Citat:
Ursprungligen postat av
ta_den_i_2an
En liten reflektion jag skulle vilja bolla med er här i tråden.
Jag tycker det är oerhört svårt att hitta vettig information om vad som händer då propagandan både från väst och Ryssland har visats sig vara ungefär lika mycket åt helvete stundtals.
Vad finns det egentligen för belägg för att Ryssland tänker gå vidare och ge sig på andra länder efter att de krigat klart i Ukraina? USA och våra medier i Sverige kör ju stenhårt på den linjen att det enda vi borde göra är att gå med i NATO, och vem vet det kanske är det bästa?
Men å andra sidan har Ryssland ens kapacitet att ge sig ut på ett erövringståg i Europa?
USA vill ju såklart att Finland och Sverige ska gå med i NATO vilket gör att jag blir misstänksam på hela det här eländet.
Sen så borde varenda jävla människa förstå att det är Ryssland som är den aggressiva i hela det här. Ryssland kan avsluta det här skiten när dom vill och ge sig av hem.
Man kan ju jämföra ord med handling och då leder väst med 10-0 i sanningshalt i det som förmedlas från officiellt håll.
I väst får man framföra ryssens sida av saken men i öst är det fängelsestraff på att säga att det pågår ett krig. Så jag tycker inte att bägge sidor är lika illa.
Ang. Rysslands planer kan man ju lyssna på det Putin själv har skrivit och sagt om viljan att återupprätta "storryssland".