag är något av ett lackmustest.

Om Putins förvirrade megafoner förväntas ställa sig bakom denna bisarra konspiration måste de själva förstå att de går för långt och att ingen längre kommer ta dem på allvar.

Men å andra sidan tycker jag att de har skiftat fokus från att försvara Ryssland till att övergå till rent trams, förmodligen för att dränka all sansad debatt. Det går inte längre att hålla ett intelligent samtal med en vän av Kreml. De är lika korkade som sin husse Putte.
Citera
2022-04-13, 20:13
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Fler och fler länder skriver att det är folkmord vilket ryssarna gör nu i Ukraina tex nu senast.

Justin Trudeau calls Russia’s war on Ukraine ‘genocide

Alla ryssar är skyldiga till detta utom dissidenter. Utvisa alla ryssar utom dissidenter från EU.

När tom Justin Trudeau, som inte har några högre tankar om mänskliga rättigheter, anser att det är folkmord, då är det folkmord.
Citera
2022-04-13, 20:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Så här såg Mariupol ut innan fittputin startade krig ...
https://www.youtube.com/watch?v=WKQnounkt14

Det ser så fridfult, fint och städat ut.

Ja. Det var en vacker stad. Men nu har Putin totalförstört staden.
Citera
2022-04-13, 20:15
Medlem
YoloSwag420s avatar
Citat:
Ryssland har besegrat nassarna i Mariupols hamn, de få som är kvar har ingen chans att bryta sig loss. Tråkigt för Zelensky.
MOSCOW, April 13. /TASS/. The Mariupol commercial sea port has been completely liberated from the Azov regiment’s fighters, Russian Defense Ministry Spokesman Major General Igor Konashenkov said on Wednesday.

"The commercial sea port in the city of Mariupol has been completely liberated from the Azov regiment’s Nazi militants. All those who were being held hostage by the Nazis aboard ships, including foreign ones, have been released," he said.

According to Konashenkov, the remaining Ukrainian troops and Azov fighters are completely surrounded and have no opportunity to break out.
Mariupol commercial sea port fully liberated from Azov regiment’s Nazi fighters
https://tass.com/economy/1437337
Snälla gubben, försök i alla fall att länka till något som inte kommer från Kremls propagandakällare
Citera
2022-04-13, 20:18
Medlem
Thelonegunmans avatar
Om man nu älskar Ryssland och tycker någonstans att deras agerande är korrekt, hur ställer man sig då till att en väldigt stor del av omvärlden numera avskyr Ryssland som pesten?

De gick från att vara ett land som alla andra till ett som folk på riktigt känner avsky för. Speciellt vi som lever i dess närområde.

Jag själv hade höga förhoppningar på att besöka St Petersburg, Moskva, Novgorod, Pskov och Volgograd.
Nu känner jag Ryssland är det sista bajslandet jag vill sätta min fot i.
Citera
2022-04-13, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här finns en video från år 2018 från Bucha som visar hur lugnt och fridfullt det var i området, innan massmördarna från Ryssland hittade dit:

https://www.youtube.com/watch?v=ya7mNOFVXPo (längd: 7:41)

Gripande.. mycket gripande.

Det går nog inte ens att föreställa sig hur dåligt alla sörjande mödrar, våldtäktsoffer och vittnen av de mest avskyvärda brott måste må.

Det finns ingen silver lining i detta. Det är bara ett hänsynslöst poänglöst övergrepp som endast avser tjäna en 70-årig priviligerad psykopatdiktators abstrakta idéer och känslor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in