2022-04-13, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Är det därför som det gamla oljeeldade verket i Karlshamn körde så turbinerna glödde förra året?

Vi har fasat ut det som gav oss stabilitet i nätet (kärnkraft) och får nu förlita oss på vädergudarna och de är nyckfulla.

Hur många timmar körde de Karlshamn 2021? cirka 10 dygn på max
Citera
2022-04-13, 13:10
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Skadan Azov gör för nazismens anseende är oöverblickbar. Vem fan vill förknippas med såna här symboler efter det här?
Du menar att Hitler inte skadade nazismens anseende tillräckligt innan?
Citera
2022-04-13, 13:11
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ytterligare ett Azov-näste fullt med hakkorsflaggor, Hitlertavlor, hakkorsmuggar osv. Jag måste säga att det är lite festligt att se sånt här varenda gång ryssarna publicerar info om en ny bas de tagit, samtidigt som samtliga "antinazister" i Sverige gör allt för att förklara bort Azovs nazism. Senast var det AFA-toppen Mathias Wåg som relativiserade bort den. Glenn Hysén är mer nazist än Azov enligt 99% av alla svenska "antifascister".

Här bilder från en ny bas. Nazistprylar överallt:

https://t.me/wargonzo/6571

Jag förstår varför svenska antifascister gör som de gör, men det är fortfarande underhållande att bevittna.
Hoppas att du ursäktar att jag citerar mig själv, ryssarna har engagerat fem förband som hyllar nazismen.
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ryssland har ett antal skumma förband i Ukraina, Wagnergruppen är nog mest ökänd.

Putins ökända armé sätts in i Ukraina
Tusen legosoldater ur Wagnergruppen uppges vara på väg mot östra Ukraina

Nu sätter Ryssland in den ökända privatarmén Wagnergruppen i kriget i Ukraina.
Tusen legosoldater uppges vara på väg till de östra delarna av landet.
– Om det stämmer visar det hur desperata ryssarna är, säger militärhistorikern Lars Gyllenhaal.

– Det är lite märkligt att man sätter in Wagnergruppen i det här skedet, eftersom dess främsta funktion är förnekbarheten. De kan utföra uppdrag åt Ryssland utan att den ryska regimen behöver ta ansvar, säger Lars Gyllenhaal, som skrivit en rad böcker om rysk militär.
– De är inte anpassade för konventionella strider, utan ska operera småskaligt och i områden där Ryssland inte officiellt är.

Fler paramilitära organisationer i Ukraina

RUSITJ
Nynazistiska proryska separatister i Donbas.
SYMBOL:
En så kallad kovlorat, ett gammalt slaviskt solhjul som påminner om en åttaarmad svastika.

VARYAG
Nynazistisk rysk paramilitär organisation.
SYMBOL:
En dödskalle ovanför två korslagda ben, den klassiska symbolen för döden.

RYSK NATIONELL ENIGHET, RNE
Paramilitär rysk organisation kopplad till det nynazistiska partiet med samma namn. Den äldsta nazistorganisationen i Ryssland.
SYMBOL:
Ett hakkors med en Betlehemsstjärna ovanpå. Bär svarta uniformer och kallas därför svartskjortor.

VIKINGBATALJONEN
Nynazistisk paramilitär prorysk organisation i Donetsk.
SYMBOL:
En tyrruna, samma emblem som det svenska nynazistiska partiet Nordiska motståndsrörelsen, NMR.

SPARTABATALJONEN
Militant prorysk milis i Donetsk. Förbandet bildades 2014 och misstänks för en lång rad förbrytelser sedan konflikten i östra Ukraina blossade upp samma år. Milisens befälhavare dödades i strider i mars i år.
Symbol:
En dubbel varghake.

AZOV
Bildades i Mariupol 2014, ursprungligen en frivilligorganisation kopplad till den paramilitära organisationen ”Ukrainska patrioter”. Beskrivs ofta som en nynazistisk organisation. Lyder numera under Ukrainas nationalgarde.
SYMBOL:
En variant på varghaken, som också användes av de tyska nazisterna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nWxAVQ/tusen-legosoldater-ur-wagnergruppen-uppges-vara-pa-vag-mot-ostra-ukraina
Citera
2022-04-13, 13:15
Medlem
Citat:
Ytterligare ett Azov-näste fullt med hakkorsflaggor, Hitlertavlor, hakkorsmuggar osv. Jag måste säga att det är lite festligt att se sånt här varenda gång ryssarna publicerar info om en ny bas de tagit, samtidigt som samtliga "antinazister" i Sverige gör allt för att förklara bort Azovs nazism. Senast var det AFA-toppen Mathias Wåg som relativiserade bort den. Glenn Hysén är mer nazist än Azov enligt 99% av alla svenska "antifascister".

Här bilder från en ny bas. Nazistprylar överallt:

https://t.me/wargonzo/6571

Jag förstår varför svenska antifascister gör som de gör, men det är fortfarande underhållande att bevittna.

Med andra ord så sätter ryssarna upp allt o fottar o filmar och tror att omvärlden ska gå på det…..
Citera
2022-04-13, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ja detta visar hur vi inte kan tillåta Ukraina vara en självständigstat. Ukraina respekterar inte andra länders gränser utan börjar förstöra infrastruktur i Ryssland...Där ser ni vilken fred Ukraina vill ha.
Hoppas vi ser slutet av detta land snart då den speciella operationen kommer befria ukrainarna från kievregmiens terror

Ordet dåre kommer man att tänka på, men vid eftertanke finns inget ord för att beskriva denna människa.
Citera
2022-04-13, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Om man är hjärntvättad av Västs propaganda, ja.

Men Ryssland behandlar krigsfångar enligt regelverket.

Ungefär som när ni dödar civila då? På samma sätt?
Citera
Medlem
Undras hur Putin egentligen tänkte, de bör ju inte gjort en riskanalys om vad som kan ske i omvärlden där både Finland och Sverige mer eller mindre går med i NATO nu och för Sveriges del utan folkomröstning.

Han ville inte ha NATO runt knuten men får två nya grannar med NATO i ryggen.

Han har fått länderna i EU att se över energin för ett oberoende av den ryska gasen (Gynnar väl Kina och Indien som får rabatt).

Enigheten inom EU har blivit starkare.

Japan som börjat trycka på kring sina öar.

Varför går han all in för? Är där nån ny form av metall eller något som skall rädda världen i Donbass?
Citera
Avstängd
scips avatar
Citat:

The Brainwashed Never Wonder.
Citera
2022-04-13, 13:17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Hoppas att du ursäktar att jag citerar mig själv, ryssarna har engagerat fem förband som hyllar nazismen.
Alltså jag bryr mig inte om de där symbolerna, eller åsikterna hos individer som strider. Jag bara tycker kampanjen för att avnazifiera Azov är betydligt mer skrattretande löjlig hos svenska AFA och judiska ADL än hos ryska Putin.
Citera
2022-04-13, 13:17
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:

Ok så det är bara civila man rånar, våldtar och mördar?
Citera
2022-04-13, 13:18
Medlem
Thelonegunmans avatar
Att se "Rysslands vänner" här propagera och glädjas av att Ryssland just nu skövlar och våldtar ett helt land fyller mig med sådant äckel. Ju längre kriget går desto mer bisarr blir den ryska propagandan och desto lägre nivå på rysstrollen.

Jag ställer mig helt oförstående till hur man någonstans kan sympatisera med Rysslands sak.
För mig är det lika främmande som att någon säger att de gillar att äta bajs.
Citera
2022-04-13, 13:20
Medlem
Citat:
Ytterligare ett Azov-näste fullt med hakkorsflaggor, Hitlertavlor, hakkorsmuggar osv. Jag måste säga att det är lite festligt att se sånt här varenda gång ryssarna publicerar info om en ny bas de tagit, samtidigt som samtliga "antinazister" i Sverige gör allt för att förklara bort Azovs nazism.

Var det din socialbidragsfinansierade lägenhet som filmades?

Citat:

Åh, nej. Du är ju bara så bekymrad över nAzIsM i Ukraina, inte sant? Du är så bekymrad över det att du själv är medlem i Nordiska Motståndsrörelsen och öppet förespråkar utrotandet av alla judar och nazism i Sverige.

Är du på riktigt så jävla korkad att du tror att någon tar dig på allvar? En självutnämnd nazist som du concern-trollar om nazism i Ukraina och hur mycket det bekymrar dig. Jävla pajas. Man behöver inte ens tvåsiffrigt IQ för att se igenom din agenda.

Ska du inte börja gråta snart över hur alla är så elaka mot dig också som du gjorde senast eftersom att du är en extremt svag individ mentalt? Det var stor humor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in