2022-04-13, 15:56
Medlem
Reimers avatar
Visserligen har vi förstått att Putin är galen men det här trotsar ju allt förnuft.

Citat:
UPPGIFTER: RYSSLAND PLANERAR SEGERPARAD I MARIUPOL

Ryssland uppges planera att fira den ryska segerdagen i den ödelagda ukrainska hamnstaden Mariupol. Det uppger Petro Andriushchenko, medhjälpare till stadens borgmästare, på Telegram enligt BBC.

Enligt Andriushchenko vill den ryska ockupationsmakten rensa delar av stadens centrala distrikt från "spillror och döda kroppar" för att säkerställa att en parad kan hållas den 9 maj.

– Att döma från en mängd information planerar ockupanterna en segerparad i Mariupol om deras "speciella operation" blir framgångsrik, säger han enligt BBC.

Segerdagen firas årligen den 9 maj i Ryssland för att hylla segern över Nazityskland under andra världskriget.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/

Jag hoppas att Ukraina har gott om missiler och robotar för att strö lite smolk i glädjebägaren för Putin, med lite tur så kan Ukrainarna radera ut hela flocken som styr i kriget.
Citera
2022-04-13, 15:56
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Det är mycket bättre att ha amerikanska baser än ryska baser i Sverige

Det är sant, inget är som verkligheten. Att ha amerikanska soldater i Sverige är helt klart mer önskvärt
de illiterata, våldtäktsbenägna, stöldbenägna & vodkamarinerade ryska motsvarigheterna.
Citera
2022-04-13, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du har ingen källa med andra ord. Du, likt några andra i tråden, har i över fyra veckors tid, varenda dag, påstått att Mariupol har fallit. Varenda dag i över en månad...

Jo, det är en källa. En rysk källa. Källor måste inte vara judiska för att klassas som källor.

Du får själv avgöra om du tror på det som källan påstår. Jag tror att det kan stämma.

Jag har aldrig påstått att Mariupol har fallit.
Citera
2022-04-13, 15:57
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Kaliningrad?

Ja, det låter troligt, följer med intresse.
Citera
2022-04-13, 15:58
Medlem
Kadeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Väl sagt! Ja, vem trodde detta för två månader sedan. Helt otroligt vilken back-fire Putin lyckats med. Släng dessutom in en fullständig ekonomisk dränering av ”mother-russia” för de närmsta 20-30 åren. Och betänk all reklam de lagt ner för att locka turister: OS i Sotji, fotbolls-VM, skidtävlingar etc. Allt, precis allt, är borta nu.

Det är faktiskt ganska imponerande. Lyckas rasera allt man byggt upp se senaste 20 åren. Lyckas ruinera alla oligarker. Allt är borta över en natt.
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Visserligen har vi förstått att Putin är galen men det här trotsar ju allt förnuft.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/

Jag hoppas att Ukraina har gott om missiler och robotar för att strö lite smolk i glädjebägaren för Putin, med lite tur så kan Ukrainarna radera ut hela flocken som styr i kriget.

Jag uppmuntrar Putin att ansluta till paraden. Vilket episkt moment att se han och hans debila följe avslutas av en Switchblade 300.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ok. Så du tycker det är en merit för en statschef i klampa rakt in fällan likt en mus som kliver rakt in i musfällan innan man ens hunnit lägga dit ostbiten?

Det var nog ingen fälla. Det var nog oundvikligt.
Det är bara att titta hur alla Nato länder dansar efter USAs pipa. Ukraina hade blivit lika dant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Zelensky är sinnebilden av integritet och ledarskap. Vad du och dina ynkliga förrädare till kumpaner utgör är motsatsen.

Zelensky kommer gå till historien som en hjälte oavsett hur den här konflikten slutar. Z-patrask världen över kommer bespottas.

Ni äcklar oss.

Zelensky är mycket imponerande hittills men jag tror inte vi har något facit gällande hans framtida rykte. Om detta inte redan är en etnisk konflikt kan det bli en sådan, och då kan man föreställa sig en viss risk för att Zelensky blodar ner sina händer.
Citera
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
mofasti har varit här i många år.

& lika dum hela tiden...
Citera
2022-04-13, 16:01
Medlem
Citat:
Jo, det är en källa. En rysk källa.

Det är ingen källa precis som att en nordkoreansk "källa" inte är en källa.

Citat:
Jag har aldrig påstått att Mariupol har fallit.

Ni har påstått det varenda dag i över en månads tid. Spelar ingen roll när man går in och läser tråden, en sak kan man vara säker på: att det alltid är någon av dina gelikar som påstår att Mariupol har fallit.

Sen låtsas ni som ingenting nästa dag när det visade sig vara falskt och så upprepas hela processen igen. Redan i början av mars började ni yra om att Mariupol har fallit och att alla ukrainska styrkor gett upp.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Jag uppmuntrar Putin att ansluta till paraden. Vilket episkt moment att se han och hans debila följe avslutas av en Switchblade 300.

Vore väl en riktig happening, och vilket totalt fiasko för Ryssland, jag tror att inte ens dom är dumma nog att ens försöka sig på en sådan grej men hitintills har de ju inte visat på någon större tankeförmåga.

En parad vore ju för Ukrainarna som att skjuta lerduvor för en tävlingsskytt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Det är sant, inget är som verkligheten. Att ha amerikanska soldater i Sverige är helt klart mer önskvärt
de illiterata, våldtäktsbenägna, stöldbenägna & vodkamarinerade ryska motsvarigheterna.

Fast vi behöver inte välja. Lika lite som vi behöver välja om vi ska ösa in muslimska araber eller kristna negrer. Vi kan ha ett eget och självständigt Sverige, utan utländsk militär och utan massinvandring och mångkultur.

Dessutom så innehåller ju USA:s militär massor av negrer och mexare som är väldigt våldtäkts- och våldsbenägna. Amerikanska negersoldater har t.ex. våldtagit massor av kvinnor i Japan under senare år.
Senast redigerad av Tumidanda 2022-04-13 kl. 16:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in