Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-07, 13:31
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Finns dom som överlevt 20 år med att bo i Fittja, Rissne och andra skitplatser, men att komma hem med sista tunnelbanan och vara onykter är förenat med fara för sitt eget liv.

En enkel rekommendation är att åka max 3 hållplatser ut från T-centralens tunnelbanenät, fast mitt i natten ska man nog undvika city också, ingenting är som det var för 30-40 år sedan.

Annars får man nog bosätta sig i ett villaområde utanför stan och åka bil vart man en ska.

Är man svart så kan man bo precis vart som helst, ingen rånar en svart för det är meningslöst, precis som att man inte luggar den skallige.

Listan som gjordes i tråden missade även Masmo och Vårby gård.
Om du syftar på min lista så fick jag med Vårby gård
Citera
2022-02-15, 10:39
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Du glömde Bredäng.
Undvik helt klart.

Jag bor i Bredäng och det är hur lungt som helst. Tar ofta sista tåget hem.
Citera
2022-02-15, 23:08
  #183
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverkligeSnatan
Det är då ingen risk för livhanken att bo i Skarpnäck. Exvis jag har överlevt många år här nu.

Nej, jag håller med. Den där tämligen långa listan på bostadsområden i Stockholmsområdet att undvika är överdriven. Visst kan jag hålla med om att Rinkeby, Tensta och Fittja är problemområden som med fördel kan undvikas men Ursvik, Sollentuna och Skarpnäck? Kom igen nu. Skärpning anbefalles.

OnT så är det som många redan konstaterat svårt att komma någon vart med 2 miljoner kronor i Stockholm. Jag hade personligen tittat på Ursvik alternativt kommuner som Värmdö och Tyresö, eventuellt delar av Nacka även om många områden i Nacka kommun börjar bli rätt dyra. Speciellt Sickla, Nacka strand och Kvarnholmen.
__________________
Senast redigerad av Styrkelyftare 2022-02-15 kl. 23:12.
Citera
2022-02-16, 07:07
  #184
Medlem
Inte Stockholm direkt men hur är det att bo i Bålsta och jobba i Stockholm? Jobbar ändå hemma en del tänker jag så kanske mer värt att få ut något större för pengarna.
Citera
2022-02-16, 07:50
  #185
Medlem
Ilja.Oblomows avatar
Har inte följt tråden men detta kan väl ge en bild av Stockholms bostadsområden:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...tsatta-omraden
Citera
2022-02-16, 12:38
  #186
Medlem
Glöm inte kolla resan hem -> jobb och tillbaka. Jag har fortfarande rysningar när jag tänker på att först gå en bra bit till T-banan, åka till centralen, byta till pendeln, vänta på bussen, åka buss och sen gå en bra bit. Hade så ett tag i mitt yrkesliv, över en timme enkel resa.
Citera
2022-02-16, 15:34
  #187
Medlem
Mouses avatar
Har nyligen flyttat till Nacka. Trivs faktiskt väldigt bra än så länge och har inte sett några bråk eller liknande.
Citera
2022-04-13, 15:12
  #188
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse
Har nyligen flyttat till Nacka. Trivs faktiskt väldigt bra än så länge och har inte sett några bråk eller liknande.

Grattis till ett bra val av kommun. Låg kommunalskatt och trevliga människor. Hoppas att du fortfarande trivs.

Stora delar av Nacka är som sagt bra, det är egentligen bara Fisksätra och Orminge som jag hade försökt undvika.
Citera
2022-04-13, 21:09
  #189
Medlem
Aspudden är fint... Och hammarbyhöjden
__________________
Senast redigerad av Ola77 2022-04-13 kl. 21:11.
Citera
2022-04-18, 11:29
  #190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
För 2 miljoner så är risken stor att ni kommer i fel område om ni nu vill ha något större än 30m2.

För 30 kvm måste du ha runt 4 miljoner för ett vettigt område som Vasastan eller Östermalm.
Citera
2022-04-18, 12:37
  #191
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
För 30 kvm måste du ha runt 4 miljoner för ett vettigt område som Vasastan eller Östermalm.

Ok, men det borde finnas något billigare område som inte är helt förstört än men jag kanske har fel?
Citera
2022-04-18, 12:54
  #192
Medlem
Spelar tamefan ingen roll vars fan du bor längre. Konfrontation och våld är överallt.
Jag har bott nästan överallt i Sverige tamefan likadant överallt. Knark kriminalitet och sopor fan överallt. Lycka till med dina fina pengar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback