2022-04-13, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ytterligare en ukrainsk arier från Azov som försöker fly mariupol i civila kläder:

https://twitter.com/MapsUkraine/status/1514253140249489410
Fan vad mycket nazister det är i Ukraina. De här bilderna och videos på nassarna tar ju aldrig slut?
Citera
2022-04-13, 17:13
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Var har du källan på att han är nån soldat? (Det är nog det du syftar på).

Vilken tur för dig att jag kan ryska och kan översätta.

På bilden ser man den officiella logotypen för Ukrainska armén, inga nazistsymboler. I texten står det "Slava Ukraine" och en soldat trampar på kommunistloggan och trampar på en nazistflagga som ligger under kommunistloggan.

Killen i keps säger att han inte är nazist och att han är där med 'mormor'.

Han är slav, inte nån blåögd ljushårig arier. Källa på att han är en "ukrainsk arier"?
Det är fler bilder i filmerna under.
Citera
2022-04-13, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Trollkungen borde då lära sig grammatik: Brorsan blir brorsor inte brorsar.

Ditt förvridna "brorsar" håller samma nivå som allt annat du skriver - dvs skruvat och uppåt väggarna fel till max.

Brorsor korrekt?
Jag är rysk. Jag skäms inte för att göra fel i svensk grammatik. Nu ska jag skriva rätt. Tusen tack!
Citera
2022-04-13, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Gissar på Javalin.

Jag läste precis att det var gamla TOW som användes och i Syrien dessutom. Mer ukrainska fejk news alltså.
Citera
2022-04-13, 17:17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Video när Ukrainsk militär lägger ut landminor där civila bor! Och sen förolämpar de boende!
Another video from the Donbass front lines confirmed that the Ukrainian Armed Forces mined the residential areas before Russian forces approached. On the video, women are crying, calling on the Ukrainian servicemen to stop mining their homes, where children are playing.

The soldier confirmed that he had the right to kill the women and ordered them to mind their own business, while the military is preparing for the upcoming street fighting.
https://southfront.org/in-video-ukrainian-servicemen-mined-civilian-areas-before-russian-forces-approached/
De boende har en tuff tid framför sig den närmaste framtiden, men sedan kommer de aldrig mer att behöva ha att göra med de här idioterna. Den ukrainska ockupationsmakten kommer att köras ut ur hela Donbass.
Citera
2022-04-13, 17:19
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Var har du källan på att han är nån soldat? (Det är nog det du syftar på).

Vilken tur för dig att jag kan ryska och kan översätta.

På bilden ser man den officiella logotypen för Ukrainska armén, inga nazistsymboler. I texten står det "Slava Ukraine" och en soldat trampar på kommunistloggan och trampar på en nazistflagga som ligger under kommunistloggan.

Killen i keps säger att han inte är nazist och att han är där med 'mormor'.

Han är slav, inte nån blåögd ljushårig arier. Källa på att han är en "ukrainsk arier"?
Han är alltså för Ukraina, mot kommunism och nazism.
Citera
2022-04-13, 17:19
Medlem
Reimers avatar
Ryssarna har lite kvarlämnat skräp att ta hand om.

Citat:
BORGMÄSTARE I DNIPRO: 1 500 RYSKA LIK I KYLSKÅP

En biträdande borgmästare i Dnipro, en stad i Kievregionen i centrala Ukraina, larmar om att stadens bårhus är fyllda av lik från ryska soldater efter att de ryska styrkorna drog sig tillbaka.

Borgmästaren, Mikhail Lysenko, uppger för nyhetsbyrån AFP att 1 500 kroppar från ryska soldater har staplats i fyra av bårhusens kylskåp.

Eftersom ingen har gjort anspråk på kropparna så blir de liggande, enligt borgmästaren.

Nu uppmanar han mammorna till de stupade soldaterna att tala med sönernas befälhavare för att göra anspråk på kropparna och kunna få dem tillbaka, rapporterar BBC.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/

Antar att det är jobbigt för Putin att skriva kondoleansbreven.
Citera
2022-04-13, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeNazy
Brorsor korrekt?
Jag är rysk. Jag skäms inte för att göra fel i svensk grammatik. Nu ska jag skriva rätt. Tusen tack!
Det låter som att du inte klarade av grundläggande SFI, var det din handledare på gruppboendet som hjälpte dig att hitta till flashback?
Edit: det heter ryss och inte rysk! Svårt att utrycka dig?
Senast redigerad av jonkebonke 2022-04-13 kl. 17:23.
Citera
2022-04-13, 17:20
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Fan vad mycket nazister det är i Ukraina. De här bilderna och videos på nassarna tar ju aldrig slut?
Neonazismen har blivit en populär subkultur i Ukraina. Däremot handlar inte åsikterna eller ideologin om nånting liknande de tyska nazisterna. I Ukraina handlar det om att hata ryssen, älska EU och NATO, Black Metal, tatueringar, droger osv. Det mest exakta ordet för att beskriva vad det handlar om är hollywoodnazism.
Citera
2022-04-13, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ett resonemang om hur många robotar USA har och kan ge Ukraina, hur lång tid det tar att tillverka fler etc. Och hur mycket stridsfordon Ryssland har. Det som saknas i artikeln är ju att Ukraina har fått javelins från andra länder än USA och alla NLAW de har fått. Och de turkiska drönarna, och de inhemska ukrainska pansarvärnsrobotarna. Och att pansarbilar som inte är stridsvagnar kan ukrainarna även förstöra med pansarskott och raketgevär. Och Ukraina använder även artilleri mot stridsvagnar.

Frågan är också om inte tillverkningen av nya robotar kan vara i full gång, för olika länder började ju ge robotar till Ukraina redan innan krigsutbrottet när västerländsk underrättelsetjänst var säkra på att Ryssland skulle anfalla.

https://www.csis.org/analysis/will-united-states-run-out-javelins-russia-runs-out-tanks

Ukraina har väl redan fått så många robotar att de kan slå ut i stort sett alla ryska pansarfordon, om varje robot används och träffar sitt mål. Så funkar det ju inte riktigt i verkligheten dock. Många kommer hamna i ryska händer, bara dumpas någonstans eller säljas på svarta marknaden längre fram.

Det blir fint när avancerade pv- och lv-robotar hamnar i händerna på terrorister...
Citera
2022-04-13, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Neonazismen har blivit en populär subkultur i Ukraina. Däremot handlar inte åsikterna eller ideologin om nånting liknande de tyska nazisterna. I Ukraina handlar det om att hata ryssen, älska EU och NATO, Black Metal, tatueringar, droger osv.
Men det är ju då inte nazism för helvete!!
Citera
2022-04-13, 17:24
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryssarn
Men det är ju då inte nazism för helvete!!
Hollywoodnazism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in